Noen med erfaring med Menopur og Elonva?

Rose123

Flørter med forumet
Jeg har fått ny plan fra Maigaard i dag, har fått helt nytt regime med medisiner.

Suprecur, Elonva, og Menopur, jeg er jo gammel (44) så har får nesten maks dose på alt.
Men på planen står det 1 sprøyte med Elonva og derretter 3 dager med Menopur, men de har skrevet ut Menopur for mange flere dager.
Noen som er like gamle som meg med erfaringer med disse medisinene og kanskje Maigaard ;-)?
Dette er andre forsøket. Nettopp ferdig med første. Starter medisiner om 14 dager ;-)

Jeg synes det er vanskelig å finne noe info om erfaringer, uten å lese side opp og side ned på disse trådene så jeg har laget en blogg.... ivfetter40.blogg.no hvis noen har lyst å titte innom. ;-)

Jeg er 36 år og har vært igjennom totalt 9 forsøk, de 3 siste ved Maigaard. Endelig er vi gravide, og venter en liten i desember!
Ved forsøkene ved Maigaard har jeg brukt 1 sprøyte Elonva, og mange sprøyter Gonal-f 300 ie (har brukt rundt 8 av denne). Elonva har gitt meg egg av ganske god kvalitet, så har god erfaring med den. Det fine med den er at det er en depotsprøyte, det betyr at den varer i flere dager (du slipper å stikke hver kveld). Ved de 2 første forsøkene vi hadde ved Ullevål brukte jeg bare Menopur, og fikk dårlige resultater, byttet derfor til Gonal-f. Maigaard ville fortsette med de medisinene de visste funket på meg. Menopur funker helt fint for andre, og i kombinasjon med Elonva så pleier det å bli bra:-) Stol på dem, de vet hva de gjør.
Bare spør hvis det er mer du lurer på:-) Masse lykke til!

Jeg er 36 år og har vært igjennom totalt 9 forsøk, de 3 siste ved Maigaard. Endelig er vi gravide, og venter en liten i desember!
Ved forsøkene ved Maigaard har jeg brukt 1 sprøyte Elonva, og mange sprøyter Gonal-f 300 ie (har brukt rundt 8 av denne). Elonva har gitt meg egg av ganske god kvalitet, så har god erfaring med den. Det fine med den er at det er en depotsprøyte, det betyr at den varer i flere dager (du slipper å stikke hver kveld). Ved de 2 første forsøkene vi hadde ved Ullevål brukte jeg bare Menopur, og fikk dårlige resultater, byttet derfor til Gonal-f. Maigaard ville fortsette med de medisinene de visste funket på meg. Menopur funker helt fint for andre, og i kombinasjon med Elonva så pleier det å bli bra:) Stol på dem, de vet hva de gjør.
Bare spør hvis det er mer du lurer på:) Masse lykke til!

ÅÅÅ så hyggelig at det endelig ble en spire ;-) Lykke til med graviditeten ;-)
Nå ble jeg litt mer positiv ;)
Jeg fikk ut bare 2 egg med gonal-f men de var veldig bra og begge ble befruktet og satt inn, men ble en kjemisk, innom veggen og ut, fikk en svak positiv test på rugedag 10. Men legen ved Maigaard sa at da var det håp for å lykkes ;-)
Så da er det bare å håpe ;-)

Back
Topp