noen med feberbarn? :(

kinemorB

Glad i forumet
Er sikkert ikke noe gæærnt, men poden har ofte feber.. å han får høy feber så og si hver gang.. En ting er når han er forkjølet.. Men nå er han på en runde med feber, å han er egentlig ikke forkjølet en gang... noen som har det slik??... blir så bekymret for at det er noe mer enn bare det vanlige... mamma sier jeg også var ett feberbarn.. men vokste det av meg etterhvert.. men jeg får ikke roen...
 
Huff, det høres ikke greit ut :/ Du kan jo ta en telefon til legekontoret, få en time der og få utelukket at det er noe. Kanskje det kan hjelpe litt på bekymringene? Feberen kan f.eks. også komme av tannfrembrudd, og det ser man jo ikke nødvendigvis. Det slet storesøster her mye med. Hun brukte lang tid på tennene og hadde mye feber i perioder (men ellers frisk som en fisk).

Lillebror var veldig mye syk med feber fra jan-juni. En pause i juli og halve august, men nå er det på'n igjen. Har som regel andre symptomer som føler feberen da (får veldig lett luftveisinfeksjon), så er nok ikke et feberbarn i den forstand. Han er typisk i tipp topp form på dagtid, men styrer på hele natten med lett til middelshøy feber og tett bryst.
 
Enig med KatBra! Kansje lurt å høre med en lege sånn for å utelukke noe! Og man skal vel dra til legen om man selv eller barn har hatt feber i mer enn 3 døgn i strekk..

Men så er det jo sånn at feber er kroppens måte å jobbe best mot virus/bakterier på..den jobber best når den er varmere enn vanlig.. og er nok sånn at noen kropper får lettere feber enn andre;) også med tanke på at du selv var et feberbarn, så er det nok ikke umulig at barnet ditt arver det:)
 
Har ikke feberbarn tror jeg, men vi fikk den 4.barnesykdommen her for et par uker siden. Det er visst veldig vanlig at de får den rundt 10.mnd-alder. Da hadde vi 3 dager med feber og så 3 dager med utslett.
Ellers har hun vært forkjølet et par uker nå, tipper hun har fanget opp to forskjellige forkjølelsesvirus. De sier jo at det ofte blir sånn ved barnehagestart..(vi fremskynte bhg.start så pappa`n også fikk bli med på første dagen ;) )
Er ikke kjekt med syke barn ;)
 
Ja her var det mange kloke ord :) skal sies at minsten får tenner i endinga og akkurat begynt i barnehage. Febern varer som regel ikke mer enn 1 dag, men så blir han lissom så slækk og bleik.. Men allmenntilstanden er lissom bra fordet.. Får gi det 1 dag til så får jeg ta meg en legetelefon eventuelt.. Æsj.. Alltid noe å bekymre seg for, alltid noe vi mødre tenker på.. Hater google også.. Er fæl til å sette meg der på kvelden når jeg har litt ekstra tid.. Dumme greier, da blir man fort enda mer bekymra..:/ :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Google er nesten det dummeste man kan gjøre :p blir unødvendig for mye bekymret!
 
Lurer mg på om det kan være jernmangel.. Legen neste, får sjekke dette før jeg blir gæærn :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp