Noen med høy BMI?

Sonne

Andre møte med forumet
Er det noen som har litt ekstra kg, og som har fått kostholdsplan av lege/ernæringsfysiolog?

Jeg tenker å ta dette opp på første svangerskapskontroll da min BMI er på 31,2.

Jeg har høy BMI, men legen har ikke sagt noe på det... Annet enn at jeg fikk kjeft for å ha gått ned et par kg pga dårlig matlyst.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også høy BMI men fikk kun beskjed om å tusle en liten halvtimes tur om dagen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har høy BMI, hadde det sist svangerskap også. Eneste forskjellen fra det vanlige sist var at jeg tok glukosebelastningstest, som var fin, og da var det greit :)

Jeg har en bmi på 30.8 men har ikke hatt min første svangerskapskontroll enda.
men jeg har jo gått ned 12 kg før jeg ble gravid :p

Jeg har bmi på 34. Ved forrige svangerskap veide jeg ca 4 kg mer i utgangspunktet. Gikk opp ca 10 kg under svangerskapet. 7 av de forsvant rett etter fødsel. Lege og jordmor spådde en normal gutt på 3500-4000 gr. Jeg ble satt i gang fire dager etter termin for bekymring over at morkaken ikke forsynte babyen nok. Fødselsvekt var på 2852 på 50 cm. Så høy bmi betyr ikke nødvendigvis høy fødselsvekt eller andre somatiske komplikasjoner.
Jeg var veldig bevisst på kostholdet og er redd jeg enten har vært for restriktiv eller at overvekten gjorde morkaken min 'dårligere' mot slutten. Ikke godt å vite, men det kan nok være lurt å ta dette opp med en ernæringsfysiolog hvis det er noe som bekymrer deg.
Denne gangen skal jeg være enda mer bevisst på riktig kosthold, og riktig mengde mosjon ikke minst!

Jeg og har vel litt ekstra kjøtt på beina :p men legen har ikke sagt noe spesielt..pga at jeg ikke har lagt på meg så masse med de andre 2 heller og at jeg ikke har lyst på så mye "usunt" når jeg er gravid og kvalm osv...
med hun siste gikk jeg ned 12 kg mens jeg var gravid, men gikk ned i meg selv bare.. legene sa hun kom til og være rundt 2800 når hun kom ut, men lille bolla mi var nesten 3500 ;) så nok mat fikk hun uansett hehe :)

Jeg har alt for høy BMI. Her sa jordmor at det er litt risiko pga det. Hun anbefalte et kostholdskurs gjennom fysio som visstnok virket, så kanskje jeg hiver meg på det:-)

Jeg har også litt høy bmi, men fikk kun beskjed om at de skulle følge litt ekstra med pga svangerskapsdiabetes ol :) Ekstra kontroller gjør meg ingenting ;)

Tusen takk for alle svar! Krysser fingrene for at det går greit! Prøver å spise variert og holde meg i aktivitet!

Inne å sniker, hører egentlig til mai men ettersom mensterminen er 28 kan det jo hende det blir en juni baby allikevel.
Jeg har også høy bmi og skulle være obs på kosten og gå en tur når jeg klarte. Men noen glukodegreier snakket han ikke om. Synes jeg generelt har en lege som ikke sier så mye å det er litt skummelt :/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har høy BMI, men legen har ikke sagt noe på det... Annet enn at jeg fikk kjeft for å ha gått ned et par kg pga dårlig matlyst.

Whaat? :p burde jo være ok det da om det er for mye fra før :o :p

sniker fra mars.
jeg å har høy bmi. å skal ta å måle sukker % osv neste lege time 2 desember. å på ordinær ultralyd lyd sa dem at alt er bare med prinsessa. .men ville ha meg på ultralyd igjen 13 januar for å sjekke at alt er bra. Synes det er bra dem følger opp litt jeg.

Jeg nevnte min BMI for legen i dag. Han sa det var ingenting å bekymre seg over. Han sa jeg skulle spise som normalt og gjerne gå et par turer i uken på ca. 20 min. Ut over det var det ingenting å tenke på. Han sa urinprøver og blodprøver vil avsløre om noe må justeres på, men han sa det viktigste var å leve som man pleier og ikke stresse med tanke på vekt :)

Back
Topp