Noen me litt snekkerpeil..? :)

Chisme

Glad i forumet
Vi kikker på d huset her: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=30543396 skikkelig oppssingsprosjekt som igrunn er akkuratt d jeg vil ha...:P like ved skole, venner, familie, jobb, butikk, er stort, o.l. men jeg er litt usikker her.. Noen som har noen anelse hva d koster å ta bunnsvilla, evt noen bjelker+ isolere, og kle på nytt der ute...? uten selve jobbel eller me(får nok brødrene mine t å gjøre d..). og hva kan jeg tippe d ca ville komme på for å legge nytt gulv inne i stue+2 soverom og isolere der også+male/tapetsere...? Noen som har noen ide...?

hei! Har egentlig ikke så mye peiling, men svarer likevel=) Synes det ser ut som om det er eternitt-plater på veggene utvendig, så du må påregne en del kostnader for å få det fjernet, fordi det ikke er lov å gjøre det selv. Hva gulv og tapet vil koste er jo veldig opp til deg selv, du får jo gulv fra 50 kr kvm helt opp til flere tusen... På soverom har f.eks vi valgt billige gulv til 90kr kvm. Men det var vel ikke bad i dette huset? Og bad er dyrt å lage

september_bebis skrev:
hei! Har egentlig ikke så mye peiling, men svarer likevel=) Synes det ser ut som om det er eternitt-plater på veggene utvendig, så du må påregne en del kostnader for å få det fjernet, fordi det ikke er lov å gjøre det selv. Hva gulv og tapet vil koste er jo veldig opp til deg selv, du får jo gulv fra 50 kr kvm helt opp til flere tusen... På soverom har f.eks vi valgt billige gulv til 90kr kvm. Men det var vel ikke bad i dette huset? Og bad er dyrt å lage

er d ja:P huseier selv har visstnok lov å fjerne d, bare kaste d forsvarlig i noen sånne spesialgreier, så da blir nok ikke akkuratt d så dyrt..:) men hørte d blei d ellers ja:O nei er ikke bad, tenkte å gjøre om kjøkkenet oppe til bad i tilfellet, aner ikke kostan jeg kan vente ca der heller.. 100 000-150 000,- tro...? Takk for svar forresten, alle svar hjelper:D

september_bebis skrev:

Det stemmer ikke at du ikke kan fjerne asbest selv.   Mannen har sertifisering for å jobbe med det så det vet jeg. Det koster skjorta å leie inn noen pga alle sikkerhetstiltakene men gjør du det selv er det ikke engang påbudt med vernemaske...  Du kan lese om det på arbeidstilsynet sine sider.  Det som derimot koster er å få deponert det.  Når det gjelder kostnader for vanlig etterisolering uten asbest av et hus på denne størrelsen, med arbeid, ville jeg tippe et par hundre tusen. Det spiller litt inn om du har kontakter så du kan få litt rabatt på materialer. Skifter man først panel er det like greit å isolere med det samme.
I tillegg vil det koste en del å få legt inn bad. Gulv og maling er bare småtterier i denne sammenhengen.

mye nyttig info 1980:D takk! gikk inn på den sida, står at d er lov å gjøre d selv..

"Forskriften om asbest retter seg ikke mot privatpersoner, men mot virksomheter som er underlagt arbeidsmiljøloven. Forskriften gjelder derfor ikke for privatpersoner som fjerner asbest fra egen eiendom, så fremst det ikke ansettes arbeidstakere til å utføre arbeidet."

Ja får mye rabatt på arbeidet og jeg vet ikke hvor mye rabatt på materialer i tilfellet heldigvis...:) Får sjekke opp hva d koster med deponeringen av asbesten da tipper jeg..:S håper ikke d er så altfor dyrt da går liksom vinninga opp i spinninga...:S tenker kanskje 100 000-150 000 på badet, har sjekka litt nå og ser ut til at d skal kunne la seg gjøre..:) begynner å sjønne at gulvet og d ikke er så dyre greiene nei, kjempefint me sånne tilbakemeldinger! :) godt å høre litt fra forskjellige hold! :)

hmm... normalpris for deponering av d er visst 1500kr pr tonn ca, men hvor mange tonn kan man regne me at d er på et hus da...? burde vel ikke være sååå mye ville jeg tro..? :S

Akkurat hvor mange kilo/tonn det kan dreie seg om.. tjaa....hørtes mye ut med et tonn synes jeg..  men det var jo ikke så ille pris uansett!  Mulig jeg har hørt feil eller at det er dyrere for firma..?!   :)

Bad: 50.000-150.000 pr. stk.
Kjøkken: 100.000-200.000, alt etter.
Bordkledning: 50.000 + arbeid kanskje
Tapet, gulv: Må vel regne med en 200 kr/kvm.

Så spørst det om dere må ta opp det elektriske og rørene. Det blir fort en 100.000 i elektrisk i et hus. Rør er jeg mer usikker på.

Nytt tak? Kommer an på hva dere velger, Decra får man nok til 50.000 + arbeid.

I bunn og grunn koker det også ned til hva dere kan gjøre selv.

Jeg ville hvertfall regnet 1 mill, på ALT.

(hvis ikke mer..?)

Er jo mye som må evt. gjøres. Spess hvis det er asbest i huset i tillegg...

Back
Topp