Noen mammaer her som jobber turnus? (helligdager,todelt/tredelt turnus osv)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Jeg er sykepleier, ferdig utdannet 2010. Liker yrket mitt. Men, nå etter jeg har fått min vesle Olander kjenner jeg at tanken på å jobbe hver tredje helg, kvelder, (jobber heldigvis ikke netter) og ikke MINST helligdager, det gjør meg kvalm. Lei av å aldri vite om jeg har fri påske,jul eller nyttår.
Er jo umulig å få seg dagjobb som sykepleier? Mest lyst til å jobbe med noe helt annet-men er jo bortkastet å ha en bachelorgrad og studiegjeld hvis jeg begynner med noe helt annet.

I tillegg jobber mannen skift med dag og kveldsjobbing annenhver uke, så vi må da skaffe endel barnevakt. Ikke så lett det heller med tanke på at min familie bor i Trøndelag, og moren til min samboer er dessverre død..Hva tenker der andre turnusarbeidende mammaer om jobb i framtiden?

Jeg er også sykepleier og jobber turnus! Sambo jobber heldigvis fra 7-15.30! Jeg tenker som deg, ang. helger, helligdager ovs. Men jeg får prøve å jobbe litt og se hvordan det går og føles... Skal ikke jobbe 100% da, har fått en stilling på 75%.

Sykepleier her også, og jeg jobber kun natt, 60%, og det er helt topp når en har små barn!!! Å jobbe natt er virkelig ikke så ille så lenge det er KUN netter i turnusen. 

Jobber gjennomsnittlig "bare" to netter i uken, så har myyye fri. Sover mens de er i barnehagen, og har den skjønne friheten med å kunne ha de hjemme, levere sent og hente tidlig når jeg har fri. Bra for meg, bra for barna og bra for mannen min, siden det blir mindre stress for oss alle å ha det sånn!

Eneste jeg syns er drit er de gangene jeg må jobbe julaften (de andre helligdagene gjlr meg ikke så mye) men siden jeg ikke begynner på jobb før 22.15 blir det jo litt kveld på meg før jeg går. 

Hvis du vil vekk fra turnuslivet, hva med jobb på dagtid på apotek f.eks? Kunne jeg tenke meg for en periode..