Noen med erfaring?

Ønsket-om-nr2<3

Betatt av forumet
Hei!

Vi har hatt to forsøk på Hausken i Stavanger(fantastiske folk!!), men har desverre ikke klart å dyrke frem noen blastocyster eller embryo til å sette inn. Alle eggene sluttet å utvikle seg på dag 3-4.

Første runde fikk vi ut 22 egg, 14 modne og 10 befruktet ingen som klarte seg til målstreken. Gikk da på klexane, gonal-F, fyremandel, før egguttak tok jeg gonapeptyl 2 stk og Ovitrelle 6 klikk. ICSI.
Andre runde fikk vi ut 15 egg, 10 modne og 7 befruktet ingen innsett. Gikk da på Progynova fra dag 23 i syklusen før stimulering og frem til menstrasjon, klexane, Menopur og fyremandel før egguttak. Til egguttak tok jeg 2 gonapeptyl og en hel Ovitrelle. ICSI.

Vi har nå fått beskjed om at en del av mine egg ikke er av så god kvalitet samt at mannen sine spermier har redusert seg drastisk samt at mobiliteten er lav. Mannen skal ta hormonprøver samt ta tilskudd av Selen, zink og c-vitamin og jeg har blitt satt på p-piller i 2 mnd.

Jeg er egentlig bare ute etter andre sine historier i lignende tilfeller. Om det gikk til slutt og hvilke medisiner dere lykkes med.
Gjorde dere noen livsstilsendringer som hjalp på kvaliteten på eggene eller spermiene?

Kjipt at det ikke har gått som ønsket for dere.

Overbevist om at metformin hjalp litt på min kvalitet, selvom kvalitet ikke var direkte grunn til hvorfor jeg gikk på dem. Samboer har tatt q10, sink og selen. Lest at omega3 også er viktig.
Med første unge hadde han bedring fra første til tredje forsøk. Ble gravid på det tredje.

Husker ikke lenger hvor jeg leste dette, men leste at hvis embryo slutter å utvikle seg på dag 3, er det spermen som må fokuseres på.
Så jeg hadde fokuster meg på kosttilskudd og livsvaner hos mannen.

Husker ikke lenger hvor jeg leste dette, men leste at hvis embryo slutter å utvikle seg på dag 3, er det spermen som må fokuseres på.
Så jeg hadde fokuster meg på kosttilskudd og livsvaner hos mannen.
Ja, legen min fortalte det, men på andre forsøk utviklet kun 1 egg seg til dag 3 og de 6 resterende stoppet dagen etter befruktning så de er litt usikre på hvor "problemet" ligger :-) De trodde det var spermen etter første forsøk, men ble mer usikkre etter andre.

Derfor så skal begge gjøre litt forskjellig for å bedre evt eggkvalitet og spermier :-) men skal lese på linken! Tusen takk :)

Kjipt at det ikke har gått som ønsket for dere.

Overbevist om at metformin hjalp litt på min kvalitet, selvom kvalitet ikke var direkte grunn til hvorfor jeg gikk på dem. Samboer har tatt q10, sink og selen. Lest at omega3 også er viktig.
Med første unge hadde han bedring fra første til tredje forsøk. Ble gravid på det tredje.
Spennende! Hva var det sol ble bedre? Både mobilitet og antall? :)

Litt mix tror jeg. Men siden vi har måttet ha ICSI på alle forsøkene, er det nok kvaliteten som har blitt mest påvirket. 4 år siden så husker ikke helt nøyaktig. Vi begge gikk også litt ned i vekt i den prøveperioden.
Samme her. Sæden så fin ut etter selen, dvs. innenfor normalen, men tålte ikke vask, derfor ICSI. Så selen funker, men er ikke 100% mirakelkur.

Vi endte opp med 5 blastoer, så selv om svømmerne ikke tålte vask :knegg: var de gode nok

Samme her. Sæden så fin ut etter selen, dvs. innenfor normalen, men tålte ikke vask, derfor ICSI. Så selen funker, men er ikke 100% mirakelkur.

Vi endte opp med 5 blastoer, så selv om svømmerne ikke tålte vask :knegg: var de gode nok
Det er det nok ikke, men skader aldri å få i seg viktige vitaminer og mineraler for å gjøre ett forsøk. Her gikk han på sink, selen og q10 samtidig, så hvordan det ville slått ut med kun en av de aner jeg ikke :)

Jeg fikk DHEA, kan det hjelpe? Ikke Hausken Stavanger, men Bergen. Det skal helst for behandles i noen mnd/uker før man starter på hormoner, men hvis dere trenger å se på mannens-svømmere og så kan er det jo mulig det blir noen uker til ny runde?

Jeg fikk DHEA, kan det hjelpe? Ikke Hausken Stavanger, men Bergen. Det skal helst for behandles i noen mnd/uker før man starter på hormoner, men hvis dere trenger å se på mannens-svømmere og så kan er det jo mulig det blir noen uker til ny runde?
Det blir ca 6 uker til neste stimulering :) men jeg er ikke kjent med DHEA, hva er det? :)

Nei ingen mirakelkur, men klart man gjør det man kan for å bedre sjangsene :) vi må nok uansett ha ICSI, men dersom svømmerne er av bedre kvalitet så er ihvertfall sjangsen større for blastoer til neste gang :-D

Hvor lenge gikk mannen din på selen?

Det blir ca 6 uker til neste stimulering :) men jeg er ikke kjent med DHEA, hva er det? :)
DHEA er et testosteron. Jeg har alltid fått ut få egg, så jeg har fått det for å bedre kvaliteten. Det er jo en sammenheng i at de ønsker at de eggene som ble tatt ut hadde god kvalitet. Jeg tviler på at det hjelper på å øke produksjonen av egg, for det har ikke vært stor endring med og uten DHEA.

Nei ingen mirakelkur, men klart man gjør det man kan for å bedre sjangsene :) vi må nok uansett ha ICSI, men dersom svømmerne er av bedre kvalitet så er ihvertfall sjangsen større for blastoer til neste gang :-D

Hvor lenge gikk mannen din på selen?
Dette er snart 5 år siden, så husker rett og slett ikke. Noen måneder, kanskje?

Ja, legen min fortalte det, men på andre forsøk utviklet kun 1 egg seg til dag 3 og de 6 resterende stoppet dagen etter befruktning så de er litt usikre på hvor "problemet" ligger :) De trodde det var spermen etter første forsøk, men ble mer usikkre etter andre.

Derfor så skal begge gjøre litt forskjellig for å bedre evt eggkvalitet og spermier :) men skal lese på linken! Tusen takk :)
Ok
❤️
Jeg selv leste “it starts with an egg” før siste forsøket og tok veldig store mengder av q10 og diverse andre vitaminer. Så ammer jeg nå resultatet fra forsøk nr 4.
I tillegg tok jeg albyl e og det ble icsi ved forsøk nr 4.

Fikk alltid ca 10 egg, mange befruktet og kun 1 utviklet seg til blasto. Vet faktisk ikke hvor mange utviklet til blasto ved forsøv 4, siden innsett ble dag 3 (jeg ønsket innsett med 2 embryo) og jeg fikk ingentig på frys og Riksen er litt dårlig med kommunikasjon.

Back
Topp