noen med gode råd?

sas

Gift med forumet
Må klage, bare må klage.hehehe. Neida..jeg vet det er masse syting de siste dagene fra meg. Men må bare få ut mer frustrasjon. For sakte men sikkert denne uken har jamie blitt sånn som han var da han fikk Nan..han skriker og har vondt når han får mat. Vi venter litt, så prøver igjen men hyler til før han i det hele tatt prøver å suge. Så prøver jeg å gi bryst,,han tar grådig,,slipper brystet og hylgråter.
Så tenker: Det kan jo ikke være melken siden han hyler til når han tar brystet også??
Det er bare gått en uke siden jeg skiftet MME.

Eller hyler han til når han tar bryst fordi ingen melk kommer ut? Er det en kombinasjon av vondt i mage når han får MME, vondt i munnen når han suger pupp? Har det kanskje ikke noe å si hva slags MME han får,vondt vil han få uansett??

Men det er KUN i forbindelse med mat..hverken før eller etter. MEd en gang jeg tar flasken vekk/slutter å spise/slipper brystet er han stille..Etter en stund da begynner han å gråte etter mat..så prøver vi igjen. han drikker, blir rød så slipper og hyler..og sånn har vi det gående..Noen ganger jævligere enn andre.Noen måltider ikke problem overhodet.

Slik som i natt..våknet 03.00 (hadde da sovet i 5,5 timer) og slukte grådig UTEN problemerr.. Så i dag når vi sto opp 08.00 har vi holdt på i to timer. MEn det var ikke såå ekstremt da,,menm da bare nektet han å ta mer flaske etter å ha drukket litt..han fikk litt pupp også men slapp den fort .
NÅ sover han.
Så jeg skal ringe Helsestasjonen på mandag og spørre om råd. JEg behandler trøsken med Farris nå da,,hvis han har det da..er jo ikke sikkert.

Så noen flere råd hva det KAN være?

Leker med tanken på kjøpe inn NANHA1 eller hva nå den heter. Som jeg har forstått er den den mildeste av alle MME'er??

Han nærmer seg syv uker snart....så redd dette skal vedvare i mange mange mange uker til.
Jeg vet at Vanda hadde same problem..Mener det var Vanda? Og da viste det seg at det var Trøske som gjorde at han fikk vondt.
Jeg har time hos legen til torsdagen for Trøsken.

Ja. det var dagens klaging. Jamie er jo så blid og god når han IKKE spiser.så han er ikke kolikk barn heller stakkar. Hver gang jeg gir han mat holde rjeg nesten pusten for å se om det kommer til å gjøre vondt eller ei. OGså senker jeg skuldrene sakte når jeg ser det går bra denne gangen iallefall.

ORIGINAL: LeonoraD

Trøske gir ubehag ved mating, som du sier. Smør inn brystvortene dine med canesten og vask av før hver amming. Kok alt av smokker godt. Imens får man vel bare vente på legetimen, eller ringe og høre om de bare kan skrive ut en resept. Har dessverre ingen andre råd.

Takk iallefall. Koker alltid flasker og deler til dem. har IKKE canesten og kommer meg IKKE til apoteket nå:( Så får dra innom der på mandag. Meeen, jeg kan jo kanskje smøre brystvortene med Farris også i mellomtiden..just in case?

Back
Topp