Noen med hormonspiral erfaring??

feb&mars

Elsker forumet
Har fått resept på dette og skal få satt den inn om et par uker. Er det vondt og hvordan har den virket på dere!? blødninger, smerter andre symptomer?!

Gjorde bittelitt vondt å sette den inn, blødde litt i to dager.
Ingen bivirkninger, har mista mensen men blør en sjelden gang innimellom.

Syns ikke det gjorde vondt. Tok to paracet før jeg gikk for å sette den inn da. Slappa litt mer av :) Var ubehagelig da, men det er liksom ikke noe nytt når fremmede graver der nede.
Blødde i noen timer og hadde ordentlige mensensmerter.

Jeg var nok av de heldige for jeg mista mensen helt. Og fikk den ikke tilbake før jeg fjerna den 4 år etterpå. Jeg blødde også som sagt bare i noen timer.

Men hører jo om de som blør av og på i noen mnd i starten. Og det er vel egentlig det som er det normale :)

Jeg  var veldig fornøyd. Ble også gravid i pp2 etter jeg fjerna det ;)

Hodeløs høne skrev:

Samme her. Spottet litt da den ble satt inn og hadde menssmerter den dagen, ellers har jeg bare litt spotting en sjelden gang, og en og annen mensmurring, tar en paracet så er det vekke. Ikke i nærheten av sånn det var før, tre dager med paracetknaskins i ett, og jeg våknet på natta av magevondt og måtte ta nye piller da, samt vente på at de skulle virke så jeg fikk sove igjen. 

Gjør ikke vondt å sette inn..

Første gang fikk jeg skikkelige menssmerter etter 10 min etter innsetting..
Nå sist tok jeg to paracet rett før jeg gikk inn for å sette den inn, så det vil jeg råde deg til! 

Ellers så er det bare å slappe av, så går det bra :)

Har ingen symptomer.. Første gang mistet jeg mens etter 1.5 år ca.. Nå mistet jeg etter ca 1 år..

Hodeløs høne skrev:

Samme her. Synes den funker veldig bra!

Skal heller ta tre fødsler på rappen enn å sette inn spiral igjen,jeg syntes det var helt forferdelig grusomt.men jeg tror hun må ha gjort noe feil for dagen etter lå jeg med feber.

Jeg har satt inn homronspiral to ganger. Første gangen gjorde ikke vondt i det hele tatt og det var gjort på under 2 minutt. Hadde blødninger av og på i flere mnd etterpå da, men når de sluttet så hadde jeg nesten ikke blødning ved menstruasjon. Men jeg ble gravid med den da.. Graviditeten endte i en ma.

Jeg valgte alikevel å sette inn ny hormonspiral to mnd etter at jeg mistet, for sjangsen for at det skulle skje igjen var jo ikke akkurat stor. Og jeg tåler heller ingen annen form for prevansjon. Andre gangen var det helt for jævlig å sette den inn, jeg lå å tenkte at jeg heller ville føde igjen. Men jeg hadde visst arrvev(?) eller noe oppi der som gjorde det veldig vanskelig å få den på plass, så legen brukte nesten 20 minutt på å sette den inn.
Blødde kun i to dager etterpå og mensen forsvant helt med engang.

Jeg har satt inn for 3,5 mnd siden blødd mer eller mindre siden. Er normalt visstnok. Er så lite at jeg kun trenger truseinnlegg da

Gjorde ikke vondt å sette den inn, men jeg hadde litt murringer resten av dagen. Jeg blødde konstant i 6 mnd, og ble et skikkelig hormontroll. Jeg var sur og grinete, og ble veldig plaget med sopp. Hormonspiralen funket ikke for meg, og jeg tok den ut etter 6 mnd. Det skulle vise seg at jeg ikke tåler hormonbasert prevensjon i det hele og det store, så etter å ha prøvd både p-piller og p-sprøyte gikk vi over på kondom.

Jeg ble ganske dårlig samme dag den ble satt inn, hadde småblødninger i ca 2 mnd og etter det så har jeg ikke blødd noe.
Kommer til å sette inn ny etter svangeskapet...
(Da jeg fjernet den ble jeg gravid på 2 pp )

Det gikk kjapt å sette den inn, kjente det litt men gikk fort over. Uregelmessige blødninger i 3-4 mnd, men etter det så har jeg så og si ikke mens. engang.
Veldig fornøyd bortsett fra at sexlysten er så og si helt forsvunnet!! :(

Jeg synes ikke det gjorde vondt å sette den inn. Men jeg hadde grusomme mensen smerter i flere dager. Jeg blødde i 4 månder og hadde alt av bivirkninger i 6 månder. Etter dette hadde jeg ingen plager og hadde mini mens i en dag en dag i måneden.

Jeg syns ikke det var så vondt å sette den inn, men jeg reagerte veldig på den! la på meg veldig me vann i kroppen, og fikk en allergisk reaksjon så jeg hovna opp i ansikt og hals og fikk elveblest! jeg skal IKKE ha noe sånn i kroppen min igjen hvertfall! 

Jeg synes ikke det gjorde vondt å sette inn hormonspiral. Kjente et lite stikk som varte et halvt sekund kanskje, så var det over. Småblødde litt etterpå og fikk mensensmerter som var litt sterkere enn jeg vanligvis har, men tok to paracet så gikk det over. Det er over et år siden jeg satt den inn og har mistet mensen nesten helt.

Back
Topp