Noen med erfaringer?

Mum2be

Andre møte med forumet
Dette er første gangen jeg er gravid, er 12+3 idag. Så lurer derfor på om noen har erfaring med lignende smerter: Har sterke smerter i hofta "rompa" på en måte, som går nedover begge beina, og litt i leggene. Dette blir verre og verre utover dagen, og det hjelper på en måte ikke å hvile når man kommer hjem Fra jobb. Sliter litt med å reise meg til tider og gå hvis eg har stått stille en periode. Nå har jeg en veldig aktiv jobb, hvor jeg står og går hele dagen, så tenker kanskje jeg bare er litt sliten I beina rett og slett. Noen som har råd om hva som kan hjelpe? Og hva man kan gjøre? Føler det er litt tidlig å få smerter allerede :/ Tar imot alle råd med takk :-)

Bekkenløsning?

Høres ut som bekkenløsning det! Snakk med legen din, ta det på alvor, og prøv å tilrettelegge på jobb. Har et par venninner som ignorerte tegn og kjørte på, endte med å sitte i rullestol og bruke krykker de siste mnd av svangerskapet....

Har tenkt tanken på at det kan være saken, men syns dette er Veldig tidlig? Ikke at jeg vet hva som er normalt da:/ Tror det kan være smart å ringe legen da ja, men synd å måtte "klage" allerede :(

Det kan komme tidlig, det kan komme sent, ingen regel der. Og det har ikke noe med hvilken form du er i ellers heller. Hun ene venninnen min som havnet i rullestol pga bekkenløsningen er den mest og best trente personen jeg kjenner!

Hørtes ikke noe særlig ut med rullestol. Uflaks stakkars :( Da får man komme seg til legen og forebygge det!!

bekkenløsning med smerter er hormonelt.. kan komme tidlig og seint.. har vært plaget noen uke selv. skal prøve med bekkenbelte. jordmoren hadde stor tro på dette da flere av hennes gravide hadde positive opplevelser med det. ellers er jeg 50%sykemeldt,bekkenet mitt tåler ikke jobbe to dager i strekk.. :( ta det alvorlig. søk hjelp. kansje du greier å stagnere plagene..

Høres ut som bekkenløsning...

Du kan jo håpe at det er bekkenlåsning... Jeg var hos osteopat mandag, har nesten ikke hatt vondt etterpå. Anbefaler det på det sterkeste! Hadde låsning sist og, hadde da god hjelp av kiropraktor. Lurt at noen kjenner om det er løsning eller låsning... Og det tror jeg ikke leger er så gode på...

Jeg har vel ikke akkuratt erfaring, men jeg har det på samme måte! Hos meg sitter det mer på ene siden i korsryggen, med smerter nedover beina. Jeg er sykemeldt fra før for noe annet, så tar det jo veldig med ro, men likevel så gjør det vondt..
Syns det er litt tidlig med bekkenløsning, men men... For meg hjelper det litt å sove med en pute mellom knærene om natten, da gjør det i alle fall ikke vondt da. Kan jo være ett tips?

Tusen takk for alle svar og råd. Skal prøve med pute i natt :) Så får legen henvise meg videre i morgen . Håpe at At det blir bedre :) orker ikke gå slik i 6 Mnd til værtfall. :)

Det høres veldig ut som bekkenløsning som de sier over her.
Du må ikke ignorere dette og håpe på det blir bedre. Gjør du ikke noe med det, blir det bare verre.

Jeg hadde det like tidlig som deg med eldste min, jobbet i butikk, så stod og gikk hele dagen.
Jeg gikk til fysio og bassengtrening. Nå jobbet jeg mere enn hva jeg burde, men jeg var NK så følte det var forventet av meg. Jeg angrer på det idag, for det har bare straffet meg.
Jeg har ingen daglige plager, men kan av og til kjenne det i bekkenet.
Jeg fikk også så sterke smerter en natt at jeg ble liggende i senga til langt utpå dagen. Bare det å bevege seg, reise seg opp og gå på do, var slitsomt og smertefult.

Tipset med pute mellom beina er lurt. Jeg sov med det leeeeeenge etterpå og jeg. Ble en vane.
Når du sitter i sofaen bør du ha en pute bak i roma, korsryggen. Så du ikke synker ned i sofaen. Du bør også ta et bein fremfor det andre når du reiser deg opp. Ikke reis deg opp med begge beina planta ved siden av hverandre.

Ta smertene på alvor,du hverken syter eller klager :D Ingen kjenner din kropp bedre enn deg selv. Ingen vil takke deg for at du presser deg for langt.

Back
Topp