Noen med erfaring??? Åh, Så Kjipt!

return

Mamma til 3 i september
Lurer litt på om jeg har fremfall av livmor/skjedevegger eller ett eller annet... Har en tyngdefølelse og kan se ett eller annet i "åpningen". Noen som har erfaring med dette? Har googlet og lest litt om det, men blir ikke så klok. Skjønner at jeg må en tur til legen, men hvor fort kan det gjøres noe med? Dette er mitt tredje barn på under fem år. Føles så kjipt, ekkelt og frustrerende når alt annet er så fantastisk fint!!!
 
Jeg sniker..

Hadde det akkurat som du forklarer etter første fødsel. Fant ut at jeg fikk ringe sykehuset og be om en sjekk. Hadde åpen retur innen 14 dager etter fødselen. Dro inn på dag 13. Var sikker på at jeg hadde fremfall av noe slag. Men nei, jordmor hadde GLEMT en stor kompress inni der!!:S Hun brukte det for og stoppe blødning da hun sydde meg.

Kan noe sånt ha skjedd med deg også?

Ville uansett fått en sjekk så snart som mulig. Håper det ikke er noe veldig galt og at det lett kan ordnes:)


*pædden*
 
Har det samme som deg, etter to fødsler iløpet av 18 mnd. Har bestilt time hos legen før 6 ukerskontrollen. Syns det e3 greitt å få sjekke opp så fort som mulig. Har merket at det hjelper med knipeøvelser, så knip i vei! Og vær bevisst ved tunge løft og anstrengelser. Her blir det i allefall verre når jeg løfter eldstemann og går på trilletur.
Har også googlet litt, men blir ikke så mye klokere. Har lest at man ikke får operasjon før det har gått 1 år etter fødsel fordi det kan gå tilbake av seg selv og at man kan trene det bort med knipeøvelser.
Så nin oppfordring er knip og ring legen for en sjekk!
 
Hvordan merker man dette/hvordan ser det ut..?
 
Hvordan merker man dette/hvordan ser det ut..?
Man kjenner en tyngdefølelse i underlivet. Og man kan se "noe" som henger i eller utenfor skjedeåpningen. Noe som ikke skal være der.
 
Back
Topp