Noen med erfaring fra sv.forgiftning?

Orangedrops

Flørter med forumet
Har hatt stigende bt i flere uker. Igår var jeg hos jordmor pga pannehodepine. Det kjennes ut som migrene som sitter bak øynene,som en slags klo. Blodtrykket mitt var på 146/99 og 1+ på proteiner,jm ringte legen men han/hun mente at blodtrykket ikke var høyt nok.
Fikk beskjed av jordmor om å ta paracet og hvile meg,ta opptil 1g om nødvendig for så å komme tilbake mandag eller tirsdag med urinprøve. Det "trykket" som er i hodet er plagsomt,skal jeg bare kjøre på med paracet til mandag? Er jo søndag imorn.. Og her jeg bor er det 2 timer til nærmeste fødeavdeling,så all kontakt må skje via lokal jm :) noen som har peiling?
 
Har hatt stigende bt i flere uker. Igår var jeg hos jordmor pga pannehodepine. Det kjennes ut som migrene som sitter bak øynene,som en slags klo. Blodtrykket mitt var på 146/99 og 1+ på proteiner,jm ringte legen men han/hun mente at blodtrykket ikke var høyt nok.
Fikk beskjed av jordmor om å ta paracet og hvile meg,ta opptil 1g om nødvendig for så å komme tilbake mandag eller tirsdag med urinprøve. Det "trykket" som er i hodet er plagsomt,skal jeg bare kjøre på med paracet til mandag? Er jo søndag imorn.. Og her jeg bor er det 2 timer til nærmeste fødeavdeling,så all kontakt må skje via lokal jm :) noen som har peiling?

Du bør ta kontakt med fødeavdelingen direkte og be om en ny kontroll. Svangerskapsforgiftning kan oppstå veldig fort og du ligger i området for mild svangerskapsforgiftning hvis prøvene ligger på samme nivå etter 4 timer. Det er ikke sikkert at det utvikler seg til noe mer, men jeg hadde tatt kontakt for sikkerhets skyld. Jeg fikk det med storebror og hadde ingen symptomer.

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...apsforgiftning-preeklampsi-2651.html?page=all
 
Har hatt stigende bt i flere uker. Igår var jeg hos jordmor pga pannehodepine. Det kjennes ut som migrene som sitter bak øynene,som en slags klo. Blodtrykket mitt var på 146/99 og 1+ på proteiner,jm ringte legen men han/hun mente at blodtrykket ikke var høyt nok.
Fikk beskjed av jordmor om å ta paracet og hvile meg,ta opptil 1g om nødvendig for så å komme tilbake mandag eller tirsdag med urinprøve. Det "trykket" som er i hodet er plagsomt,skal jeg bare kjøre på med paracet til mandag? Er jo søndag imorn.. Og her jeg bor er det 2 timer til nærmeste fødeavdeling,så all kontakt må skje via lokal jm :) noen som har peiling?

Det mener jeg er uforsvarlig av de å si. Håper du ikke blir verre ila helgen. Det er helt ufarlig å ta paracet om det hjelper på hodepinen. Men pass på å hvil deg mye. God bedring og lykke til:)
 
Begynte på mandag med forhøyet blodtrykk men negativ urin. Ny kontroll på onsdag viste stigende blodtrykk igjen på 140/94 og protein +1 men var for lavt til å ta ekstra sjekk på sykehuset og så lenge jeg ikke hadde den klassiske panne hodepinen, pitringer i henda eller tungt for å puste, kunne jeg vente til mandag igjen for ny kontroll..

Jeg dro heldigvis og sjekket på fredag hvor det hadde normalisert seg..
Men undertrykk på under 100 er visst helt ok :/
 
Jeg har blitt sendt til sjekk på sykehus 7 ganger de siste to ukene. Pga symptomer på sf, har også fått beskjed om å spise Paracet for den konstante pannehodepinen. Onsdag ble jeg sendt hjem med beskjed om at jeg var frisk og hadde ingenting der å gjøre med høyeste BT til da som var akseptabelt i følge den legen. Var på ktr hos jordmor i går og BT hadde økt enda mer, ble sendt rett tilbake og innlagt og måtte begynne med blodtrykksenkende medisin fordi det var farlig for babyen. Heldigvis var blodprøvene stabile og det har ikke økt mer på prot og ødem så jeg fikk hjem i dag.

Men de har gitt sinnsykt my rare beskjeder at jeg har blitt helt forvirret. Nå får jeg kun slappe av eller gå tur. Mannen må gjøre alt annet. Så blir det endring eller er du usikker så ring! Paracet hjalp ikke meg i alle fall. Og det avhenger tydeligvis helt og holdent av hvem du møter om hvor seriøst det tas..
 
Vil anbefale deg å ta en telefon til fødeavdelingen, om du skulle føle deg verre. Da kan du høre hva de tenker om saken :) Om du ikke alt har gjort det :) Et undertrykk på 99 er forholdsvis høyt. Også er ofte spørsmålet om det er et gjennomsnittlig trykk, eller om det var et engangstilfelle. Men synes de skal ta deg mer seriøst enn dette, da det er en sykdom som kan komme snikende. Husk uansett å hvile godt, med bevegelser innimellom :) Det er viktig. Om du ikke har vært i kontakt med noen i helgen, foreslår jeg at du tar med ny urinprøve på kontroll imorgen, så ser de også på blodtrykket ditt og ødemer :)
 
Back
Topp