Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Jeg venter eneggede tvillinger med delt morkake. Har fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36/37 og at jeg bli igangsatt om de ikke kommer av seg selv før det. Er uke 36 20.desember og skulle helst ønsket å gått til over nyttår så de slipper å bli født sist i året.
Er det mulig å få gå lengre eller må man forløse de i uke 36/37?

Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?
 
Jeg venter eneggede tvillinger med delt morkake. Har fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36/37 og at jeg bli igangsatt om de ikke kommer av seg selv før det. Er uke 36 20.desember og skulle helst ønsket å gått til over nyttår så de slipper å bli født sist i året.
Er det mulig å få gå lengre eller må man forløse de i uke 36/37?

Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?
Nei. Det er ikke anbefalt /lov da risikoen for at ene dør er høy om man går lenger.
De setter igang uke 36/37 da etter dette har barna det bedre på utsiden av magen. Morkaken svikter gjerne, den har gjort en formidabel jobb med å gi næring til TO stk.
Maxtid er alltid satt mtp barnas beste.

Og for å si det sånn, du vil være glad for å slippe å gå lenger når du har komt så langt. Det er tungt på slutten!
At de evt blir født sent i desember har jo ikke så mye å si annet enn ved skolestart.
50% av tvillinger blir født prematur òg, så kanskje de kommer tidligere enn ventet?
 
Nei. Det er ikke anbefalt /lov da risikoen for at ene dør er høy om man går lenger.
De setter igang uke 36/37 da etter dette har barna det bedre på utsiden av magen. Morkaken svikter gjerne, den har gjort en formidabel jobb med å gi næring til TO stk.
Maxtid er alltid satt mtp barnas beste.

Og for å si det sånn, du vil være glad for å slippe å gå lenger når du har komt så langt. Det er tungt på slutten!
At de evt blir født sent i desember har jo ikke så mye å si annet enn ved skolestart.
50% av tvillinger blir født prematur òg, så kanskje de kommer tidligere enn ventet?
Tror kanskje du har misforstått spørsmålet mitt..jeg er 37+5 1.januar, er altså innen utgangen av uke 37, og lurte bare ganske enkelt på om noen har fått gå lengre enn til uke 36/37.

Blir jo såklart fulgt tett opp hver 2.uke, så alt vil jo bli vurdert av leger når forløsning vil være best. Spør med andre ord ikke forumet om hjelp til å ta en helsefaglig avgjørelse, men ber rett og slett om å høres andres erfaringer :bookworm:
Og kommer barna før er det jo ikke noe å gjøre med det.
 
Tror kanskje du har misforstått spørsmålet mitt..jeg er 37+5 1.januar, er altså innen utgangen av uke 37, og lurte bare ganske enkelt på om noen har fått gå lengre enn til uke 36/37.

Blir jo såklart fulgt tett opp hver 2.uke, så alt vil jo bli vurdert av leger når forløsning vil være best. Spør med andre ord ikke forumet om hjelp til å ta en helsefaglig avgjørelse, men ber rett og slett om å høres andres erfaringer :bookworm:
Og kommer barna før er det jo ikke noe å gjøre med det.
Ja, skjønner det. Vet noen som fødte 37+0. Ble igangsatt tidligere men endte i keisersnitt 37+0 da de ikke kunne vente lenger.

Du må nesten bare høre med de på sykehuset der du går. Lufte dine ønsker, så får du et sikkert svar du kan forholde deg til.

Lykke til!
 
Tror kanskje du har misforstått spørsmålet mitt..jeg er 37+5 1.januar, er altså innen utgangen av uke 37, og lurte bare ganske enkelt på om noen har fått gå lengre enn til uke 36/37.

Blir jo såklart fulgt tett opp hver 2.uke, så alt vil jo bli vurdert av leger når forløsning vil være best. Spør med andre ord ikke forumet om hjelp til å ta en helsefaglig avgjørelse, men ber rett og slett om å høres andres erfaringer :bookworm:
Og kommer barna før er det jo ikke noe å gjøre med det.
Seneste jeg har hørt er noen som ble satt igang 37+0 og fødte 37+2. :)
 
Jeg venter eneggede tvillinger med delt morkake. Har fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36/37 og at jeg bli igangsatt om de ikke kommer av seg selv før det. Er uke 36 20.desember og skulle helst ønsket å gått til over nyttår så de slipper å bli født sist i året.
Er det mulig å få gå lengre eller må man forløse de i uke 36/37?

Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?

Har ikke tvillinger selv, men lurte på det samme med januar termin og annen grunn til ikke å gå maks. Endte med desember her :( Glad for å få gå så langt så klart og at jeg ble frisk, men skulle helst hatt januar. Skjønner deg godt :) Du kan drøfte med gynekologen din. Ingen kan tvinge deg til igangsetting. Så klart vil man jo helst følge råd.. Men går jo an å høre om du kan bli kontrollert meget hyppig mot slutten og evt drøye til 31. desember (tar jo gjerne litt tid hvis du tar sjansen) eller 1. januar
 
Jeg er 37+0 den 29.des, så er spent på om jeg akkurat kanskje får kommet over i januar:nailbiting: Jeg har toeggede, så det blir sikkert vurdert litt annerledes. Alt i alt så håper jeg bare på at fødeselen går fint, og at de er friske, det er jo det som betyr noe:Heartred
 
Jeg er 37+0 den 29.des, så er spent på om jeg akkurat kanskje får kommet over i januar:nailbiting: Jeg har toeggede, så det blir sikkert vurdert litt annerledes. Alt i alt så håper jeg bare på at fødeselen går fint, og at de er friske, det er jo det som betyr noe:Heartred
Såklart, det er jo førstepri :) jeg har nesten ikke fått noe info om selve fødselen eller fødselsforløpet ennå, så litt usikker på hva jeg kan forvente. Det eneste hun sa at det var vanlig å bli igangsatt en gang mellom uke 36/37. Min kollega fikk toeggede i fjor og mener hun ikke fikk gå lengre enn til uke 38:) hun fødte vaginalt, en i hode og nr 2 i sete. Alt gikk bra :)
 
Såklart, det er jo førstepri :) jeg har nesten ikke fått noe info om selve fødselen eller fødselsforløpet ennå, så litt usikker på hva jeg kan forvente. Det eneste hun sa at det var vanlig å bli igangsatt en gang mellom uke 36/37. Min kollega fikk toeggede i fjor og mener hun ikke fikk gå lengre enn til uke 38:) hun fødte vaginalt, en i hode og nr 2 i sete. Alt gikk bra :)
Nei det har ikke jeg heller, men ble fortalt at vi skulle ta en grundigere gjennomgang av fødselen når det nærmer seg:) jeg fikk bare beskjed om at jeg blir satt i gang i uke 37, men jeg vet ikke om det skjer akkurat på selve dagen jeg er 37 uker. Hvis jeg kommer meg så langt da:p
håper virkelig jeg får født vaginalt!
 
Jeg venter eneggede tvillinger med delt morkake. Har fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36/37 og at jeg bli igangsatt om de ikke kommer av seg selv før det. Er uke 36 20.desember og skulle helst ønsket å gått til over nyttår så de slipper å bli født sist i året.
Er det mulig å få gå lengre eller må man forløse de i uke 36/37?

Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?
Jeg fikk toeggede tvillinger i juli, ble fulgt opp på Ullevål. I følge deres rutiner skal det vurderes induksjon for de som venter eneggede i uke 36/37 og i uke 38/39 for de som venter toeggede. Min opplevelse var at de vurderer hver enkelt kvinne og graviditet for seg. Vi snakket aldri om dato for igangsettelse i min graviditet - jeg hadde veldig lite plager og ingen andre risikofaktorer enn at det var tvillinger. Planen var at dette skulle tas opp på kontroll i uke 37+0, men jeg fødte spontant 36+0.
 
Jeg er 37+0 den 29.des, så er spent på om jeg akkurat kanskje får kommet over i januar:nailbiting: Jeg har toeggede, så det blir sikkert vurdert litt annerledes. Alt i alt så håper jeg bare på at fødeselen går fint, og at de er friske, det er jo det som betyr noe:Heartred


På Haukeland fikk jeg beskjed om at jeg fikk gå til max uke 39 med toeggede, ble satt igang 38+3 og de kom 38+4. Så om formen er bra, og de ikke kommer på egenhånd, er det en god mulighet for at du bikkjer over til januar :)


Jeg venter eneggede tvillinger med delt morkake. Har fått beskjed om at jeg ikke får gå lengre enn til uke 36/37 og at jeg bli igangsatt om de ikke kommer av seg selv før det. Er uke 36 20.desember og skulle helst ønsket å gått til over nyttår så de slipper å bli født sist i året.
Er det mulig å få gå lengre eller må man forløse de i uke 36/37?

Noen med eneggede som har gått lengre enn til uke 36/37?

Har ikke hørt om eneggede som har gått lengre enn uke 37
 
Jeg er 37+0 den 29.des, så er spent på om jeg akkurat kanskje får kommet over i januar:nailbiting: Jeg har toeggede, så det blir sikkert vurdert litt annerledes. Alt i alt så håper jeg bare på at fødeselen går fint, og at de er friske, det er jo det som betyr noe:Heartred
Får gå til uke 38/39 med toeggede så sant alt ser bra ut. Noen går og til termin.
 
På Haukeland fikk jeg beskjed om at jeg fikk gå til max uke 39 med toeggede, ble satt igang 38+3 og de kom 38+4. Så om formen er bra, og de ikke kommer på egenhånd, er det en god mulighet for at du bikkjer over til januar :)




Har ikke hørt om eneggede som har gått lengre enn uke 37
Får gå til uke 38/39 med toeggede så sant alt ser bra ut. Noen går og til termin.
På st. Olav fikk jeg beskjed om at jeg blir satt i gang i uke 37. Rart om de har så ulik praksis:pompus: får vel bare se hva som skjer, plutselig kommer de før:D
 
Back
Topp