Noen med hund?

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Har dere merket noen forskjell på hunden etter dere ble gravid? Hva tenker dere om hund og baby, jeg er i utgangspunktet veldig trygg på min hund men litt redd for at han skal bli sjalu når babyen kommer..

Nja... Hunden vi har er i ungdomstiden, ak ferdig med første løpertid så hun er litt vill og hopper og spretter enda. Har stokkes mini sleepy som skal stå i stua, så da er det ikke noe problem. :)
Men missunelse tror jeg kansje det vil bli :/ hun er mors baby ( trøste gave etter MA ) :p

Har en ettåring, blir nok litt sjalu når mamma og pappa plutselig får en liten baby, men det går nok veldig bra, han elsker barn, og har to barn fra før .

Har ikke hund selv så lite å merke forskjell på. Men foreldrene mine har ei tipse på snart 9mnd og hun er bestevenner med sønnen min på 10mnd, helt sprøtt å se på.

Tenker at det er viktig at hunden får lov til å snus og bli kjent med den nye babyen når den tid kommer uten at den skal få lov til å herje. Viktig å sette grenser for hunden får lov til og ikke og selvfølgelig at man følger med.

Har en stor hund ( schæfer /husky blanding) på ca 11 mnd. Han er vandt til barna eg har. Usikker om han blir sjalu når det kommer en ny. Men han er fortsatt ganske spretten og valpete. Så kommer ikkje til og ha han laus aleine i rommet med baby. Selv om eg stoler på han ang biting ol så kan han nokk sleike og leke litt for voldsomt :p
Ser for meg at han blir eg god turkamerat med Babyvogna :)

Vi har gordon setter og det er jo selvfølgelig i våre øyne verdens beste snilleste familiehund :) Men selv er jeg vokst opp med både schäfer, finsk lapphund, islandsbikkje, u name it..

i første svangerskap endret hunden vår seg radikalt. Han var normalt ganske vill, men fra jeg var ca 6 uker på vei var han nærmest mulig meg hele tiden, uten å mase, han var veldig rolig rundt meg. Han flyttet seg og sov utenfor soverommet vår, der det var kaldt (han var ekstremt varmekjær). Når vi kom hkem fra føden ble han som vanlig og flyttet tilbake i senga si.

De to andre hundene (en i hvert sv.sk. har jeg ikke merket noe på).

vi har ikke hatt noe problem med sjalusi jeg har heller ikke dyttet bort hunden etc fordi jeg har hatt baby i fanget. Han vi har nå derimot er jeg mer usikker på, han har ressursforsvar ovenfor meg

Jeg har to små hunder (Phaléne) på 1 og 1,5 år :-) De er to veldig positive, lydhøre og snille gutter. De har vært mye med barn, og det virker som de trives godt med det og at de klarer å regulere energinivalået sitt bra i nærheten av mindre barn. Tror dette skal gå veldig bra! Det jeg er litt spent på er om de blir litt sjalu når vi får en baby i hus på fulltid (de er nemlig litt bortskjemte på oppmerksomhet..;-)) Også er jeg litt spent på hvordan det går å gå tur med vogn og to små gladtasser med mye energi!

Ellers syns jeg de har vært litt ekstra klengete de siste par ukene. Men det skyldes kanskje at jeg ligger i fosterstilling på sofaen hver dag ;-) da er det kanskje ikke så rart at de gjerne vil ligge inntil meg i sofaen..

Ingen hund her. Men min kusine og familie måtte gi bort hunden da hun ble gravid med nr 2. De fikk hunden mellom svangerskapene. Når hun ble gravid igjen endret hunden seg helt mot henne, var akkurat som om han straffet henne. Så fort mannen i huset dro ut en tur tissa hunden overalt, beit og var egentlig bare slem. Så fort mannen kom hjem igjen var han snill som et lam..

Har en blanding av Jack russel terrier og chihuahua på 6 år. Har ikke merket noe endring på han etter jeg ble gravid. Og tror det skal gå veldig bra når bebisen kommer i hus. Jeg tror det er viktig å ikke glemme å gi hunden så mye oppmerksomhet så mulig,opptil det den fikk før baby kom.. :)

Vi har 2 fuglehunder i heimen - mor og datter. Hun eldste pleide å legge hodet sitt på magen min når jeg gikk gravid første gangen (den yngste hunden var ikke født da). Som om hun ville høre hjertelyden til babyen i magen:angel7Når vi kom hjem med datteren vår fra sykehuset, så satt vi bilstolen midt på gulvet slik at hunden kunne bli kjent med babyen og lukte på'n. Det første hun gjorde var å slike ansiktet til datteren vår. Husker at jeg fikk helt panikk, da jeg tenkte på alle bakteriene som babyen kunne bli utsatt for. Det var grundig kroppsvask av babyen den kvelden, hihi.
Siden den gang har hun alltid passet på datteren vår, beskytter henne når ukjente folk kommer bort til henne og litt sånt.
Mora begynte i går å slike hendene mine helt ut av det blå og la hodet sitt på magen min igjen. Det ser ut som det er et godt tegn til at spiren vokser der inne:)

Vi har hund, har ikke merka noe på han etter jeg ble gravid. Tror det skal gå veldig bra når babyen kommer, han er utrolig familiekjær og snill mot både voksne og barn. Han er vel også ansett som en av de beste familiehundene, han er en Cavalier King Charles spaniel. Han er 1 1/2 år nå og vi har hatt ham siden han var valp :)

Bikkja til svigers (også GS) er hanne på 11 år, han blir plutselig helt rabiat når jeg kommer til de. Han pleier normalt å bli veldig glad når jeg kommer på besøk, men nå er han mer av typen besatt. Så han merker nok garantert at det er noe med meg. Håper ikke svigers har skjønt det..

Min bullegutt har blitt mer klegg de siste ukene.. Han er til vanlig en dilter, men nå skal han være med inn over alt. Før lå han bare utfor døren å venta.
Om nattå skal han ligge nærmest mulig oppe ved hodet mitt ( han sover på gulvet)
Mens han før sov borte ved dørinngang til soverommet.
Så han har forandra seg litt :) men tror det kommer til å gå fint når den lille kommer :D
Han er ikke vant til barn/babyer, men han har hilst på barn 5+ og det har gått veldig bra ;) han justerer energien når han treffer barn, selv om han tilvanlig blir helt vill når folk skal hilse..

Min Labrador ble mer kosete sist og klenger mer denne gangen og.
Sjalusi var jeg aldri redd for da jeg trolig innehar tidenes mest allsidige og tilpasningsdyktige hund. Han er så stødig og fin at jeg visste han ville takle overgangen uten problemer.
Han er veldig glad i kosedyr da, og låner de gjerne ;) Han var veldig interessert i å lukte og undersøke baby i starten og ville helst dra henne med på lek, men skjønte etterhvert at det ikke nyttet ;)

Hadde en liten chihuahua men måtte selge han huff min beste venn men jeg er alene og har ikke hage eller noe og når ungene er født .. vil jeg ikke stresse med få han ut ... men han elsker unger men tok det vanskeligste hardeste beslutning jeg har gjort

Har hatt forskjellige hunder med de to andre, og de har tatt veldig hensyn til de små :) og ser hun vi har nå, hun er veldig rolig og snill :) blir minsten for voldsom eller nærgående, så kommer hun i full fart til meg og får godbit og kos! Min erfaring er at baby og hund er en veldig god kombinasjon! Hunder er tilpasningsdyktige ;)

Under graviditeten er de blitt mer kosete og klengete enn de allerede var. Det ser jeg allerede nå også :)

Hunden vår er godt vant med barn og babyer;) Når hunden var 9 mnd gammel fikk vi første barnet vårt:) Nå blir faktisk hunden strax 9 år, så begynner å bli en gammel mann;)

vi har en labrador tispe på snart 5 år, forrige graviditet så var hu ekstremt kosete og la ofte hodet sitt på magen min, og fulgte etter meg overalt hjemme. sånn er hun blitt denne gangen også..
Det gikk veldig fint da vi kom hjem med baby sist, hun er glad i barn og passer godt på om det kommer ukjente men rolig og fin blant vårt og andres barn, så er helt sikker på at det går fint denne gangen også.

Vi har en scæferhund... Jeg var litt engstelig for hvordan det kom til å gå da vi fikk førstemann fordi hunden vår aldri hadde vært med barn før.. og siste natten på sykehuset drømte jeg at han drepte babyen :O derfor var jeg ekstra engstelig.... Men det har gått som en drøm. Han godtok han fra dag 1 og har ALDRI prøvd å eie han på noen måte... Han forsto at han var baby og har derfor alltid godtatt fingre i øyet og napping i pelsen og å bli tråkket i magen ved at gutten har forsøkt å klatre over han...(Jeg har selvfølgelig alltid prøvd å unngå at sønnen min har gjort slike ting med hunden :P Noen ganger er barn for kjappe :P)

Hunden har aldri engang leet et øyelokk på det, han tillater alt :) Da sønnen min var 1 år, så klemte han tåen i en leke ved et uhell.... Før jeg rakk bort til han for å trøste så var hunden borte og slikket tåen hans :D :D

Back
Topp