Noen med/har hatt melkeallergi?

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Og fått dekket de ekstra utgiftene? 
Har nå styrt og stresset med nav i et halvt år. Fått beskjed om å søke på det ene, men får avslag pga feil skjema og fått nytt. Samme leksa da også, men nå sist jeg var der, sa veilederen at det ikke var hos nav jeg måtte søke. legen måtte søke for meg til noe helt annet en nav. Ringte legen, og fikk da beskjed om å kontakte en spesialist. Vet ikke hvor mye mer jeg gidder å stresse med det. 

Hvor får/fikk dere dekket utgiftene? hvor mye var det snakk om ? 

varierer litt barn/voksen grad osv. er forskjell på melkebakterier og melkeprotein allergi men ca mellom 1500og 2900kr pr mnd - legen søker for deg ja.. men  han søker kun om man "består de testene"

fru trondrud skrev:
varierer litt barn/voksen grad osv. er forskjell på melkebakterier og melkeprotein allergi men ca mellom 1500og 2900kr pr mnd - legen søker for deg ja.. men  han søker kun om man "består de testene"

Oki. Legen min hadde aldri hørt om der, men kunne videre sende jentungen videre.

Flott! Da blir det sikkert et halvt år til med stress, og prøver på jentungen min :(

Spørs nok litt på alder og slikt, ja.
Da Jr. fikk diagnosen som baby (ca. 9 mnd) sendte legen (spesialist ved Ullevål) inn søknad til NAV.
Siden barn som ikke tåler melkeprodukter bør drikke/bruke melkefri MME til de fyller 3, fikk vi vedtak på gratis melkefri MME, men ikke noe ut over det.
Det regnes visst som at "gratis" melk til barnet gjør opp for eventuelle andre ekstrautgifter i kostholdet.

(De skal drikke/bruke MME så lenge fordi et melkefritt kosthold mangler en del viktige næringsstoffer som det ellers er vanskelig å få i barna nok av.)

Back
Topp