Noen med lignende erfaringer???

mom2be_juli2014

Glad i forumet
Hei :)

Er i uke 32 nå. Har vært plaget med kynnere i en del uker nå, men de siste 1-2 ukene har de blitt hyppigere (nesten konstante) og jeg opplever å bli svært kvalm og få følelsen av å måtte "tømme meg". Springer på do, har løs mage (beklager detaljene :P) og har litt tak i korsryggen (som på starten av mensen). Dette skjer som regel noen ggr ila dagen. Hadde det ikke slik sist, og lurer derfor på om det finnes noen andre som har det slik? Normalt på dette stadiet?

Skal på kontroll hos lege og jordmor på onsdag, men må nesten spørre her og ;)

Jeg har det veldig likt som du beskriver. Har sett flere innlegg der folk skriver de er kvalme, dårlig i magen, vonter, mensenmurringer. Jeg har tolket det som at det er helt normalt :)
Var hos legen idag og sa hvordan jeg følte meg. Han sa at alt er som normalt for gravid i uke 35 og at jeg er ganske sprek egentlig :)

Lykke til hos legen på onsdag da. Du får si i fra hvis du får helt annen beskjed enn meg ;)

Jeg har det veldig likt som du beskriver. Har sett flere innlegg der folk skriver de er kvalme, dårlig i magen, vonter, mensenmurringer. Jeg har tolket det som at det er helt normalt :)
Var hos legen idag og sa hvordan jeg følte meg. Han sa at alt er som normalt for gravid i uke 35 og at jeg er ganske sprek egentlig :)

Lykke til hos legen på onsdag da. Du får si i fra hvis du får helt annen beskjed enn meg ;)

Var egentlig det eg regnet med, men veldig greit at noen andre i samme situasjon bekrefter dette :) Har så mye plager dette svangerskapet som eg ikkje hadde sist, så greit å "sjekke opp litt" ;) Lå våken 2,5t i natt med ekstrem kvalme, men mistenker at dette har sammenheng med ryggsmertene mine. Skal uansett lufte alt med jm/lege på sykehuset på onsdag :)

Sett bort i fra rygg-/bekkenplager og ekstreme mengder kynnere, så føler eg meg også sprek. Iallfall forholdene tatt i betraktning :D Bevegd meg 7-12 km i terrenget daglig, så føler ikke at eg er helt på randen av døden enda ;)
Men må nevnes at disse daglige 1,5t + trimturene mine er den eneste tiden av døgnet hvor ryggen ikke verker da... men er jo ikke såååå lenge igjen nå da :P Hahaha!

Var egentlig det eg regnet med, men veldig greit at noen andre i samme situasjon bekrefter dette :) Har så mye plager dette svangerskapet som eg ikkje hadde sist, så greit å "sjekke opp litt" ;) Lå våken 2,5t i natt med ekstrem kvalme, men mistenker at dette har sammenheng med ryggsmertene mine. Skal uansett lufte alt med jm/lege på sykehuset på onsdag :)

Sett bort i fra rygg-/bekkenplager og ekstreme mengder kynnere, så føler eg meg også sprek. Iallfall forholdene tatt i betraktning :D Bevegd meg 7-12 km i terrenget daglig, så føler ikke at eg er helt på randen av døden enda ;)
Men må nevnes at disse daglige 1,5t + trimturene mine er den eneste tiden av døgnet hvor ryggen ikke verker da... men er jo ikke såååå lenge igjen nå da :p Hahaha!
Så heldig du er som kan gå lange turer. Jeg måtte snu rett nedi gata her om dagen pga låsninger i bekken og ryggen og smerter i magen:( Forrige svangerskap gikk jeg 1,5 time hver dag helt til dagen før jeg fødte. Denne gangen er alt bare:wtf:

Så heldig du er som kan gå lange turer. Jeg måtte snu rett nedi gata her om dagen pga låsninger i bekken og ryggen og smerter i magen:( Forrige svangerskap gikk jeg 1,5 time hver dag helt til dagen før jeg fødte. Denne gangen er alt bare:wtf:

Bekkenet verker hos meg uansett om eg går eller ei, og ryggen er såpass smertefull at eg må bevege meg. Har kommet noen tårer på enkelte turer pga bekkenet, men om eg må velge er ryggen verst og den som må "behandles". Så er nok mye mer heldig med bekkenet enn deg. Ryggen er helt for j****g og jeg vet rett og slett ikke hvordan eg skal overleve disse siste (maks) 6,5 ukene. Spesielt ikke de siste 3 ukene på jobb fra neste uke av... men den tid den sorg :P Tror samboer og familie er lei av å høre "sytingen" min, men det er så intenst at humøret er på bunn enkelte dager. Det er bra man glemmer ;P

Nå vet jeg ikke om dette er svangerskaprelatert i og med at jeg har en annen grunnsykdom, men startet med oppkast og diaré for litt over en uke siden. Var i skikkelig dårlig form, og endte med en innleggelse for å få væske intravenøst. Fant ingen årsak på sykehuset, og formen min har vært ganske fin under svangerskapet frem til nå. Pussig at det er flere som får utslag på kvalme nå.

Back
Topp