Noen med frokostanbefaling?

Håperpånr2<3

Glad i forumet
Prinsen her i huset er ikke så glad i grøt. Han likte det godt til å begynne med da han var 4 mnd, så plutselig ville han ikke ha, så ble det til at vi blanda i frukt eller svisker for å få han til å spise... Når han ble 6mnd fikk han ny grøt, og da likte han den sånn 3 dager, så var han lei.. Så vi må variere med noe oppi.. Alt annet enn grøt er han glad i, liker alle ulike middager, frukter, grønnsaker vi har gitt han.. Men grøt virker det som han ikke er så glad i.. Derfor lurte jg på om noen hadde erfaring med noe annet til frokost? Har sett t det finnes "middagsglass" med yoghurt med banan (husker ikke helt nøyaktig).. Vet ikke om det kunne vært noe? Noen med erfaringer eller tips om andre ting enn grøt han kan få enten til frokost eller kvelds?

Vi bruker slike glass med banan, yoghurt og noe annet til frokost av og til, mens andre ganger blander jeg fruktmos i grøten. Alt etter hvor mye mm han har fått tidligere

Prøvd hjemmelaget havregrøt? Jeg maler store havregryn i en blender til mel, bruker et par-tre spiseskjeer og blander inn ca. 0,8 dl vann. Sper ut med litt MME når den er ferdig.

Har noen ganger i aprikosmos for å øke opptaket av jern :)

Her har hun vært ganske lik når det gjelder grøt. Fant ut at hun liker tisgrøt bedre enn havre... Trodde jeg. Nå spiser hun plutselig havregrøt også, så lenge den er skikkelig varm. Så varm at til og med jeg synes den kjennes ordentlig varm ut på leppa og da går det visst unna. I perioden hun ikke var så glad i det prøvde vi med skje først og når hun ikke ville, puttet jeg resten av grøten i en flaske med melk, da drakk hun alt. Risgrøten tetter ikke flaska, men det kan fort havregrøten gjøre. Bruker 3'er tut eller x tut fra mam.

Takk for mange gode tips;) I mårra skal vi prøve it brødskive tenkte jeg Tror det blir en hit!:)

Back
Topp