Noen med hund?

Connie

Glad i forumet
MAI 2013
Jeg jobber litt med hunden her med tanke på baby i hus. Vi legger ut et pledd midt på gulvet med noen bamser som han er veldig ivrig etter ( han elsker bamser) så får han ikke lov å gå i nærheten av teppet. Han er kjempe flink å sitter bare å kikker fra god avstand. Han er snill å lar andre hunder spise maten hans og leke med lekene hans :) Er det noe mer vi kan øve på? Hvordan gjorde dere det ved hjemkomst? Er åpen for alle sine tips :) ImageUploadedByBV Forum1362130376.758846.jpg slenger med et bilde der han vil bytte bamsene sine mot min ( har en som kan varmes å legges på magen ) når han så den fant han sine å la dem forann meg å satt sånn i lang tid hehe :)

Vet du, jeg tror det kommer ganske naturlig for en hund. Når det først er et bittelite menneske der på teppe så skjønner de litt mer!

Hunden til mamma og pappa er i hvert fall sånn. Veldig forsiktig når det er snakk om lekiing med mindre barn og når han tar mat fra munnen min istedet for hånda mi liksom! :)

Han kan være ganske ivrig på bamser og sånn og... Men tror de skjønner mer enn vi tenker :)

Tror også det skal gå kjempe bra siden han ikke er sjalu av seg. Blir bare litt skeptisk når man hører sånne skrekk historier

Vi har to hunder, så her er vi også veldig spent på å få baby i hus. Men våre er veldig rolige inne, vi har som regel at leking og herjing gjør vi ute og inne slapper vi av :) det hender jo såklart at de kan bli ivrige, men vi har jo aldri tenkt å la dem være alene med babyen uansett. Min mening er at barn og hund skal ikke være alene uten observasjon samme hvor mye en stoler på hunden!
Vi har tenkt å la dem få være med på det dem har lyst til og ikke stenge dem ute. La dem få snuse på babyen, ligge ved siden av meg når jeg ammer ++. Så kjøper vi nok inn en lekegrind etterhvert som den lille begynner å bli litt mer selvstendig, sånn at h*n kan leke/ligge oppi der om hundene blir for voldsomme :)

Vet du, jeg tror det kommer ganske naturlig for en hund. Når det først er et bittelite menneske der på teppe så skjønner de litt mer!

Hunden til mamma og pappa er i hvert fall sånn. Veldig forsiktig når det er snakk om lekiing med mindre barn og når han tar mat fra munnen min istedet for hånda mi liksom! :)

Han kan være ganske ivrig på bamser og sånn og... Men tror de skjønner mer enn vi tenker :)
Enig. De lukter jo den samme "babylukta" som vi lukter, og merker jo at det er et lite forsvarsløst barn. Så jeg har også stor tro på at hunder naturlig tar hensyn til små barn. Men det vil jo alltid være individforskjeller og hundene tidligere opplevelser vil jo også spille inn. Men jeg har som nevnt stor tro på at hunden får delta som et tiltak mot å forebygge "sjalusi". Jeg tror om en "gjemmer" barnet for hunden så vil den bli veldig mistenksom og utrygg noe som kan utløse sjalusi og aggresjon.

Sist jeg gikk gravid var hunden vår 1 år gammel, og nå er hun 3 år. Hun gikk mangen gangen å luktet meg på magen under graviditeten.. stappet snuten godt inntil magen og snuste.. Vi var også veldig spent på hvordan det skulle gå når småen kom hjem. Det første hun gjor når vi kom inn døren var å hoppe opp på fanget mitt snuse meg på magen, snuse på babyen, snuse på magen og så snuste hun på babyen igjen. Hun skjønte da at det var dette som hadde vært i magen min.. Hun tar aldri lekene hans og de leker nå kjempe fint i lag. De har mye glede av hverandre. :) Her gikk det hvertfall over all forventning. Og eg tror nok at de vet hva som er sine leker og hva som er ungene sine.

Sist jeg gikk gravid var hunden vår 1 år gammel, og nå er hun 3 år. Hun gikk mangen gangen å luktet meg på magen under graviditeten.. stappet snuten godt inntil magen og snuste.. Vi var også veldig spent på hvordan det skulle gå når småen kom hjem. Det første hun gjor når vi kom inn døren var å hoppe opp på fanget mitt snuse meg på magen, snuse på babyen, snuse på magen og så snuste hun på babyen igjen. Hun skjønte da at det var dette som hadde vært i magen min.. Hun tar aldri lekene hans og de leker nå kjempe fint i lag. De har mye glede av hverandre. :) Her gikk det hvertfall over all forventning. Og eg tror nok at de vet hva som er sine leker og hva som er ungene sine.
håper det går like greit her :) er ikke så veldig urolig egentlig for han er rolig når han er inne. Skikkelig sprøtt det med mageluktingen hehe :) de er smarte de dyrene :)

Så koselig lesning :D

håper det går like greit her :) er ikke så veldig urolig egentlig for han er rolig når han er inne. Skikkelig sprøtt det med mageluktingen hehe :) de er smarte de dyrene :)

Ja, eg skjønnte egentlig ikkje at ho kunne kjenne noe lukt igjennom magen min.. men fikk jo det veldig bekrefta når vi kom hjem med han. Ho har også luktet meg i magen dette svangerskapet. Så ho veit nok hva som kommer om ikke så lenge :)

Skikkelig søtt :) blei litt misunnelig her på hunden din hehe. Min passer bare på meg når vi er på besøk hos noen som har større hund som hopper opp på meg. Kanskje min også skjønner det er noe der da :) velger å tro det :)

Vi har/hadde ( bor for tiden hos svigers ett steinkast unna) også en dvergschnauzer sort/sølv da vi ventet storesøster. Hun nærmet seg 2 år når vi fikk babyen. Jeg var kjempespent, men vi tok en body som storesøster hadde hatt på seg fra sjukehuset som hunden fikk snuse på før vi kom hjem med babyen. Hun var veldig forsiktig med babyen og vi oppførte oss så nomalt som mulig når vi kom hjem. Det gikk kjempebra og merket ikke noe særlig til sjalusi.

Det eneste vi var veldig nøye på var å alltid legge babyen i lekegrind som var stilt høyt over gulvet når vi ikke var i umiddelbar nærhet og hunden var i nærheten. Just in case..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi har/hadde ( bor for tiden hos svigers ett steinkast unna) også en dvergschnauzer sort/sølv da vi ventet storesøster. Hun nærmet seg 2 år når vi fikk babyen. Jeg var kjempespent, men vi tok en body som storesøster hadde hatt på seg fra sjukehuset som hunden fikk snuse på før vi kom hjem med babyen. Hun var veldig forsiktig med babyen og vi oppførte oss så nomalt som mulig når vi kom hjem. Det gikk kjempebra og merket ikke noe særlig til sjalusi.

Det eneste vi var veldig nøye på var å alltid legge babyen i lekegrind som var stilt høyt over gulvet når vi ikke var i umiddelbar nærhet og hunden var i nærheten. Just in case..

Det var lurt ang å ha med tøy fra den lille :) hadde aldri lagt babyen et sted hunden kan komme til, stoler ikke 100% på en hund uansett. For han kan jo ha en skikkelig dårlig dag han også som alle andre. Eller at noe annet skjer. Skal bruke tipset ditt ang bodyen :) :)

Det var lurt ang å ha med tøy fra den lille :) hadde aldri lagt babyen et sted hunden kan komme til, stoler ikke 100% på en hund uansett. For han kan jo ha en skikkelig dårlig dag han også som alle andre. Eller at noe annet skjer. Skal bruke tipset ditt ang bodyen :) :)
Det går nok bra :)

Vi gjorde det samme som Snufla over her. Tok med et teppe som babyen hadde brukt og lot hunden lukte på det/få det før vi kom hjem. Virket som hun kjente igjen babylukta når vi kom hjem gjen. Var i hvertfall aldri noe problem med hunden:)

Det er viktig å inkludere hunden på det meste fra dag en! La han få hilse på babyen når dere kommer hjem, være med å skifte bleier, lukte på bleien osv... Og selvfølgelig skryte masse :) Ditta tar dem kjempefort :)

Dette er ene tantebarnet mitt og min forrige hund. Han var veldig interessert i magen til søsteren min når hun gikk gravid med tvillinger. Han løftet og koste med magen hennes hele tiden, og lå og lyttet med øret til hjertelydene :) han ble inkludert i absolutt alt, og barna og hunden ble selvfølgelig bestisa :)

ImageUploadedByBV Forum1362177089.177106.jpg

Dette er ene tantebarnet mitt og min forrige hund. Han var veldig interessert i magen til søsteren min når hun gikk gravid med tvillinger. Han løftet og koste med magen hennes hele tiden, og lå og lyttet med øret til hjertelydene :) han ble inkludert i absolutt alt, og barna og hunden ble selvfølgelig bestisa :)

Vis vedlegget 6125
Herregud så nydelige bilder <3

Vis vedlegget 6125
Blei skikkelig rørt her av de bildene :) super hærlige :)

Takk. Det er skjønne bilder ja :) Også er det utrolig kjekt å se for en god kontakt barn ofte får med hunder. Jeg er veldig tilhenger av barn skal være i lag med dyr (om det så bare er en gullfisk), og lære å respektere dem.
Vi mistet dessverre hunden vår på 1 1/2 år nå rett før jul da den ble påkjørt av toget, men om alt går bra og ting ligger til rette for det satser vi på å få ny hund igjen til høsten :)

Back
Topp