Noen med brukket halebein?

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei!
Halebenet mitt røk under fødselen med førstemann, nå er jeg gravid igjen og lurer på om det skal tas noe spesiell hensyn til det under fødselen?

Er det noen som har brukket halebein og fødet etter det som kan si litt om hvordan fødselen gikk?

Husker det gjorde innmari vondt forrige gang og det tok flere mnd til jeg klarte å sitte og gå ordentlig igjen. Nå kjenner jeg at det gjør vondt igjen ved å ligge eller sitte pga nedpress, spesielt ved halebein.

Mitt knakk ikke under fødsel, men etter fall på isen. Det gjorde vondt i svangerskapet, men merket ingenting til det under fødsel. :)

Au, Det hørtes vondt ut!
Sier vel litt om hvilke krefter som er i sving når man greier å knekke bein under fødselen..

Fikk aldri på påvist at det var brukket, men etter min 45 min styrtfødsel (45 fra 3 cm til fødselen var ferdig...) var jeg temmelig forslått på halebeinet og klarte ikke sitte på 3-4 uker. Var også veldig vondt å gå trapper osv. Det gikk gradvis helt over og jeg kjenner ikke noe nå lenger (2 1/2 mnd etterpå).

De sa på sykehuset at det kunne hende det var brukket/bristet, men det ikke var noe man gjorde med det, så det var ikke noe poeng med røntgen.

De første ukene føltes det som noen hadde slått halebeinet min hardt med en jernstang innenfra :o

Fant ut etter fødsel (hos en osteopat) at jeg hadde brukket halebeinet for mange år siden. Merket ikke noenting til det under eller etter fødsel..

:(
Fikk aldri på påvist at det var brukket, men etter min 45 min styrtfødsel (45 fra 3 cm til fødselen var ferdig...) var jeg temmelig forslått på halebeinet og klarte ikke sitte på 3-4 uker. Var også veldig vondt å gå trapper osv. Det gikk gradvis helt over og jeg kjenner ikke noe nå lenger (2 1/2 mnd etterpå).

De sa på sykehuset at det kunne hende det var brukket/bristet, men det ikke var noe man gjorde med det, så det var ikke noe poeng med røntgen.

De første ukene føltes det som noen hadde slått halebeinet min hardt med en jernstang innenfra :eek:
Det stemmer at man ikke får gjort noe med det :( For noen går smerten heldigvis over, men man kan kjenne på det spesielt hvis man går opp i vekt eller i mitt tilfelle nå som er gravid.
Jeg fikk heller aldri høre fra sykehuset at jeg hadde brukket halebeinet, til tross for at både jeg og mannen hørte at det knakk under fødselen, det var en skikkelig ekkel følelse for vi trodde det var hodet til babyen!
Måtte til en fysioterapeut for å få påvist brukket halebein og nå etter 3 år har jeg fått kjeft fra jordmor fordi jeg ikke klagde til sykehuset. For det skal vist være jordmødrene sin feil som ikke fikk meg til å bytte stilling, jeg lå i sykehus senga fra jeg ble innlagt til jeg fødte (altså i 15 timer).

Back
Topp