Noen med erfaring med tøybleier,eller som vurderer det?

lilleklump

Elsker forumet
Januarhula 2014
Syns dette virkar spennande, med tanke på barnets hud og miljø, men har aldri brukt det på våre barn. Noken som har tenkt å bruke det? Eller har erfaring?

Mulig noen arresterer meg nå, men da jeg vurderte dette i 2010, så kom jeg vel frem til at miljøgevinsten er minimal ettersom man vasker vanvittig mye, og til og med tørketromler dem..
Jeg var storfornøyd med engangsbleiene, deilig å bare brette dem sammen og kaste dem ut.. Denne gangen gidder jeg ikke vurdere noe annet engang.
Men, vet mange sverger til dem, så det er jo en smakssak:) Og for alt jeg vet så er det kanskje ikke så tungvint som jeg tror heller..

Mulig noen arresterer meg nå, men da jeg vurderte dette i 2010, så kom jeg vel frem til at miljøgevinsten er minimal ettersom man vasker vanvittig mye, og til og med tørketromler dem..
Jeg var storfornøyd med engangsbleiene, deilig å bare brette dem sammen og kaste dem ut.. Denne gangen gidder jeg ikke vurdere noe annet engang.
Men, vet mange sverger til dem, så det er jo en smakssak:) Og for alt jeg vet så er det kanskje ikke så tungvint som jeg tror heller..

Ender nok og opp med eingangs, sambo er ikkje intr i å prøve dette.. hehe.. Men syns det er spennande og sjå kva folk meiner om det :)

Jeg vil gjerne prøve tøybleier:) for barnets skyld. Mye mindre klamt og de kjenner det når de tisser, noe som vil gjør at de vil pottetrenes tidligere :)
Også er det billigere, ikke minst :)

her blir det nok engangs bleier virker en del enklere å bare pakke sammen og rett i søpla ^^

jeg er ikke gravid, men jeg var eneste i mitt terminforum som valgte tøybleier. brukes forøvrig ennå, har en gutt som ikke er tørr ennå. men begynner å bli.
alt med bleier blir en rutine. du finner fort gode vaskerutiner, og gode løsninger på oppbevaring, og stelle løsninger. pluss det er kjempe gøy å skifte med de spreke flotte gode fargene.

her er det ikke bønn om det er engangs eller tøy. gutten vår reagerte heftig på engangsbleiene, med hyppig utslett eller "opprevet" bak om det ble benyttet på han. tøy ble eneste løsningen her. om du går for det så vil jeg anbefale deg at du blir medlem av tøybleier.no du får masse gode råd og tips og finner masse info om de forskjellige merkene og typer tøybleier. :-)

Det er miljøgevinst om du vasker dem og henger til tørk. :-)
http://gronnhverdag.no/app/Aktuelt/Toeybleier-mest-miljoevennlig

Sniker meg ut igjen... :-)

Det er miljøgevinst om du vasker dem og henger til tørk. :-)
http://gronnhverdag.no/app/Aktuelt/Toeybleier-mest-miljoevennlig

Sniker meg ut igjen... :-)
Sniker også litt:-) vi merket at det luktet mye mindre av tøybleiene. Hatet den lukta fra bleiebøtta.. ut med den, inn med tøybleier og vaskepose. Etter det luktet det ingenting hos oss:-) økonomisk sett kan du kjøpe veldig billige bleier på ebay i tillegg til at du sparer hver mnd;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker også litt:) vi merket at det luktet mye mindre av tøybleiene. Hatet den lukta fra bleiebøtta.. ut med den, inn med tøybleier og vaskepose. Etter det luktet det ingenting hos oss:) økonomisk sett kan du kjøpe veldig billige bleier på ebay i tillegg til at du sparer hver mnd;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk for ebay tips. Vi er ikke gravide en gang, men jeg er litt nysgjerrig på om vi kanskje skulle forsøkt tøybleier når det eventuelt blir aktuelt. :)

Etter hva jeg har sett hva som kan komme ut av en unge så blir det engangs all the way ja :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Begge mine har brukt tøy, så jeg regner med at denne også får det ja.

gleder meg til å ta frem de minste... :)

herlig med masse meinigar rundt tema!! og kjekt med tilbakemeldingar fra dere som har erfaringer med det!

Back
Topp