Noen med fine naturnavn?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Har lett litt igjennom gamle tråder men det kan se ut som interessen for naturnavn er heller laber for tiden. Vi vil ha et som matcher litt til resten av familien, så et kort og godt naturnavn er ønsket. Har noen tips? Selv om det er uendelig lenge til termin så trenger vi tid til å vurdere og eliminere navneforslag :hilarious:
 
Last edited:
Erle
Bjørn
Ravn
Varg
 
Eik
Tyr
Falk
Timotei
Rein
Hauk

Sol
Lilja
Ivy
Iris
Flora
Bjørk
Lind

:)
Har ett «naturnavn» på barnet mitt selv, mange fine å velge mellom :)
 
Lilje
Lilja
Rose
Viola
Vår
Solvår
Sol
Vårin
Dis
Lerke
Ea
Luna
Lerke
Kamille


Storm
Sole
Ask
Ravn
Stein
Falk
 
Gikk på skole med 3 brødre som het Vetle Bjørn, Gard Ulv og Tor Hauk. Også var det en som het Bjørnulv :)
 
Gikk på skole med 3 brødre som het Vetle Bjørn, Gard Ulv og Tor Hauk. Også var det en som het Bjørnulv :)
Uff nå følte jeg meg litt slem her, men hvis et barn hadde fortalt meg at han het Vetle Bjørn så hadde jeg trodd han ikke klarte å si s og egentlig het Veslebjørn :hilarious:
 
Uff nå følte jeg meg litt slem her, men hvis et barn hadde fortalt meg at han het Vetle Bjørn så hadde jeg trodd han ikke klarte å si s og egentlig het Veslebjørn :hilarious:

Har ikke jeg tenkt på :p Vetle betyr jo bjørnunge!
 
Er det noen flere som har forslag her?? Står fortsatt like fast... mange av navnene vi liker er enten opptatt i nære relasjoner eller at vi har negative assosiasjoner i forhold til andre vi kjenner. Vil helst ha et "rent" navn, som ingen andre har farget for oss...Det er den største utfordringen :rolleyes:
 
Bjørnar, Ørn, Ørnulf, Ulf, Ulvar, Reine, Steinar

Liv, Rose, Lilly
 
Back
Topp