Noen med erfaring fra ultralyd i midten av uke 6 (5+3)??

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Hjertet skal i teorien begynne å slå 21-22 dager etter befruktning. De tilsvarer 5+1/5+2. Burde jeg ikke kunne se hjerte slå på UL 5+3 da?

Leser om så mange som ikke ser noe da...? Tror dere det går på utstyret og at de evt. er kortere på vei?

Jeg hadde EL 24.09.18 så regner befrukting 25.09.2018. Da er jeg 22 dager på vei 16.10. Da er det enda 2 dager til ultralyden.

Det er medisinske årsaker til legetimen og da får jeg ultralyd i samme sleng [emoji4]

Har ikke egen erfaring, men jeg tror jeg ville vært innstilt på at det kan være man får se hjerteslag, men at det ikke er sikkert. Det spørs jo også litt når egget faktisk festet seg til livmor eggen, for det kan jo være store individuelle forskjeller :)

Her begynte hjertet nok å slå 1-2 dager før UL. Vi var 6+0 med et nytt apperat.

Vi så kun fostersekk 6+0 og dette var ivf, så det var ingen usikkerhet knyttet til hvor langt jeg var på vei. 6+4 så vi hjerteslag.

Har ikke egen erfaring, men jeg tror jeg ville vært innstilt på at det kan være man får se hjerteslag, men at det ikke er sikkert. Det spørs jo også litt når egget faktisk festet seg til livmor eggen, for det kan jo være store individuelle forskjeller :)

Her begynte hjertet nok å slå 1-2 dager før UL. Vi var 6+0 med et nytt apperat.

Vi så kun fostersekk 6+0 og dette var ivf, så det var ingen usikkerhet knyttet til hvor langt jeg var på vei. 6+4 så vi hjerteslag.

Takk for svar! [emoji173]️

Jeg testet positiv 9 dpo så det festet seg ganske tidlig. Tror uansett at det ikke spiller så stor rolle når det fester seg. Celledelingen og veksten begynner jo allerede i egglederen nesten umiddelbart etter befruktning. Det som dog har noe å si er når egget ila. sin 24-timers levetid faktisk ble befruktet. Også er det vel noen marginale individuelle forskjeller hva gjelder vekst selv om de frem til uke 20 vokser ganske likt.

Så jeg må vel belage meg på å ikke få sett hjerteslag og å ikke gå helt i kjelleren av den grunn. Er jeg heldig ser jeg noe! [emoji4]

Skal prøve å huske på det selv om jeg sikkert blir kjempeskuffa [emoji85] Følelser og fornuft er ofte to vidt forskjellige ting [emoji28]

Ja, vi ble kjempelei oss for hun på sykehuset antyda at hun burde ha sett liv. Var ei helt jævlig uke før vi fikk komme inn uka etter.. Fikk senere høre at dette bare var tull og at de ofte ikke klarer å se liv før uke 7+x. Dette var forrige svangerskap, og når jeg nå bestilte meg tidlig UL ville de ikke ha meg inn før uke 7 av akkurat den grunnen.

Back
Topp