Noen med erfaringer? Vil så gjerne amme

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
  1. Fødte forrige UKE.

    Ammingen gikk greit men fikk såre brystknoper, hun sovnet mye. Så finner de ut at hun har gulsott og må ha lysbehandling Der får de smokk for å roe de ned.

    Men pga at hun er trøtt nå må hun få morsmelk på flaske. Vi prøver pupp og får også utdrivninngsvspray, men hun blir utålmodig og vil ha det med engang. Så suger ikke på puppen lenge før hun blir sinna.

    De gir på flaske for kopp ble bare gris. Nå har jeg fått brystbetennelse på toppen med streptokokkeer i. Og får bare ut 30 ml totalt.

    Noen som har fått opp produksjonene og fått til ammingen?

    Mitt håp er at når hun blir mer våken etter behandling og vi kommer hjem at hun tar mer bryst, så gir jeg tilegg utenom.
 
Har du kontaktet ammehjelpen? Der kan få du mer personlig veiledning, kan ringe, maile eller spørre på Facebook (ammehjelpsgruppen).

Men ihvertfall, ang brystbetennelsen. Prøv varme omslag, håndmelk forsiktig mens du pumper og håndmelk gjerne forsiktig i dusjen. Annenhver time på dagtid til du kjenner det løsner.

Det går an å gå vekk fra flaske igjen når hun er sprekere, og heller bruke kopp. Det er vanlig dessverre at de blir sinna på puppen om de får flaske så tidlig :/ Tilbakelent amming kan hjelpe med å trigge sugerefleksene igjen, og hjelpebryst kan og hjelpe til med å få bukt med sugeforvirringa, da kan hun die på brystet og få tillegg samtidig. Bruk langsom flaskemating på de flaskene hun får, flaskemåltid skal helst ta like lang tid som amming.

Masse lykke til! Vi hadde skikkelig dårlig start på amminga, sugesvakt barn, grenseland gulsott etc. Begynte med skjold for at han i det hele tatt skulle få tak, men det ga oss brystbetennelse og lav produksjon. Men etter 5-6 uker var vektopppgangen stabil og amminga gikk bedre, så da reduserte vi flaskemåltidene systematisk og gradvis, og på 8-ukersdagen kunne vi fullamme :) Så det er ikke umulig selv om starten ble vanskelig :)
 
Kontakt Ammehjelpen, så kan de sette deg i kontakt med en ammehjelper i nærheten av deg som kan gi personlig veiledning.


For å få opp produksjonen anbefaler jeg powerpumping en gang om dagen til du oppnår ønsket mengde.

Har du forsøkt hamburgergrepet og/eller cottermans grep når du legger babyen til?
 
For å øke produksjonen anbefaler jeg på det sterkeste powerpumping! :)
Jeg fikk aldri til ammingen, men jeg klarte å øke produksjonen så mye at jeg kunne fullernære babyen på morsmelk gitt fra flaske. Lykke til!
 
Back
Topp