Noen med håndeksem her?

Brud2013

Gift med forumet
Nå er jeg skikkelig plaga. Har prøvd det meste av fuktighetskremer, men synes ingenting virker.
Skal ringe legen i dag å få mer kortisonkrem.
Bruker en ganske sterk salve.

Men er det noen som har noen tips og råd til meg?
Det klør noe så inni h.....
Og jeg har fått sånne små veske fylte blemmer, som klør enda mer når det går hull på de...

Jeg er flink til å bruke hansker når jeg vasker osv...
Så er ikke så mye i kontakt med vann og såpe egentlig.

Hvilken kortisonkrem bruker du? Jeg hadde også blemmer og klødde noe sinnsykt før, men nå bruker jeg en krem som heter Ibaril (på resept) og den funker kjempebra. Eller er det den du har allerede kanskje?

Her er det eneste som fungerer Canoderm og Agrysan pattesalve.

Canoderm fås reseptfritt på apoteket, og agrysan fås veldig reseptfritt på felleskjøpet.

Her er det eneste som fungerer Canoderm og Agrysan pattesalve.

Canoderm fås reseptfritt på apoteket, og agrysan fås veldig reseptfritt på felleskjøpet.

Jeg har også vært skikkelig plaga med håndeksem. Fikk en sterk kortisonsalve av legen som jeg ikke husker navnet på i farta... Den tok mye, men jeg fant en håndkrem på efi.no som tok knekken på eksemet! Den heter pearl body serum, og er suveren! Jeg bruker ikke annet på hendene, og kjenner jeg antydning til blemmer og tørr hud så bare smører jeg godt med den ;-)

jeg har ikke funnet noe som funker ennå.... Prøvd det aller meste. Jeg strammer et. Plaster rundt i det jeg begynner å få blemmer, så jeg ikke river av all hud når jeg klør i søvne... Og a-krem...

Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Hos meg forsvant det meste med behandling med salven Dermovat. Den får du på resept. Ingenting annet jeg har prøvd som har funket. Men å bruke hansker når du kutter grønnsaker/frukt er veldig lurt. Spesielt paprika og tomat/løk kan være veldig ubehagelig med åpne sår. 

Glemte å få med at det er veldig viktig med håndkremer uten parfyme;)

Tusen takk for mange svar!

Jeg bruker selv Betnovat, som er en sterk slave, men vil egentlig ikke bruke for mye av den. men da skal jeg prøve ut litt forskjellig her.

Men er mest ille om morgenen. Da klør det som bare det og da klør jeg til jeg er hudløs... er så dumt, men er jo bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt å klø....

Back
Topp