Noen med høyt stoffskifte?

Hvor nøye ble du fulgt opp? Jeg stresser med at legen tar det altfor rolig. Har for høyt stoffskifte nå, men ingen stresser med å gjøre noe med det.. skal til endokrinolog snart, men da er det jo over tre uker siden prøvene ble tatt. Er dette forsvarlig når det er nå det er stor sjanse for SA? Hvilke verdier er det egentlig som er farlige, høy t4 og TRAS eller lav TSH?
Jeg tok blodprøver en gang i uka. Stoffskifte endrer seg jo ikke så fort, men de to første mnd tok jeg så ofte. Av og til var blodprøvene utvidete. Da ble TRAS også sjekket. Sånn som jeg forsto det er det den som er "verst" for den danner antistoffer. (Babyen min måtte også sjekkes når hun var født, fordi hun hadde jo hatt antistoffene mine underveis.)

Foruten blodprøvene og innimellom samtaler med legen gikk jeg fra ca 6 måned fast på sykehuset til kontroll, da hos endokrinolog og ekstra ul. Var på tidlig ul i uke 10, henvist av fastlegen, men det var vel mest fordi jeg var redd pga sykdommen (som jeg ikke hadde visst om).

Visstnok fordi så tung medisinering ikke er bra (gikk på block/replace nef høy dose Neo+ levaxin). men nåbegynner jeg jo å bli høy igjen, så er ganske bekymra. Vet du hva som var akseptable verdier av t4, TRAS og TSH under graviditet?
Kan du bruke feks bare levaxin da?

Visstnok fordi så tung medisinering ikke er bra (gikk på block/replace nef høy dose Neo+ levaxin). men nåbegynner jeg jo å bli høy igjen, så er ganske bekymra. Vet du hva som var akseptable verdier av t4, TRAS og TSH under graviditet?
Nå husker jeg ikke de verdiene, men husker du hvordan trasen måles?

Fant dette :
< 1,0 IU/L Negativ
1,0 - 1,8 IU/L Grenseområde
> 1,8 IU/L Positiv

Nei, da får jeg enda høyere. Viktig at det verken er for høyt eller lavt.
Bare lurte, siden det var det jeg evt skulle settes på.

Synes det er merkelig, hvis ditt utgangspunkt er så komplekst, at du ikke følges tettere opp av legen din, men kanskje er det ikke annet å gjøre enn å vente på spesialisttimen?

Back
Topp