Noen med erfaring??

sola89

Forelsket i forumet
Nå blør jeg igjen. Denne gangen er det friskt blod. Tok kontakt med legevakten, å de sa at jeg måtte ta det me ro å fikk jeg smerter så måtte jeg ringe de tilbake. Men har ingen smerter. Å mine symptomer på graviditet er her enda. Men det jeg lurer på om det er noen her me erfaring med at man kan blø litt den ene dagen, stoppe den andre dagen for å så begynne å blø ijænn? Opplever at det ofte kommer om jeg tar i sånn som ved f.eks løfte.

obs ble visst litt langt.

jeg blød sånn sitt. og den her gangen hva jeg gravid og hadde mensen og etter 10 dager begynte jeg å blø igjen da blød jeg bare 1 dag. etter det har jeg ikke blød noe. håper det går bra med deg.

Heia!
Det er ikke så uvanlig å blø. Vi er flere her inne som har blødd en god del og vært bekymret. Jeg` var på 3 innvendig UL på 1,5 uke pga sterke blødninger og smerter. Men spiren hang fast den :)
( ei venninne av meg blødde nesten hele svangerskapet og fødte en frisk og rask baby:)

Det kan være en rift som forårsaker blødningene, at kroppen egentlig tror den skal ha mensen og blør automatisk, det kan være så mange årsaker i grunn. Og grunnen til at legevakten og div sier at man skal holde seg i ro og vente og se, er fordi det er ikke noe som kan gjøres fra eller til når det er så tidlig i svangerskapet. Selvfølgelig ingen trøst for den gravide. Absolutt ikke! Man vil jo vite hva som skjer og om det er forferdelig negativt! Så jeg skjønner deg utrooolig godt!

Jeg foreslår at, dersom du klarer, så venter du til mandag og kontakter legen din og hører hva han sier. I helgene har de fleste sykehust fullt opp med akutttilfeller av ulykker og sånne ting, så de prioriterer dessverre ikke tidlig UL. Teit...

Og så håper jeg at spiren din henger fast og at det er en "vanlig svangerskapsblødning" du har. *klem*

Takk det var godt å høre. Har min første svangerskapskontroll på tirsdagen så trur jeg skal klare å vente til da. Men om jeg får smerter så ringer jeg de før. Som du sier det er ikke så mye de kan gjøre når det er så tidlig. Men bekymret er jeg.. Kjempe bekymret men det hjelper jo ikke det. Legen undersøker meg på tirsdag å om han føler det er nødvendig så sender han meg på ul. Mye venting å bekymring med å være gravid.

Som hun ene som sjekket med på ul, så sa hun at hun syntes det var viktig for den gravide og partneren å få svar. Selv om de ikke kunne gjøre noe, så bare det å få vite hva som skjer. Det er utrolig betryggende i seg selv, i steden for å få beskjed om at spiren har sluppet taket, spiren lever enda, dere får vente å se hva som skjer.. Alle disse tingene hjelper faktisk ikke på, synte jeg. Vi vil jo se selv, få info og slike ting! [:)]

Krysser fingrene for at du ikke får noen smerter før du skal på kontroll da! Altså, jeg håper jo du ikke får noen smerter sånn etter kontrollen også altså, hehe!! *fnis* [:D][:D]

Hehe :) får satse på ingen smerter :) Var jo på en ul på tirsdagen, å d var kjæmpe betryggende å se hjerte slå å slikt. Så håper egentli at jeg får en tel en nå i neste uke for å se om spiren enda sitter der.. Håpe håpe :)

Men om den ikke gjør det så sier de at det er nok en grunn for at spiren ikke valgte å sitte. At det ofte er noe galt med fostret.

hvis du ikke har smerter så kan du sikkert vente til legetimen din..men ta det helt med ro, gjør minst mulig, og ikke løft noenting..

stakkars deg jeg også sitter her blør og lurer på hva som sjker[&:]

Ja Chuma du gir meg håp etter jeg leste om deg forje lørdag[:)] Ser fram til tirsdag så kanshe jeg får vite noe. Ikke noe artig med disse blødningene, men håper det er ufarlig. [:)] Vi får bare håpe at spirenen våre klorer seg fast [:D]

jeg skal krysse fingrene for dere å :) Ekke noe gøy,, men vi må ikke miste håpe..

Back
Topp