Noen mammaer her som jobber turnus? (helligdager,todelt/tredelt turnus osv)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Jeg er sykepleier, ferdig utdannet 2010. Liker yrket mitt. Men, nå etter jeg har fått min vesle Olander kjenner jeg at tanken på å jobbe hver tredje helg, kvelder, (jobber heldigvis ikke netter) og ikke MINST helligdager, det gjør meg kvalm. Lei av å aldri vite om jeg har fri påske,jul eller nyttår.
Er jo umulig å få seg dagjobb som sykepleier? Mest lyst til å jobbe med noe helt annet-men er jo bortkastet å ha en bachelorgrad og studiegjeld hvis jeg begynner med noe helt annet.

I tillegg jobber mannen skift med dag og kveldsjobbing annenhver uke, så vi må da skaffe endel barnevakt. Ikke så lett det heller med tanke på at min familie bor i Trøndelag, og moren til min samboer er dessverre død..Hva tenker der andre turnusarbeidende mammaer om jobb i framtiden?

Jeg er også sykepleier og jobber turnus! Sambo jobber heldigvis fra 7-15.30! Jeg tenker som deg, ang. helger, helligdager ovs. Men jeg får prøve å jobbe litt og se hvordan det går og føles... Skal ikke jobbe 100% da, har fått en stilling på 75%.

Sykepleier her også, og jeg jobber kun natt, 60%, og det er helt topp når en har små barn!!! Å jobbe natt er virkelig ikke så ille så lenge det er KUN netter i turnusen. 

Jobber gjennomsnittlig "bare" to netter i uken, så har myyye fri. Sover mens de er i barnehagen, og har den skjønne friheten med å kunne ha de hjemme, levere sent og hente tidlig når jeg har fri. Bra for meg, bra for barna og bra for mannen min, siden det blir mindre stress for oss alle å ha det sånn!

Eneste jeg syns er drit er de gangene jeg må jobbe julaften (de andre helligdagene gjlr meg ikke så mye) men siden jeg ikke begynner på jobb før 22.15 blir det jo litt kveld på meg før jeg går. 

Hvis du vil vekk fra turnuslivet, hva med jobb på dagtid på apotek f.eks? Kunne jeg tenke meg for en periode.. 

Er også sykepleier å jobber turnus. Syns heller ikke så mye om å jobbe helligdager, helger, kvelder osv når barna er små. Så denne gangen blir jeg hjemme med ulønnet permisjon så lenge jeg kan etter permisjonen er ferdig. Har øynene åpne for ledige stillinger, drømmen er absolutt å finne noe på bare dagtid. Man kan jo jobbe på poliklinikker på sykehus, legekontor, apotek evt på private legekontor/spesialst.

Vi jobber begge turnus, og for oss fungerer det fint. Nå skal det sies at vi alltid har jobba turnus, så er så vant til det. Men det er kjedelig å jobbe helger og helligdager. Eldste går i flexibarnehage og det skal minste også gjøre når den tid kommer, dvs at barnehagen er lag opp etter foreldrenes turnus. Så når vi begge jobber ettermiddagen starter ungene seinere i bhg og er der til en av er ferdig. I helgene som vi jobber likt, er de hos besteforeldre selv om de bor 2.5 times kjøring unna. 

Vi får det til å gå opp på et vis, og det fungerer for oss, men ikke nødvendigvis for andre. Trøster meg med at ungene våres bare er 6 timer i bhg hver dag og får masse tid med familiene våres når vi jobber, har lyst til å begynne på sykepleierstudiet en dag, men vil at minste jenta skal bli litt eldre først så jeg virkelig kan sitte ettermiddagene og kveldene å studere.

Jeg jobber vanligvis 100 % tredelt turnus, arbeidshelg hver 3. helg. Jeg har tenkt å redusere stillingsprosenten min til 75 % tredelt, eventuelt kanskje 60 % natt. Jeg må regne litt på hvordan lønnen blir. Etterhvert kan jeg tenke meg å jobbe på poliklinikk, legekontor eller liknende. Men må bli kvitt action-hungeren først....

Mannen min er nylig ferdigutdannet, og jobber også turnus. Veldig spent på hvordan hverdagen vår blir etterhvert. Men, den tid den sortg. Nå skal jeg være hjemme fram til August neste år. Så får vi ta det derfra! 

Hadde vi hatt råd hadde jeg også jobbet redusert stilling. Men føler at jeg bør i alle fall jobbe minimum 80 %..Vi får se hva det blir til. Kunne godt tenkt meg å jobbe på apotek! Og forsåvidt poliklinikker og..Men,å få jobb på poliklinikk er ikke lett..De som har stillinger der sitter godt på dem siden de ikke vokser på trær.. Er heldigvis en stund til enda før jeg er ferdig med permisjonen! Det mest ideelle hadde vært nattarbeid, men mannen min jobber jo kveldsskift annenhver uke og er da ikke hjemme før 23.30, så det kræsjer..

Jeg synes også turnus er litt dritt.. jeg har egentlig mange netter i stillingen min, noe jeg ikke orker mer, så jeg skal søke ny jobb når permisjonen er over.. (ikke bare pga nattjobbingen).. Er spent på hva jeg får som neste jobb.. men kommer nok til å søke på jobber som har primært dagvakter.. 

Back
Topp