Noen med gresspollenallergi?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jeg sliter med allergi nå - kraftig høysnue:/ Var to uker i syden nå så det gikk fint, men så fort vi var tilbake så smalt det. Ble helt umulig å fungere uten noe medisiner så begynte nå å ta Aerius-tabletter. Legen min sa at det skulle være ok men blir litt usikker. Astma- og allergiforbundet sier det er ok, men i Felleskatalogen står det at man ikke burde ta dem når man er gravid... Lett å forholde seg til... :( Noen erfaringer?

Jeg også har det :/ hjemme går det greit men da vi var på ferie i Danmark/Sverige var det nysing i ett og sviende øyne.. Har klart meg uten medisiner men jordmor sa jeg kunne ta om det ble for gale. Har en venninne som har tatt i alle svangerskap og fått friske barn :) du kan jo høre med jordmor eller på apoteket?

Jeg har det samme, fikk beskjed om å heller ta cetirizin (reseptfri) hvis det ble altfor ille:) men hør med lege/jordmor..

jeg har hatt den verste pollensesongen på så lenge jeg kan huske.. :( Har både bjørkepollen og gresspollen i tillegg til pelsdyrallergi og diverse andre allergier, hadde ikke overlevd uten allergimedisiner.. jeg går på Zyrtek så lenge jeg klarer meg med en tablett per dag, men nesespray har jeg blitt fraråda å ta.. mesteparten av allergimedisiner er kortisonbasert, og det er jo anbefalt å prøve å unngå det, men ikke for enhver pris..

Back
Topp