Noen med erfaring med narkose på barn?

Isthabeth

Forumet er livet
3 åring? Dele litt? Jeg har takket nei til operasjon en gang, men nå skal det visst skje. Inngrepet er ikke livsnødvendig, en tommel som 'sitter fast' inne i hånda og ikke kan rettes ut, skal bli til en vanlig tommel

Han var 1 mnd fra og bli 3 år. Gikk kjempebra! Våknet rimelig raskt og da ville han ut av sengen med en gang.. Litt ustødig, men gikk selv. 1 time etterpå dro vi hjem og på butikken. Merket absolutt ingenting.. Kunne nesten sendt han tilbake til bhg igjen.

Nei, det eldste er 14måneder..
Grusomt, følte jeg tok livet av henne (da var hun så stor at en av oss foreldre ble med inn til hun var "borte", men hun ble redd og kjempet for å komme seg løs når masken kom over munnen).. Ellers har hun aldri blitt syk eller slitt noe etterpå.

Senator Malin skrev:
Han var 1 mnd fra og bli 3 år. Gikk kjempebra! Våknet rimelig raskt og da ville han ut av sengen med en gang.. Litt ustødig, men gikk selv. 1 time etterpå dro vi hjem og på butikken. Merket absolutt ingenting.. Kunne nesten sendt han tilbake til bhg igjen.

Samme her, var ingen problem overhodet :)

Fikk både da han var 2 og 3.
Gikk fint det, noe spesielt du lurer på?
Tenker du på formen etterpå eller?
Den var iallefall bra.

gutten min var nesten 4år da, men det gikk veldig fint. Han tok mandlene. Våknet ganske fort etter narkosen og da ville han bare sitte på fanget og kose ei stund. Da vi kom på avdelingen igjen maste han bare om og få mat så det gikk overraskende greit

Guttungen her har hatt narkose 3 ganger og jenta har hatt 4 ganger
Begge to har vært i fult vegør etter narkosen og kommet seg raskt etter på.
Sykepleierene sa at ungene hadde det mye lettere etter narkose i forhold til en del voksene.
Etter 20 min etter at de våknet så løp de i gangen

Tok da ho var nesten tre tror jeg det var...
Opererte begge øynene for tette tårekanaler...
Var med inn og litt ekkelt når ho sovna i armene mine, men det gikk fint... Verre når ho våkna, hysterisk i nesten en time pga veneflonen i hånda, men da de endelig gikk med på å ta den ut, så var ho stålende fornøyd og formen fin... De ville vente lengst mulig med å ta den ut i tilfelle ho blei kvalm når ho fikk kjeks og saft etter inngrepet...

Her var hun 22 mnd. Gikk fint med narkosen, men de gav henne ikke beroligende før narkosen fordi hun var så rolig og syntes det var stas å få ligge på operasjonsbordet (hvem unge er det som synes det liksom?). Dette førte imidlertid til at hun våknet av narkosen like etter at operasjonen var over og hun var ikke seg selv på lenge altså. Jeg måtte sitte med henne på fanget mens hun kjempet "narkoserusen" ut av kroppen. Det syntes jeg var ekkelt. Men da hun våknet skikkelig, var hun ganske medtatt, men sitt gamle jeg. Vi sov en natt på sykehuset og hun var skikkelig sliten i noen dager etterpå, men i forhold til at hun tok mandlene så kom hun seg veldig raskt.

Eldstemann her var 3 år første gang han var i narkose. Brukte litt lenger tid enn vanlig på å våkne, og kastet opp da han endelig våknet. Ble på sykehuset en natt ekstra, for å passe på at alt var greit:-) Gikk helt fint etterpå, er bare en av de som reagerer litt på narkosen i forhold til kvalme og oppkast;-) Lykke til, det vil nok gå bra!

Eldste hadde narkose når hun var nesten 4 og det gikk kjempebra :o) minste hadde narkose når ho var 22 mnd og hun kjempet en del med "narkoserusen" når hun våknet og måtte få beroligende for å sovne igjen siden hun var hysterisk og det ikke gikk ann å roe henne. Veldig glad for at hun fikk det for det var ikke kjekt! men når hun da våknet etter 1 time til var hun seg selv igjen :o)

Her var lillegutt litt over 2.5 år. Opererte ned begge testiklene. Han var helt rolig hele veien, de slet med veneflonen, han tok det med ro. Var værre for meg, jeg holdt på å svime av, så de måtte ringe etter pappaen som satt på venterommet sånn at han kom i stedet. De ville ikke ha meg der siden jeg reagerte sånn. De la han da i narkose før de satte ny veneflon. De skrøt veldig av ham etterpå fordi han var så rolig. Han brukte lang tid på å våkne, men ble veldig kvalm av narkosen. Var sutrete og ville ikke ha noe mat. Og vi skjønte jo etterhvert at det var pga kvalmen.. Så vi ble sittende på ullevaal til langt utpå kvelden med en gutt som spydde som en gris før vi bare måtte dra. Når vi kom til svigerfamilien igjen var han såpass at han begynte å spise igjen. Da hadde han ikke spist på et døgn... Dagen etter var alt som før, men han måtte jo ta det rolig pga sårene i lysken.

Takk for beroligende svar. Jeg ville bare se at flere har gjennomført det, og at det gikk greit. Jeg vil heller at han skal ha lokalbedøvelse og jeg tviholder han mens de opererer. Så skeptisk til narkose er jeg. 

Min var 18mnd å han ble livredd. tror det er en fordel at de er litt eldre å kanskje skjønner mere. Han klamra seg fast i meg og holdt pusten mens de tok den maska på... han tviholdt i meg helt til han sovna, var ikke noe morro. Men sånn ellers så gikk det veldig bra, oppvågkninga var å litt traumatisk for han, men det gikk jo bra :)

T skal opereres i juni, og vi har fått en kjempeflott brosjyre fra "narkoseavdelingen" som er kjempeegnet til å forklare barn hva som skal skje - og nervøse foreldre :)

Hvis det ikke finnes noe sånt der dere skal (du kan ringe og høre) så si fra, så skal jeg få scannet og sendt deg.. :)

IsThaBeth skrev:
Takk for beroligende svar. Jeg ville bare se at flere har gjennomført det, og at det gikk greit. Jeg vil heller at han skal ha lokalbedøvelse og jeg tviholder han mens de opererer. Så skeptisk til narkose er jeg. 

Jeg ble lagt i narkose første gang da jeg var 1 år......... vet ikke om det var noe betryggende å høre?

Back
Topp