Noen med erfaringer fra AVA Clinic i Riga eller IVF Riga?

Nussemor

Første møte med forumet
Jeg er alene en gutt på 3 år, og både han og jeg ønsker sterkt at han skal bli storebror. Han har donorpappa. Jeg har hatt 4 IVF-forsøk ved CFC i Danmark, uten hell. På grunn av alder må jeg nå reise lenger; og jeg vurderer av samme årsak eggdonasjon.

Av praktiske årsaker knyttet til bl.a. hvor ofte det går fly og at jeg ikke kan være borte så lenge fra guttungen, peker Latvia seg ut framfor for eksempel Spania. I Finland har jeg fått varierende tilbakemeldinger om aldersgrense, i tillegg til at her er det visst en del ventetid.

Er det noen her inne som har erfaring med AVA Clinic i Riga eller IVF Riga?

Ingen erfaringer, men ei venninne av samme grunn dro til Hellas med stor suksess.

Jeg er alene en gutt på 3 år, og både han og jeg ønsker sterkt at han skal bli storebror. Han har donorpappa. Jeg har hatt 4 IVF-forsøk ved CFC i Danmark, uten hell. På grunn av alder må jeg nå reise lenger; og jeg vurderer av samme årsak eggdonasjon.

Av praktiske årsaker knyttet til bl.a. hvor ofte det går fly og at jeg ikke kan være borte så lenge fra guttungen, peker Latvia seg ut framfor for eksempel Spania. I Finland har jeg fått varierende tilbakemeldinger om aldersgrense, i tillegg til at her er det visst en del ventetid.

Er det noen her inne som har erfaring med AVA Clinic i Riga eller IVF Riga?
Hei!

Jeg er for tiden under behandling ved AVA Clinic i Riga og er veldig fornøyd så langt. Jeg valgte også bort Finland pga. lang ventetid og Spania pga. lengre reisevei og dårligere flyforbindelser. I valget mellom AVA og IVF i Riga ble det elle melle for min del - begge svarte like raskt og virket like effektive - så i mangel på signifikante forskjeller valgte jeg AVA fordi de var mikroskopisk billigere og har ikke angret siden. Begge disse klinikkene har for øvrig fått gode kritikker av norske brukere, i motsetning til EGV-klinikken - også i Riga - som har fått en del negativ kritikk.

Jeg har tidligere også vært under behandling i Danmark, men som du vet, tillater ikke de dobbel-/embryodonasjon, så single som trenger eggdonasjon må dra andre steder for å få hjelp. Videre er aldergrensen der 46, mens den i andre land som Latvia ligger på 50, og jeg er nå et halvt år for gammel for Danmark. Okke som, så har jeg vært i dialog med AVA i Riga siden slutten av januar, og jeg er mektig imponert over hvor mye mer personlig og tett oppfølging jeg får der sammenlignet med Danmark, så jeg angrer egentlig på at jeg ikke dro dit tidligere mens jeg fremdeles holdt på med IVF. Jeg er nå i gang med mitt første forsøk og ruger på to embryoer som ble satt inn i helgen.

Back
Topp