Noen med barn som har lagt inn dren her?

chinchillaen

Forelsket i forumet
Mini skal legge inn dren på mandag. Hun blir 2 år i juli. Hva kan vi forvente oss? Hvordan er formen etterpå? Hvor lenge pleier de å være på sykehuset? Tar det lang tid?

Har ei jente som har lagt inn dren før, men hun var 4 år og tok da mandlene og polyppene samtidig. Så det er jo et mye større inngrep. Så aner ikke hvordan forma er etter et lite inngrep...

Eldste fikk en kraftig ørebetennelse rett etterpå, er det vanlig?

Sønnen her i huset satte inn dren da han var 11 mnd. Det gikk veldig raskt, og han var ikke lenge på sykehuset etter oppvåkningen. Far som var med, men de var hjemme igjen etter noen få timer. Gutten var i feiende fin form, og det var full rulle som vanlig! Fikk ikke betennelse etterpå, men siden han hadde mellomøret fullt av vann da de tok hullet, fikk han antibiotika for den tilstanden da han satte inn drenet.

Bublan skrev:
Sønnen her i huset satte inn dren da han var 11 mnd. Det gikk veldig raskt, og han var ikke lenge på sykehuset etter oppvåkningen. Far som var med, men de var hjemme igjen etter noen få timer. Gutten var i feiende fin form, og det var full rulle som vanlig! Fikk ikke betennelse etterpå, men siden han hadde mellomøret fullt av vann da de tok hullet, fikk han antibiotika for den tilstanden da han satte inn drenet.

Åh, så kjekt å høre. Håper at vi også får en så positiv opplevelse av det :o)

chinchillaen skrev:
Mini skal legge inn dren på mandag. Hun blir 2 år i juli. Hva kan vi forvente oss? Hvordan er formen etterpå? Hvor lenge pleier de å være på sykehuset? Tar det lang tid? Min datter på 3 år fikk satt in dren rett før fylte 2 år på sykehuset. gikk veldig fort og greit, men de datt ut bare etter 3 uker. Hun måtte sette de inn igjen og nå har hun hatt dem der siden, ikke hatt en eneste ørebetennelse etter hun fikk satt de inn:-D
Tar ca 15-20 min selve inngrepet. Jenta vår fikk veldig reaksjon på narkosen og hadde raserianfall i 2 timer etterpå. Men det er jo forskjellig fra barn til barn;-)

Har ei jente som har lagt inn dren før, men hun var 4 år og tok da mandlene og polyppene samtidig. Så det er jo et mye større inngrep. Så aner ikke hvordan forma er etter et lite inngrep...

takk for svar. Da gruer ikke jeg meg så mye lenger... Blir bare godt å forhåpentligvis slippe ørebetennelser igjen!

Lunde86 skrev:

chinchillaen skrev:
Mini skal legge inn dren på mandag. Hun blir 2 år i juli. Hva kan vi forvente oss? Hvordan er formen etterpå? Hvor lenge pleier de å være på sykehuset? Tar det lang tid? Min datter på 3 år fikk satt in dren rett før fylte 2 år på sykehuset. gikk veldig fort og greit, men de datt ut bare etter 3 uker. Hun måtte sette de inn igjen og nå har hun hatt dem der siden, ikke hatt en eneste ørebetennelse etter hun fikk satt de inn:-D
Tar ca 15-20 min selve inngrepet. Jenta vår fikk veldig reaksjon på narkosen og hadde raserianfall i 2 timer etterpå. Men det er jo forskjellig fra barn til barn;-)

Det kan forekomme fikk vi beskjed om, derfor ska en følge med de 2-3 første ukene om barne får feber eller smerter, da kan det ha kommet inn bakterier under operasjonen og i enkelte tilfeller da må en inn å fjerne drene til beteneslen har gitt seg for så å sette inn på nytt igjen

TS- jenta her fikk satt inn rett rundt 2års alder ho fjernet også polypper, vi dro hem etter ca 2 timer på sykehuset, var hjemme en dag så var ho i barnehagen, ingen plagger i det helle tatt, i finn form. Hadde ingen reaksjon på narkose.
Nå er ho 5år, det enne drene har falt ut,mens det andre står i enda. Ska inn for vurdering om å fjerne det som er igjen til uka

Eldste gutten vår fikk dren da han var 2,5 år. Han sprang i gangene på sykehuset 15 minutter etter han voknet av narkosen, ikke noe problem. Yngste var 11 mnd da han fikk dren, ikke noe problem etterpå da heller.
Eldste gutten sine dren falt ut i fjor sommer, fra oktober til mars hadde han 9 ørebetennelser, så for noen uker siden fikk han satt inn dren på nytt. Nå er han 4,5 år, og denne gangen hadde han vondt i ørene timene etter operasjonen, så fikk paracet, det hjalp. Lykke til! Det er fantastisk å slippe alle ørebetennelsene :)

Vi fikk dra hjem rett etter de voknet fra narkosen.

Tusen takk for mange fine svar. Ser ut som om alle har hatt positive opplevelser, så da satser vi på at det kommer til å gå kjempe bra på mandag!

Back
Topp