Noen med erfaringer av bivirkninger fra cyclogest?

F

Frøken12345

Guest
Hei :)

Jeg prøver meg her da jeg ikke finner så mye svar andre plasser, hehe. Har gått på cyclogest en stund nå. Er gravid 4+2.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med progesteronstøtten, i dette tilfelle cyclogest. Jeg merker at det kanskje kan svi litt når jeg har tatt den inn, og at etter å ha ligget en stund med det og første toalettbesøk etter, at det er litt slim blandet med tynt blod. Klinikken har prøvd å berolige meg med at dette er helt normalt pga tynne og irriterte slimhinner. (Dog ikke ferskt blod). Men, spottinga har vart noen dager nå, mer eller mindre - aldri gått over til frisk blødning, og aldri vore nødvendig med truseinnlegg. Er det noen som har samme erfaringer som meg? Håper jeg får noen positiv svar, for dette går meg snart på nervene, hehe :-)

Jeg har en venninne som gikk på det.
Spurte henne.
Hun hadde aldri hatt noen av de symptomene som du nevner . Og heller ikke blødninger.
Nevnte også at dette legemidlet hindret at mensen kom (for fullt), om det endte i kjemisk/SA.
Kanskje du mistet, var hennes undring.
Men så må du jo vite at slimhinnene blir skjøre under graviditet, og dermed lett blør.

Bare en ultralyd vil gi deg helt sikkert svar.

Masse lykke til!!!!

Jeg hadde ingen bivirkninger på cyclogest.

Min gyn sa at det kunne komme litt blødninger av progesteronstøtte.

Takk for svar dere! Får bare vente til neste hcg måling. Vet at cyclogest er ganske sterk progesteronstøtte, så jeg håper virkelig det bare er slimhinnene som er irriterte og såre. Krysser alle ben i kroppen nå

Takk for svar dere! Får bare vente til neste hcg måling. Vet at cyclogest er ganske sterk progesteronstøtte, så jeg håper virkelig det bare er slimhinnene som er irriterte og såre. Krysser alle ben i kroppen nå
Håper det ❤️ når min gyn sa en bivirkning kunne være blødning var det rett før jeg droppet å starte på progesteron, for det er jo så skummelt med blødning ❤️
Hvor lenge gikk du på d før blødningene begynte? Jeg begynte bare for to dager siden.

Håper det ❤️ når min gyn sa en bivirkning kunne være blødning var det rett før jeg droppet å starte på progesteron, for det er jo så skummelt med blødning ❤️
Hvor lenge gikk du på d før blødningene begynte? Jeg begynte bare for to dager siden.
Ja håper virkelig det ❤️ min gyn har også sagt at cyclogest kan gi såre slimhinner, så trøster meg veldig med det. Jeg startet å spotte rundt en uke siden, spotter litt enda, men er ikke så mye at jeg trenger truseinnlegg. Får bare håpe at det er de skjøre slimhinnene som får kjørt seg og ikke noe annet. Cyclogesten startet jeg på dagen ved egguthenting som var 26 april. Hvordan går det med deg? ❤️

Back
Topp