Noen med erfaring om amme-te???

skytte76

Gift med forumet
Lurer på om det er noen som ahr erfaring med amme-te og i såfall hva slags? Leste litt på Ammehjelpen sin side og det virket ikke som de hadde stor tro på den. Jeg har veldig lite melk om dagen og skulle gjerne fått opp produksjonen litt. Har prøvd både pumping og hyppig amming, men ingen av disse tingene har fungert for meg den siste uka. Pumping har fungert tidligere, men nå er jeg litt fortvila. Ikke vil snuppa ha erstatning heller. Skal prøve å gå over til Collett idag da vi bruker Nan foreløpig(vet de er forskjellige i smak og sammensetning). Ser ut som hun bare gulper av den og hun griner bare på nesa når hun får flaska i munnen. Håper på noen svar!

Det lurer jeg også på!!
Håper det går bra med vesla..

Vesla ser ut til å ha det litt bedre idag så jeg tror det hjalp med alt god-bedring-støvet dere sendte henne igår. Tusen takk for det[:D]

Hadde den sist og ble kun laget en kopp for den smakte dritt.
Er så kresen på smak [;)]
Håper du får opp melka igjen.

jeg har brukt mye amme te,jeg synes den smaker veldig godt[:D] den funker på min melkeproduksjon vertfall,drikker noen kopper om dagen å har fått masse melk[:D] kan jo ta noen dager før den funker skikkelig da. den ten jeg drikker heter kloster amme te,å er kjøpt på helsekost.

Da skal jeg prøve den. Skal ut en tur snart og handle litt og alt skal prøves før jeg gir opp[;)] Så lenge det ikke går på helsa løs vel å merke... Takk for svar[:)]

Jeg synes den funka veldig bra,men smakte ikke no særlig... Men hva gjør man ikke for sine søte små...? he he[;)]

ORIGINAL: minni83

jeg har brukt mye amme te,jeg synes den smaker veldig godt[:D] den funker på min melkeproduksjon vertfall,drikker noen kopper om dagen å har fått masse melk[:D] kan jo ta noen dager før den funker skikkelig da. den ten jeg drikker heter kloster amme te,å er kjøpt på helsekost.

Er det den i den rosa boksen?? (tror det var denfargen er 5 år siden)

Den er rosa ennå

ORIGINAL: MitaSa

Jeg synes den funka veldig bra,men smakte ikke no særlig... Men hva gjør man ikke for sine søte små...? he he

jepp - samma her.
Drakk 1-2 koppa for dag med det forige svangerskap.
Melkeprodusjonen gjekk iallefall opp!!
Hadde til slutt så masse melk at eg ga til melkebanken - fekk utbetalt 1000 kr - så der var vel 10 liter eller noke til slutt :)

Får man betalt for å gi melk???

Jeg skyller de litt etter gutten vår,
Han fikk til jrg fikk melk.

ville bare si at den amme ten jeg bruker er ikke den i den rosa bokksen,den er i en hvit te eske, den heter kloster amme te.den er mye bedre en den i den rosa bokksen[:D]

Da har jeg prøvd amme-te og den smakte egentlig ingenting. En svak smak av noe uforklarlig, så jeg kan leve med det. Jeg fikk anbefalt å bruke den rosa boksen som du nevner Linni og den kommer fra Helios og er økologisk. Spurte om Kloster også som minni83 nevner, men den sa hun ikke var så bra. Ikke vet jeg. Får vel bare prøve meg frem og det er vel kanskje individuelt også hva som fungerer for hver enkelt?[;)] Takker iallefall for svar. Skal si ifra om det funker eller ikke. Har laget meg kopp nr 2 nå som jeg "koser" meg med sammen med dere her inne...... Skal visst bare ha 1-2 kopper pr dag, men det er greit for meg altså... Har ikke helt sansen for smakløse ting[:o]
ORIGINAL: Linni

ORIGINAL: minni83

Er det den i den rosa boksen?? (tror det var denfargen er 5 år siden)

jeg drikker amme-te, og syns den smaker helt greit..( klart der finns bedre te smaker da )
lager meg en termos når jeg står opp på morgenen, som jeg drikker utover dagen.. (tilsvarer ca 5 kopper )
jeg tror absolutt at den funker, i allefall på meg.
har bare god erfaring.

Hva slags te er det du drikker? Skal visst bare ta 1-2 kopper daglig av den jeg kjøpte.....Nå ble jeg nysgjerrig.

Back
Topp