Noen med erfaring? Kobberspiral

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Ja, det er enda en god stund igjen til jeg må tenke prevansjon igjen.. Men siden vi nå føler et litt større behov for sikkerhet etter sv.skapet her, må jeg begynne å vurdere hvilke alternativer jeg/vi kan bruke..
P-piller er egentlig uaktuellt, siden jeg reagerer med å bli nedtstemt og hormonell..  S¨da regner jeg med at alt som inneholder hormoner er uaktuellt..

Før vi ble gravide med 1 baby, brukte vi ladycomp og kondomer i usikre perioder, dette fortsatte vi med mellom barna - har fungert veldig bra! Så jeg har jo på en måte den løsningen i bakhånd.. Men nå tenker vi jo på at vi ikke skal ha flere babyer, og da er liksom ikke motivasjonen for å måle temperaturen hver morgen like stor egentlig.. Føle ikke det store behovet for å kjenne syklusen så til punkt og prikke, kan bare tenke med noe som er enkelt og greit prevantivt;-)

Såeh.. Noen med erfaringer med kobberspiral? Har lest mye om den, så vet hva det går ut på . men er noe annet med erfaringer!!

Jeg har kobberspiral og har hatt den i et år nå ca..
Er STORFORNØYD!!
Virkelig de beste pengene jeg har brukt...hehe..

Slipper å tenke på prevensjon er virkelig deilig.
Jeg har fått litt sterkere smerter under mens,men ikke sånn at jeg ikke takler det.
Blør også mer men det er ikke noe å snakke om.
Jeg hadde ikke sterke smerter eller mye blødning før spiralen,så det er nok derfor.
Kvinner med sterke smerter under mens,og sterke blødninger skal jo ikke ha akkurat denne spiralen,da den forsterker dette.

Men for meg funker den perfekt!

For meg var ikke spiral tingen. De første ukene var det kjempegreit, men etterhvert kjente jeg den hele tiden. Føltes som om jeg hadde luftsmerter i livmoren. I tillegg blødde jeg nesten hele tiden, opptil flere ganger i uken. Mannen klaget også over at den var "i veien" og at han kjente den under samleie. Jeg fjernet den etter å ha hatt den i 11måneder, men det er sikkert en mulighet for at plagene ville gått over etter litt tid. Jeg kommer ikke til å velge spiral igjen ved en senere anledning, hvis jeg trenger å velge noe. Men mange er veldig fornøyd med kobberspiral :)

Okei, takk for svar... Jeg er vant med smerter og kraftige blødninger, i første halvåret etter jeg får igjen mensen etter sv.skapet - men jeg kunne jo avvente til syklusen min blir stabil igjen da tenker jeg;-)
Godt å høre at det funker bra da!!

Jeg har hatt kobberspiral siden januar 2010, og er veldig fornøyd! Jeg har alltid vært plaget med menssmerter, og har hørt det kan bli verre med kobberspiral, så jeg grua meg til å få den satt inn, de første 3-4mnd hadde jeg menssmerter, men etter det er de totalt borte, har ikke lenger menssmerter  I ca et halvt år hadde jeg kraftigere mens enn før, men den stabiliserte seg også, og de siste månedene har det faktisk vært mindre enn før jeg ble gravid. Jeg kjenner ingenting til den, kjente heller ingenting da legen satte den inn. Så jeg er superfornøyd 

LittleMonkey skrev:
For meg var ikke spiral tingen. De første ukene var det kjempegreit, men etterhvert kjente jeg den hele tiden. Føltes som om jeg hadde luftsmerter i livmoren. I tillegg blødde jeg nesten hele tiden, opptil flere ganger i uken. Mannen klaget også over at den var "i veien" og at han kjente den under samleie. Jeg fjernet den etter å ha hatt den i 11måneder, men det er sikkert en mulighet for at plagene ville gått over etter litt tid. Jeg kommer ikke til å velge spiral igjen ved en senere anledning, hvis jeg trenger å velge noe. Men mange er veldig fornøyd med kobberspiral :)

Usjameg... Det va ikke noe kjekt kan jeg tenke meg:-/ Men takk for erfaringen din!!

Supert, takk for svar Rødtoppen Hissig! Da vet jeg at det KAN fungere for meg også, vi er jo så ulike alle sammen - så det er vel bare å prøve det ut;-) 

Back
Topp