Noen med høner her??

smash

Forumet er livet
VIP
Vi ønsker oss høner, men aner ingenting om det enda..
Hva koster høner? Hva spiser de? Bråker de mye? (har litt naboer rundt oss...)
Fortell:)

Ja, jeg har høner. Begyndte med 3 stk i juni og så fikk jeg 5 kyllinger forrige uke :) Jeg kunne heller ingenting om de, så begyndte i det små.. de spiser "alt". Jeg gir de skrell,middagsrester,vann og gress.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Ja, jeg har høner. Begyndte med 3 stk i juni og så fikk jeg 5 kyllinger forrige uke :) Jeg kunne heller ingenting om de, så begyndte i det små.. de spiser "alt". Jeg gir de skrell,middagsrester,vann og gress.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

bråker de mye? hvor mye ga du for hønene?

Nei det gjør de ikke, de klokker og piper litt, med det er ikke bråk. Kjenner jo flere som har høner i nabolag. Har ikke betalt de annå, men ca 50,- pr. Spørs hvem du kjøper av. Jeg kjøper av ei venninne.

Vi vil og ha høner, men vet ingenting om de.. Hva med bolig til de? Hvamå de ha? Enn påvinteren?

Jeg har en tantegutt som har høner.
Han har fått laget seg stor uteplass inngjerdet med hønsenetting, og ett hus der dei legger egg og kan kose seg. Husker ikke hvor mange høner han har, men han har to haner og, dei lager nok litt mer lyd når dei (kommer ikke på hva det heter) men kykkelikyer :p hønene lager mest lyd når sei legger egg. Han gir dem gress og alt mulig, og en del mais da blir plomma veldig gul og fin. Han selger egg og prøver å få frem kyllinger. Har blitt to ut av det, og den ene er litt funksjonshemmet som han sier Hehe så må du ha en plass og ha dem inne på vinteren. Han har dem i låven med godt isolert og sånn ;) hva ei høne koster er jeg usikker på, men sikkert fra 50-100kr

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Vi ønsker oss høner, men aner ingenting om det enda..
Hva koster høner? Hva spiser de? Bråker de mye? (har litt naboer rundt oss...)
Fortell:)
Høner er so koselige både for store og små:):) De griser VELDIG mye, marken/garden blir svart innen 1 mnd. Ikke so mye bråk. De spiser kraftfor, om sommeren kan du gi de surblad, det elsker de:) Jeg hadde mange forskjellige hønseraser for mange år sia, kan bare si at det var kjempekoselig men litt gjørmete glede:)
Lykketil:) De er ikke so dyre i innkjøp.
Forestenn, hanen bråker men ikke høner.

Her har gutte og jenta høner. Vi har vel rundt 25 høner og 4 haner. Hønene hører vi ikke så mye til men hannene hører vi litt fra spesielt når vi slipper de ut om morgenen.
Vi har hønsbinge som de går i på dagen, det da åpent så de kan gå inn.
De kan være ute litt midt på dagen vintertid men bør ha et rom som er isolert og varmelampe.
En bør legge opp til at de har det mørkt om natta for da blir det mer egg
Vi bruker kromat(hønemjøl) i tilleg får de mais,salat, grønsaker, frukt, brød, gress, geitegrass, blåbærlyng, bær og løvetannblader

Jeg har en tantegutt som har høner.
Han har fått laget seg stor uteplass inngjerdet med hønsenetting, og ett hus der dei legger egg og kan kose seg. Husker ikke hvor mange høner han har, men han har to haner og, dei lager nok litt mer lyd når dei (kommer ikke på hva det heter) men kykkelikyer :p hønene lager mest lyd når sei legger egg. Han gir dem gress og alt mulig, og en del mais da blir plomma veldig gul og fin. Han selger egg og prøver å få frem kyllinger. Har blitt to ut av det, og den ene er litt funksjonshemmet som han sier Hehe så må du ha en plass og ha dem inne på vinteren. Han har dem i låven med godt isolert og sånn ;) hva ei høne koster er jeg usikker på, men sikkert fra 50-100kr

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du mener galer, hehe

høner er så koselig!! hver høne har sin personlighet. =9

jeg har 4 hvite dverg silkehøner, betalte 1000 kr for alle 4. det er en litt dyr rase, men jeg forelsket meg!!

de lager bare klukkelyder, men kjefter litt innimellom ;)
er ikke en rase så legger store, og mange egg, men veldig barnevenlig, og pusefjær ;)

jeg bygget om et lekehus på ca 4 kwm, og bygget på en rugekasse. der har jeg høy, der legger de egg og sover i en klump sammen. (denne rsen vaggler vist ikke.)

så har de en uteplass, inngjæret vegger og tak på ca 10-15 kwm.

i huset har de spon, sandkasse (ute også, de bader i sanden)
mat fra felleskjøpet, og vannbeholder.
ellers spiser de rester av middag, gress fra gressklipperen, og alt mulig.

den ene hønen står klar med døren til hønsegården når jeg kommer hjem fra jobb, veldig nysgjerrig =D

Har høner ja. Har stor eiendom så her går de fritt. De har tilgang til vann og kraftfor, ellers får de matavfall og spiser bær ol. i hagen. Gress og korn er en stor favoritt. Mine "prater" hele tiden så jeg er glad jeg ikke har nære naboer. Men jeg har hane og han er den som oppfordrer mest til kaklinga. De har isolert hønehus og utegård om vinteren.

Back
Topp