Noen med kunnskap om TFK-vognene?

A

Ardadine

Guest
Vi har en liten en på snart to som har vokst seg ut av både Bugaboo fox og Yngri-vogna (både lang og tung gutt). Jeg ser at den nye TFK Mono-vogna kan brukes opp til 30-og-noe kg og har lang liggedel, så jeg tror det kan være et bedre vognkjøp for oss. Jeg ser imidlertid at det ligger mange pent brukte TFK-vogner på finn.no, men det er jo så mange ulike modeller :woot: Har prøvd å sette meg inn i de, men jeg klarer ikke bli helt klok. Er det noen der ute som kan litt mer om TFK, og kan gi meg et lite crash course? :happy:

For ordens skyld, her er det vi ser etter i en vogn:

- Trenger bare sportsdel
- Mulighet for å trekke kalesje godt ned
- Tåle noen kg, og ha god lengde på sportsdelen

Jeg ser forøvrig at den nye mono-en tikker alle disse boksene, men som sagt kunne jeg tenkt meg å finne en brukt for å spare litt penger.
 
Har en joggster og en joggster x2. De har lang god sportsdel :) har hatt en 3åring og en 1 åring sittende ilag i joggster uten problem :)

god demping, fantastisk med håndbrems.
 
Du kan fint se på en eldre Tfk også, den har likevel svært lang og romslig liggedel. Men de har jo blitt oppgradert med tanke på hvordan de legges sammen og slik, så ville ikke valgt en kjempegammel modell, tenker mer enn 5-6 år. Men finner du en som er 2-3 så er den nok ikke utslitt om den er godt tatt vare på :)
Veldig god vogn å trille, spes pga håndbrems og god plass til store barn. Kan kjøpe en kalesjeforlenger fra feks tinkafu om du ønsker det.
 
Vi har en liten en på snart to som har vokst seg ut av både Bugaboo fox og Yngri-vogna (både lang og tung gutt). Jeg ser at den nye TFK Mono-vogna kan brukes opp til 30-og-noe kg og har lang liggedel, så jeg tror det kan være et bedre vognkjøp for oss. Jeg ser imidlertid at det ligger mange pent brukte TFK-vogner på finn.no, men det er jo så mange ulike modeller :woot: Har prøvd å sette meg inn i de, men jeg klarer ikke bli helt klok. Er det noen der ute som kan litt mer om TFK, og kan gi meg et lite crash course? :happy:

For ordens skyld, her er det vi ser etter i en vogn:

- Trenger bare sportsdel
- Mulighet for å trekke kalesje godt ned
- Tåle noen kg, og ha god lengde på sportsdelen

Jeg ser forøvrig at den nye mono-en tikker alle disse boksene, men som sagt kunne jeg tenkt meg å finne en brukt for å spare litt penger.

med de kriteriene ville jeg valgt babyjogger elite fremfor tfk. Den er overlegen på lang kalesje, antall kilo den tåler og romslig sportsdel.
Når der er sagt er tfk gode vogner, spesielt kjørekomfort og demping + håndbrems
 
Takk for svar alle sammen :) Jeg har satt opp søk på finn.no på både Babyjogger og TFK nå, så får jeg se hva vi ender opp med til slutt.
 
Fant en så og si ubrukt TFK joggster twist i dag :happy: Vi får kjøpe en forlengerdel til kalesjen hvis det trengs. Godt fornøyd!
 
Back
Topp