Noen med erfaring fra Ahus? :-)

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei alle dere :-)

Vi har endelig lyktes med å bli gravide etter prøving med to år, så håper inderlig det går riktig vei. Det er vårt andre barn :-) Har gutt på 6 år.

men så til det jeg lurer på, har født to ganger på Ullevål og vært veldig fornøyd med alt egentlig. Men nå har bi flyttet og blir nærmere til Ahus.

Noen som kan komme med innspill? Eller hvordan du/ dere opplevde alt med fødsel der? Både før og etter.

Takker for alle svar :-)

Jeg fødte der i 2015, så vet jo ikke helt hvordan det er der nå men. Skal føde der denne gangen også.
Var fornøyd sist egentlig. Var fullt da jeg kom inn, men fikk kjapt ett rom allikavel, og jordmor + nesten ferdig utdannet student.
Fødte midt i vaktskifte, så ble skikkelig folksomt der inne, men følte meg veldig trygg selv om det endte med vakum for å få gutten ut.
Fikk ei fantastisk jordmor som tok over etter at gutten var ute. Jeg ble dårlig etter fødsel, så måtte ligge på barselavdelingen første natta, det var jo helt krise i mitt hodet. Var så forberedt på barselhotellet sammen med samboeren. Men hun jordmoren fikset enerom på barsel, noe det er veldig få av, og at samboeren kunne være en time etter besøkstiden var over. Møtte henne igjen dagen etter da jeg fikk flytte til barselhotellet, og hun ga meg klem og sa hun hadde tenkt masse på meg. Følte meg veldig godt ivaretatt der.
Ikke like fornøyd på barselhotellet, men det gikk på noe av personalet der, men rommene var fine.
Bare spør om det er noe spesifikt du lurer på, fort gjort å glemme ting.

Fødte på Ahus i 2016. Veldig fornøyd, ble godt ivaretatt hele veien av fantastiske mennesker. Ingenting å utsette på barselhotellet heller. Lykke til! :)

Takk for svar :-)

Fikk litt delte meninger av to bekjente, men det er jo som det er at ingen fødsel er lik ene hadde vaginal fødsel mens hun andre endte i haste ks..

Går mest sannsynlig for Ahus, rett å slett fordi det er nærmere. Hvor kan jeg finne ut om hvordan fødsel de kan tilby? Jeg mener har dem lystgass? Vannfødsel osv? Da jeg helst vil unngå epidural..

Du kan føde i vann der ja. De hadde ikke lystgass i 2015, men mener å huske det var fordi de måtte utbedre ventilasjonen for å kunne ha det. Mener at de skal ha det nå. Det står helt sikkert informasjon om fødeavdelingen på ahus sine hjemmesider :happy:

Takk for svar :)

Fikk litt delte meninger av to bekjente, men det er jo som det er at ingen fødsel er lik ene hadde vaginal fødsel mens hun andre endte i haste ks..

Går mest sannsynlig for Ahus, rett å slett fordi det er nærmere. Hvor kan jeg finne ut om hvordan fødsel de kan tilby? Jeg mener har dem lystgass? Vannfødsel osv? Da jeg helst vil unngå epidural..
De hadde både vannfødsel og lystgass på Ahus i 2016 :) Jeg opplevde tilbudet på Ahus som bedre enn på Ullevål - slik jeg forsto det var det badekar tilknyttet alle fødestuer. På Ullevål hadde de begrenset antall rom med badekar, og de hadde ikke lystgass i det hele tatt. Men jeg hadde en god opplevelse begge steder altså :)

Fødte på Ahus i 2014. Veldig fornøyd og veldig fornøyd med oppfølgingen. Fikk diabetes i svangerskapet og gutten i magen fikk påvist avvik med nyrene, ekstra oppfølging for begge deler, men veldig fornøyd :)

Fødte der i 2017. Veldig fornøyd på alle måter!:) Der og da føltes det som at lystgassen reddet meg fra å omkomme:woot:

Back
Topp