Noen med hest her? Trenger hjelp

skytte76

Gift med forumet
Datteren min på 10 år har fått muligheten til å ha en liten shetlandsponni på for2 dager i uken. Den skal ikke ris på mye så det er en del møkking og stell. Den har tidligere vært forfangen i forbena så mye er begrenset. De som eier den kjører litt med vogn, men det skal ikke datteren min gjøre. Hva ville dere tatt for dette prismessig? Eieren mener det skal koste 400 første mnd og deretter 600 fast. Synes dette var litt drøyt jeg. Kikket på annonsene på dyrenett.no og der var det mange som ikke skulle ha noe for å ha forrytter og da kunne man gjøre mye mere med hesten. Hva mener dere? Har ikke peiling på hest jeg[:)]

Han lurer deg. For ryttere skal ikkje betale noko. Hesten er forfangen, uff det var ikkje bra, kor gammel er hesten. ?

Tusen takk for svar alle sammen. Selv har jeg ikke mye erfaring med hest og langt mindre om å ha hest på for. Datteren min er jo helt i ekstase så dette blir tungt for henne stakkars. Vi får heller prøve å se etter noen andre som trenger litt hjelp i nærheten[:)] Synes ikke hun skal betale 600 kr mnd for å møkke nei..... Blir liksom litt feil[8|]

så lenge datteren din skal "gjøre så lite"missforstå meg riktig det er jo nok ansvar for en tiåring det,men det hadde jeg ikke krevd penger for!

det er forskjeld på å ha steller en-to dager i uka,det er en som bare vil delta litt.mens å ha en hest på halv for evt da har hun krav på mer dager,ansvar,må dele på alle utgifter osv.

stakkars kunne hun ikke fått stellt hesten gratis et par dager  uken?uff så kjipe folk har blitt.har aldrig krevd penger fra noen av mine stellere.var bare glad jeg fikk hjelp et par dager i uka[:D]

en forrytter skal betale!! men en hestepassser skal ikke betale..
har selv hatt både hest og forrytter, hun betalte 600; for 2-3 dager i uken + annenhver helg

Mine for ryttere betalte aldri noko. Hestane fekk trening, eg fekk fri og dei fekk ha moro. Alle tjente på det i allefall [:)]
Skal du ha hesten på for skal du dekke for, oppstalling, skoing, ormekur og anna, men ikkje vaksine. Da har du også rett til å bruke hesten så mykje som du vil.
Å bruke ein hest med forfangnhet i frambeina til køyring er heilt på styr, og ei lita jente kan ikkje ri på henne ? Tull !! Køyring tek mykje meir på beina en ridning. Har hatt hest i mange år, også travere, så det veit eg.
Lykke til.

Skal du inngå ein for rytter avtale bør den vere langsiktig og skrifteleg.

Dette blir jo snakk om å ha en liten ponni på delfor eller mindre for det er bare to dager i uken. Dessuten er disse to dagene fastlåste til onsdager og torsdager for da kan ikke eieren være i stallen selv. Reagerte bare på at det kostet 600 fast i mnd for så lite når jeg ser annonsene til andre som er lagt ut. Å betale for oppstalling og for er uaktuelt. Det er ikke vår hest og ikke vi som har anskaffet den.

Back
Topp