Jeg har gått på jerntilskudd siden januar etter at jeg følte meg svimmel og hadde vondt i hodet... I følge legen hadde jeg underskudd på jern. Jordmoren har hele tiden gitt uttrykk for at hun synes dette er merkelig siden min blodprosent er fin, ligger på 13. Hun sier det ikke er bra for babyen at jeg har for mye jern da dette er noe kroppen automatisk justerer selv når man er gravid. Jordmoren mener at det å måle jernlagrene når jeg er så langt på vei er helt misvisende. På forrige kontroll sa jeg at jeg følte meg svimmel og slapp igjen og jordmor ba meg slutte med jern i 3 dager for deretter å måle blodprosenten på nytt... Om den er mellom 10-13 så ville hun jeg skulle slutte på jern. Helsesekretæren sa når jeg målte blodprosenten at jeg måtte huske på at legen ikke rekviderte jern til gravide om de ikke trengte det... Har jeg jo blodfmangel får jo ikke babyen nok næring... Jeg blir så i tvil på hva jeg skal gjøre.. Noen som vet sammenhengen mellom blodprosent og jernmangel på gravide?? Vil jo ikke gjøre noe feil her... Har gitt beskjed til jordmor om at hun må ringe legen min og bli enig om hva som er riktig.. Men det blir ikke før til uka...