Noen med høyt stoffskifte?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg er gravid, og ser at når man har problemer med stoffskiftet kan man ha høyere sjanse for sa, men er det bare ved lavt stoffskifte, eller er jeg som har høyt stoffskifte også i faresonen? Noen som vet? Og som evt vet hva som kan hjelpe (kosthold, trening, medisiner?)?

Jeg er litt småbekymret. Stoffskiftet mitt har alltid vært helt fint, men fikk telefon fra lege i dag om at jeg måtte komme inn til nye blodprøver fordi de forrige viste veldig høyt stoffskifte. Håper det ikke vil påvirke min evne til å bli gravid.

Jeg er litt småbekymret. Stoffskiftet mitt har alltid vært helt fint, men fikk telefon fra lege i dag om at jeg måtte komme inn til nye blodprøver fordi de forrige viste veldig høyt stoffskifte. Håper det ikke vil påvirke min evne til å bli gravid.

Snakk med legen om det ;)
Med riktig medisinering burde det jo gå greit.
Håper nesten de finner noe på mine prøver i forhold til autoimmunitet, så jeg har et svar på hvorfor det har tatt så lang tid her :p

Snakk med legen om det ;)
Med riktig medisinering burde det jo gå greit.
Håper nesten de finner noe på mine prøver i forhold til autoimmunitet, så jeg har et svar på hvorfor det har tatt så lang tid her :p
Forstår godt det at du vil ha en logisk forklaring på det :)

Jeg hadde høyt stoffskifte når jeg ble gravid med nr 2, men hørte aldri noe om det. Mener å huske at jeg slutta på medisin, og gikk "i koma" resten av svangerskapet :p Trøtt, men alt gikk bra med babyen og meg :)

Jeg har ikke fått det bekreftet av lege men

i mars 2008 ble jeg gravid. hadde en MA i uke12. ble gravid igjen rimelig raskt. hadde SA i uke 8. tok litt lenger tid. men ble gravid igjenn og SA i uke 6. Ble da tatt blodprøver av meg som viste at jeg hadde høyt stoffskifte. Fikk medisiner trur det var Neo Merkasole(usikker på skrivemåte) Ble gravid i mars 2009. og med tvillinger.
sitter nå med to herlige gutter rundt meg.
Men da dem fant ut ang mitt stoffskifte var prøvene mine så høye at jeg fikk beskjed av fastlegen at jeg hadde 30 min på meg å komme meg til sykehuset for å bli lagt inn. Da var det gøtt at det bare var 10 min kjøring fra lege til sykehus.

Under svangerskapet så ble jeg jo passet gøtt på og midt under svangerskapet så slutta jeg på alt av medisiner men måtte begynne igjen etter svangerskapet.

Så jeg trur at så fort jeg fikk medisiner mot det så satt også unga. men jeg tror også medisinene gjorde at det ble tvillinger. (det er bare en teori jeg har for jeg vet om to andre også som har hatt høyt stoffskifte som gikk på medisiner og som fikk tvillinger. og ikke hatt tvillinger i slekta)
Hmm... Skummelt! Jeg har ikke hatt høyt stoffskifte før, så vidt jeg vet, men hadde tre sa før forrige svangerskap. Nå når jeg fikk beskjed om at verdiene var høye var jeg allerede gravid, og nå er jeg nervøs.... :( Men må satse på god oppfølging, da. :)

Ujs, krysser fingrene for deg!

Jeg hadde høyt stoffskifte når jeg ble gravid med nr 2, men hørte aldri noe om det. Mener å huske at jeg slutta på medisin, og gikk "i koma" resten av svangerskapet :p Trøtt, men alt gikk bra med babyen og meg :)
Veldig godt å høre! :)

Det kan visstnok øke sjansen for tidlig spontanabort, men sjansen for det er jo der uansett, så vet ikke hvor mye deg utgjør. Jeg hadde veldig høyt stoffskifte i svangerskap nr to, men brukte aldri medisin, gikk fint med lillesøster :) Ble nøye fulgt opp da, helt fra uke 4, og fått beskjed om at det skal jeg en eventuell neste gang også.

Det kan visstnok øke sjansen for tidlig spontanabort, men sjansen for det er jo der uansett, så vet ikke hvor mye deg utgjør. Jeg hadde veldig høyt stoffskifte i svangerskap nr to, men brukte aldri medisin, gikk fint med lillesøster :) Ble nøye fulgt opp da, helt fra uke 4, og fått beskjed om at det skal jeg en eventuell neste gang også.

Takk for svar, jeg fikk telefon fra lege om at jeg skal følges opp i forhold til dette, så da håper jeg det går like fint med meg som det gjorde med deg! :)

Takk for svar, jeg fikk telefon fra lege om at jeg skal følges opp i forhold til dette, så da håper jeg det går like fint med meg som det gjorde med deg! :)
Så bra at du har fått telefon! Og godt du får oppfølging! Lykke til! :)

Jeg hadde det i graviditeten, altså var det fysiologisk. Ble henvist til en endokrinolog. Gikk ned i vekt istedenfor opp, hjertebank å svetten randt. Fikk små barn begge gangene

Jeg hadde det i graviditeten, altså var det fysiologisk. Ble henvist til en endokrinolog. Gikk ned i vekt istedenfor opp, hjertebank å svetten randt. Fikk små barn begge gangene

Uff, ja, det er en av farene jeg hørte om... Gikk det bra med barna dine?

Jeg har aktiv Graves og har nettopp blitt gravid. Fikk beskjed om å slutte på Neo Mercazole og Levaxin med en gang. Men er så redd for å bli høy nå i begynnelsen av svangerskapet. Har ikke time hos endokrinolog på en stund enda og redd for å gå med høyt lenge. Andre erfaringer med plutselig graviditet under behandling av Graves?
Hvem har sagt at du skal det? Jeg brukte aldri medisin, men ble nøye fulgt opp og hadde konstant vurdering om jeg skulle settes på medisin eller ikke. Hvis ditt stoffskifte i utgangspunktet er høyt skjønner jeg ikke hvorfor du skal slutte med medisin?

Back
Topp