Noen med glutenalergi som har gidd til å svare på ett spm

AB

Forumet er livet
Bare lurer på hva slags snop kan dere spise? Får besøk av noen med glutenalergi defor lurer jeg [:)]

Har ikke,men har noen i familien,det meste av snop kan vel spises,men er noen potetgull som inneholder gluten vet jeg!blant annet french fries!

Har det ikke selv,men søsteren min har.
Hun kan spise potetgull (stort sett alle typer),smågodt,sjokolade,drops,popcorn.... i det hele tatt det meste.
Ikke Pringles eller sjokolade med kjeks.

Hadde jeg vært deg ville jeg stukket innom en helsekostbutikk - der har de stort sett et godt utvalg av slikt godteri. Pluss at jeg har inntrykk av at de kan mye om diverse allergier[:)]

ORIGINAL: Elimor

Hadde jeg vært deg ville jeg stukket innom en helsekostbutikk - der har de stort sett et godt utvalg av slikt godteri. Pluss at jeg har inntrykk av at de kan mye om diverse allergier[:)]

Godteri fra en helsekostbutikk smaker sikkert æsj!
Det er bedre å kjøpe vanlig godis,det står jo på pakken om det inneholder mel.

ORIGINAL: *englefjes*

ORIGINAL: Elimor

Godteri fra en helsekostbutikk smaker sikkert æsj!
Det er bedre å kjøpe vanlig godis,det står jo på pakken om det inneholder mel.

det smaker ikke æsj. sønnen vår har diabetes,og han spiser det meste derfra. smaker helt vanlig faktisk.
sjokoladen er tilogmed god[:D][:D]

Svigermor har også dette..hun kan spise kims natur chips!
Ellers så spiser hun det meste av snop..
Vingummi osv inneholder jo ikke gluten![:)]
Men om han er VELDI alergisk så kan det være et problem med smågodt..
ofte blir det jo litt blanda i butikken når folk plukker..
Å om en sjokolade har havnet i ene boksen så kan de få en reaksjon selv om selve sjokoladen ikke
blir spist.

ORIGINAL: katrinexd

Svigermor har også dette..hun kan spise kims natur chips!
Ellers så spiser hun det meste av snop..
Vingummi osv inneholder jo ikke gluten![:)]
Men om han er VELDI alergisk så kan det være et problem med smågodt..
ofte blir det jo litt blanda i butikken når folk plukker..
Å om en sjokolade har havnet i ene boksen så kan de få en reaksjon selv om selve sjokoladen ikke
blir spist.

veldig godt poeng. mange tenker ikke på dette.

men min bror har glutenallergi,og han studerer alt han kjøper,og han finner ut at mye inneholder gluten, som man egentlig ikke tenker på at det inneholder dette.....
så les NØYE på alt du skal gi denne ungen.

den er en voksen mann som han har sikkert kontrollen. kjenner han ikke fra før derfor spør jeg dere. Bare litt moro å kunne ha noe som han også kan kose seg med[:)]

takk for svar jenter!

ORIGINAL: AB

den er en voksen mann som han har sikkert kontrollen. kjenner han ikke fra før derfor spør jeg dere. Bare litt moro å kunne ha noe som han også kan kose seg med[:)]

takk for svar jenter!

i følge min bror så er det flere av kims sine potetgull som er trygg,mens maarud er "skumle saker" (som han sier)

Back
Topp