Noen med bekkentrøbbel etter fødsel?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som har erfaring med at bekkenet ikke ordner seg selv etter fødsel? Jeg fødte for halvannen uke siden og har fortsatt ganske vondt i bekkenet. Føler igrunn ikke at det er blitt noe bedre i det hele tatt. Hva kan man forvente egentlig? Med forrige mann hadde jeg ikke noe bekkenplager, så jeg vet liksom ikke riktig hva jeg kan forvente..? Noen med erfaring?

Tok 10 mnd etter fødsel før jeg regnet meg som bortimot bra. Gikk leeenge til kiropraktor for å holde det i sjakk, samt fikk trenings- og tøyeøvelser jeg måtte gjøre jevnlig for at det skulle bli bedre.
Anbefaler å få henvisning til fysioterapi ved 6-ukerskontrollen, gjerne før og. Ikke noe å vente med.

Jeg hadde ikke direkte smerter, men ubehag og kjente bekkenet "klikke". Det gikk over av seg selv etterhvert, men tok noen måneder altså. Husker ikke når, men mellom 6-12 mnd et sted.

Fortsatt vondt, etter to år. Null plager i svangerskap.

Hadde bekkenløsning i svangerskapet, og sliter med bekkenløsning enda. 2 år siden jeg fødte :)

Jeg slet med bekkenet før fødselen men etter så klarte jeg ikke gå engang. Har blitt endel timer hos kiropraktor men nå er jeg mye bedre :-)

Sliter også enda, 6 mnd etter fødsel. Blitt bedre av seg selv (ikke kommet meg på 6ukerskontroll enda :p), men langt fra godt.

Ja, er 6.5 år siden fødsel..
Diagnose: Kronisk bekkenleddsyndrom.
For flere tips og råd, send meg en pm :)

Jeg slet skikkelig både under svangerskapet og 6-7 måneder etter fødsel med andremann, var også helt problemfri med førstemann. Fikk god hjelp hos naprapat som ga meg øvelser for å trene stabiliseringsmuskulatur og har hatt bare små bekkenplager nå i tredje svangerskapet. Anbefales!!!!

Tar tid dessverre. Mitt ble betraktelig bedre. Var veldig hardt ramma. Men var mye plaga og var mange ting jeg ikke kunne gjøre lengere pga det var vondt å låste seg. Nå er det over halvveis i graviditet nr 2 å er ikke plaga i det heletatt, verken med gamle eller nye plager ;) men venter bare på det!

Jeg har fortsatt plager. Fire forholdsvis tette svangerskap satte sine spor. Minsten er to år nå snart.

Back
Topp