Noen med erfaring om at de finner ut at alt ikke er bra på ultralyd i uke 13. mulig at babyen bare har en nyre, å usikkerhet om den fungerer…

Annonyyym

Flørter med forumet
Var på tul og ble sendt videre til fosterdiagnostikk pga av litt lav hjerterytme hos babyen. Der ser også alt bra ut helt til legen sier at babyen muligens har bare en kanskje fungerende nyre.. det ble tatt morkakeprøve, nipt er tatt forrige uke og så må vi vente på svar. I magen ligger en aktiv baby. Men spørsmålet nå er om den nyren den har fungerer som den skal. Dette kan ikke de si sikkert før i uke 16! Om tre uker. Venter nå på svar å har fått info om svangerskapsavbrudd og info om testing av kromosomfeil og svik. Helt i sjokk! Mulig det er noe med navlesnoren også, men det er ikke et problem så lenge alle organene fungerer normalt. Lurer på om noen har opplevd lignende, har noen solskinnshistorier, eller tips og råd og erfaring. Er det mulig at det er alt for tidlig til å vite om dette stemmer? Ultralyden på torsdag forrige uke virket normal å jeg merker hun sa at babyen hadde to nyrer og urinblære der. For så å få en slik sjokkerende beskjed i dag.

Var på tul og ble sendt videre til fosterdiagnostikk pga av litt lav hjerterytme hos babyen. Der ser også alt bra ut helt til legen sier at babyen muligens har bare en kanskje fungerende nyre.. det ble tatt morkakeprøve, nipt er tatt forrige uke og så må vi vente på svar. I magen ligger en aktiv baby. Men spørsmålet nå er om den nyren den har fungerer som den skal. Dette kan ikke de si sikkert før i uke 16! Om tre uker. Venter nå på svar å har fått info om svangerskapsavbrudd og info om testing av kromosomfeil og svik. Helt i sjokk! Mulig det er noe med navlesnoren også, men det er ikke et problem så lenge alle organene fungerer normalt. Lurer på om noen har opplevd lignende, har noen solskinnshistorier, eller tips og råd og erfaring. Er det mulig at det er alt for tidlig til å vite om dette stemmer? Ultralyden på torsdag forrige uke virket normal å jeg merker hun sa at babyen hadde to nyrer og urinblære der. For så å få en slik sjokkerende beskjed i dag.
Jeg har ikke noe erfaring med dette, men vil gjerne sende deg gode tanker og krysser fingrene for at alt er som det skal :Heartpink

En venninne av meg fikk beskjed av en av Norges dyktigste ultralydleger at det var 50:50 sjanse for at noe var galt, ble sendt til riksen og de sa 80/20 for at noe var galt. 5 uker og masse tester senere viste seg seg at ingenting var galt og hun er nå en frisk og fin jente på 3 år :Heartred

Min onkel og kona hans hadde to barn igjennom mange forsøk med IVF. Og plutselig endte de opp med å bli gravide naturlig.
De fikk beskjed om at innvoller ikke lå der de skulle (utenfor kropp), og at det var liten sannsynlighet for at det ville gå bra. Men etter mye om og men valgte de å gjennomføre.
Etter en liten operasjon kort tid etter fødsel så gikk alt bra. Min kusine er 12,5 år, og i ettertid har det ikke være noen større problemer enn cøliaki

Har dessverre ingen erfaring, men vil bare sende deg en god klem :Heartred
Skjønner godt du er full av tanker nå. Krysser alt som krysses kan for at nyren fungerer og at barnet kan fødes friskt ved termin :Heartred

Har dessverre ingen erfaring å dele med deg❤️ Håper det går bare fint med lilleskatten deres:smiley-angelic001:Heartred Sender deg haugevis av omtanke, varme&kjærlighet❤️

Jeg ville bare legge til at det er en grunn til at de tar flere tester og undersøkelser etter ul funn. Det er fordi det skjer ganske ofte at de første funnene er feil :Heartred har sett flere, spesielt de som får vite om hjertefeil, som føder friske babyer på riksen. Også tilfeller der opperasjonsteamet stod klart og så måtte de bare gå igjen fordi baby var frisk :hilarious: så håper det gjelder deg også! :Heartred

Jeg har ikke erfaringen fra tidligere, men jeg er i veldig lik situasjon. På tidlig ultralyd fant de ut at nakkefolden var altfor tjukk, så jeg ble henvist rett til rikshospitalet med beskjed om å forberede meg på at det kunne være mulig at jeg måtte ta et veldig vanskelig valg.
På riksen bekreftet de det de hadde funnet på UL og jeg fikk et par alternativer. NIPT var ikke et av de siden det ikke avdekker så veldig mye.
Jeg valgte å gå for morkakeprøve. Frem til nå er svaret på trisomi negativt, og det er også normal kromosomanalyse. De har satt igang full gentesting og jeg har time om noen uker for å sjekke organmisdannelser. Dette er en helt egen form for tortur. Håper du får gode svar <3

Jeg har ikke erfaringen fra tidligere, men jeg er i veldig lik situasjon. På tidlig ultralyd fant de ut at nakkefolden var altfor tjukk, så jeg ble henvist rett til rikshospitalet med beskjed om å forberede meg på at det kunne være mulig at jeg måtte ta et veldig vanskelig valg.
På riksen bekreftet de det de hadde funnet på UL og jeg fikk et par alternativer. NIPT var ikke et av de siden det ikke avdekker så veldig mye.
Jeg valgte å gå for morkakeprøve. Frem til nå er svaret på trisomi negativt, og det er også normal kromosomanalyse. De har satt igang full gentesting og jeg har time om noen uker for å sjekke organmisdannelser. Dette er en helt egen form for tortur. Håper du får gode svar <3
Åh føler sååå med deg! Det er virkelig absolutt tortur. Å en forferdelig laaaang ventetid for å få svar.
Jeg bestilte meg en privat ultralyd i dag, og jordmoren kunne ikke gi meg noen flere svar, men kunne fokusere på å gi meg svar på hva vi så i dag. Å det gjorde veldig godt. Babyen trenger tid på å utvikle seg og svarene er der ikke før det er klare. Men for meg hjalp det veldig å se at baby har d bra i magen på nåværende tidspunkt <3
Jeg er fortsatt bekymret, men samtidig beroliget på at dette er hva vi vet nå. <3
Håper så inderlig at du får gode svar å at alt er bra med babyen din!
Jeg venter på svar på morkakeprøve å nipttest enda. Håper d kommer snart

Åh føler sååå med deg! Det er virkelig absolutt tortur. Å en forferdelig laaaang ventetid for å få svar.
Jeg bestilte meg en privat ultralyd i dag, og jordmoren kunne ikke gi meg noen flere svar, men kunne fokusere på å gi meg svar på hva vi så i dag. Å det gjorde veldig godt. Babyen trenger tid på å utvikle seg og svarene er der ikke før det er klare. Men for meg hjalp det veldig å se at baby har d bra i magen på nåværende tidspunkt <3
Jeg er fortsatt bekymret, men samtidig beroliget på at dette er hva vi vet nå. <3
Håper så inderlig at du får gode svar å at alt er bra med babyen din!
Jeg venter på svar på morkakeprøve å nipttest enda. Håper d kommer snart
Neei, det er noe med det at noen svar er det ikke mulig å gi før det har gått litt lenger tid. Men jeg fikk jo bekreftet at babyen ikke har vondt eller plages på noen måte, og det er jo ca den eneste trøsten man har. Så godt at du har blitt litt beroliget, det er veldigveldig godt å føle på :) Er det ditt første barn ? :)

Svarte på gammelt innlegg

Back
Topp