Noen med junibarn fra før?

Glitterstøv

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Julibarna2024☀️
Noen som vil fortelle litt hvordan det er å ha Junibarn? Fordeler / ulemper?

Tenker det kan være morsomt å høre for oss som har barn fra før som er født på helt andre årstider :hilarious:
 
Jeg har juni barn fra 2018, året det var så sinnsykt varmt. Vanskelig å svøpe barnet siden det var for varmt til å ha teppe rundt henne. Som regel lå hun kun i bleie, så trengte knapt klær
 
Ikke juni, men har barn født tidlig i juli. Så litt likt hvertfall. Fordelen synes jeg at det var fint med baby på sommeren, og det var en fin permisjonstid mtp årstiden. Fint at bursdagen ligger midt mellom jul..:) Litt kjipt ift. bursdager, få som er hjemme. Men det blir annerledes med juni.
Synes årstiden/måneden er super ift. å få baby :)
 
Jeg har marsbarn og gleder meg til å få et junibarn. Hadde fødselsdepresjon sist. Men hadde også en udugelig barnefar som bare var utro og ikke stilte opp. Denne gangen gjør jeg det alene og tror det er bedre for psyken min å føde i en lys måned med plussgrader :)
 
Jeg har ett Juni barn fra 2014, det var også ett år det var sinnsykt varmt! Så han lå stort sett kun i bleia, men det var veldig deilig :D også veldig deilig å være hjemme i permisjon på sommeren:happy:
Eneste ulempen jeg kommer på er vel hvis barnet er født seint i Juni (sånn som mitt) så har ofte folk begynt ferien sin osv i det vi skal feire barnebursdagen.. men vi feirer den heller en uke før så det løser seg det også:)
 
Har ikke juni barn fra før, men juli barn og 2x august barn:shy: så når lille spiren kommer blir det 4 sommerbarn:smiley-bounce012 ved alle de 3 tidligere fødslene har det vært veldig varmt, så de små har fått ligge mye i bare bleie:love7
 
Jeg har et junibarn født 2013 ... og synes dette var en herlig mnd å få barn på :) deilig temperatur og kan nyte deilige sommer dager med baby :) siden det også den gand var 3 mann så var det enklere å aktivisere disse to andre og kunne ta med vogn og nye sommerferie :)
 
Jeg har ett Juni barn fra 2014, det var også ett år det var sinnsykt varmt! Så han lå stort sett kun i bleia, men det var veldig deilig :D også veldig deilig å være hjemme i permisjon på sommeren:happy:
Eneste ulempen jeg kommer på er vel hvis barnet er født seint i Juni (sånn som mitt) så har ofte folk begynt ferien sin osv i det vi skal feire barnebursdagen.. men vi feirer den heller en uke før så det løser seg det også:)
Sniker fra Mai gruppa. Jeg har også juni-barn fra 2014 (midt i juni). Jepp, var lite klær og kun bleie i mange uker der. Hadde fått såå mye klær hun ikke fikk brukt.

Fordel med Juni-barn litt senere er uten tvil utebursdag! Vi har hatt bursdagsselskap i hagen med pikniktepper i skyggen under epletrærne. Så utrolig idyllisk, og veldig deilig å slippe å tenke på at en flokk unger skal rive ned huset.

Ellers er det jo veldig fint at gavedryssene blir spredd likt utover året, altså jul og bursdag.
 
Last edited:
Jeg har ei jente fra juni 15 :) , ho lå mye i bare body :). Veldig deilig å bare kunne legge barnet vogna å gå seg en tur på sommeren :)
 
Har ikke junibaby men har en født i juli og ser veeeldig frem til en til sommer baby altså! Slippe å bekymre seg over den lille er for kald og måtte kle på uendelig mange plagg på den lille kroppen, nei veldig deilig å bare kunne ligge i bleie/body :happy: synes også det var behagelig å gå høygravid på en årstid man kan gå med lite klær fremfor høygravid midt på vinteren :shy:
 
Jeg har tenkt tanken med foreløpelig termin 21/22 juni (usikker på mens lengde) så blir det siste del av juni. Men vi får ferie bursdag rett før skoleslutt.

tror jeg får før, da jeg to ganger har blitt flyttet to ganger bittelitt på menstermin, og tror kansje det blir planlagt ks og de tas jo vel en uke i forkant. Og forrige kom før termin på egen hånd...
 
Back
Topp