noen m erfaring m utslett på barna sine??

Luddaliten

Glad i forumet
vesla (16mnd) har nok en allergisk reaksjon av et slag eller to.. hun blusser jevnlig opp i ansiktet, bak ørene, halsen og litt på kroppen (begynte igår kveld), bare rødt og hissig på huden liksom. tror hun synes det er ubehagelig for hun gnisser ryggen mot stolen når hun sitter. stakkar! må jo til legen i mårra sjekke men hva kan det være tro? vet liksom ikke hvor jeg skal begyne lete..hun spiser jo alt mulig om dagen...mandariner, grøt, yoghurt, melk, juice, pepperkaker..ja, hva spiser hun IKKE?! eller kan det være hudpleieprodukter? noen tips av erfaring?? føler meg helt grønn på min egen lille pie. og jeg som er sykepleir og alt...moææææ!! minner om elveblest spørr du meg..

ORIGINAL: September Mammaen

Varme eksem / atopisk eksem da?

Vet ikke om det kommer så veldig i ansiktet men [:-] Jeg har det hvertfall bak ørene, halsen, armene og sånt!!
Om legen ikke er 100% sikker bør du be om å få henvisning til hudlege [:)]

ja, godt mulig. viktig det du sier, har tenkt på det selv, vil nesten uansett ha en henvisning. allmennleger er ofte  fryltelig dårlig på sånnt..alt blir en fellesnavner!! tusen takk for innlegg[:)]

SKABB??? stakkar, da tenker jeg du følte deg fresh!!![&:][&:] slitsomt være plaget av sånn, håper hun vokser det av seg da... og så håper jeg du er SKABBfri om dagen, hehe[:D][:D]

har en gutt me atopisk eksem.
hvordan vile du beskrive utslette ?
tørr overflate ? gjerne i kaker som jg kaller de, ?

eksem kan kommer over alt på kroppen.

her i hus holdes de i sjakk. ved å vaske klærne hans i blenda sensetive, og sensitiv tøymykner.
bades i olje annhver dag.
smøre hver dag opptli flere ganger om dagen med tykk hudkrem. og har flere salver som ska smøres på etterhvert som de evt blusser opp.

må holdes unna en del mat, men de er oxo fordi han har allergi men de kan faktisk henge sammen.
såå her er
nøtter, melk, fisk, egg i rein form, sitrusfrukter.
katter, hunder, og dun dyner, og sterke vaskemiddle.. såå de er myye å passe på..

sønn min har atopisk eksem,han får d i ansiktet og ryggen som verst når d blusser opp...

ORIGINAL: peggy

har en gutt me atopisk eksem.
hvordan vile du beskrive utslette ?
tørr overflate ? gjerne i kaker som jg kaller de, ?

eksem kan kommer over alt på kroppen.

her i hus holdes de i sjakk. ved å vaske klærne hans i blenda sensetive, og sensitiv tøymykner.
bades i olje annhver dag.
smøre hver dag opptli flere ganger om dagen med tykk hudkrem. og har flere salver som ska smøres på etterhvert som de evt blusser opp.

må holdes unna en del mat, men de er oxo fordi han har allergi men de kan faktisk henge sammen.
såå her er
nøtter, melk, fisk, egg i rein form, sitrusfrukter.
katter, hunder, og dun dyner, og sterke vaskemiddle.. såå de er myye å passe på..

ja hun har tørr og ru hud på deler av kroppen, og det gjør vel at huden ikke er like motstandsdyktig og sprekker lett. hun har ikke hadd sånne oppblomstringer før så jeg har ikke tenkt annet enn at hun har tørr hud men jeg ser jo nå at det gjerne er en sammenheng. skal vaske alt tøy i mildere produkter, samme med såpe og oljer på huden. har ikke tatt noe hensyn til dette tidligere. ingen av oss foreldre som er plaget så dette er helt nytt for oss. huff, håper de vokser det av seg da, ikke kjekt blir plaget så tidlig! tusen takk for hjelp! lykke til med pleie av din egen pode[:)]

ORIGINAL: ~~Laila~~

sønn min har atopisk eksem,han får d i ansiktet og ryggen som verst når d blusser opp...

hva gjør du når det blusser opp da? og vet du hvorfor det som regel blusser opp? blir det rødt og hissig? har han tørr og ru hud til vanlig? aiai,.. tyder nok på atopisk eksem her også[&:]

ORIGINAL: Solvit

Ser du gir henne mandariner!!! Jeg reagerer veldig på det, og får utslett i ansiktet og hendene av det......

ja det var det første jeg også tenkte på, vet det er mange som reagerer på det. men hun har veldig tørr og ru hud, alt tyder egentlig på atopisk eksem..  men dette henger jo ofte sammen. barn m eksem er jo oftere alergisk mot div matvarer. må prøve meg frem..

Jeg har atopisk eksem selv.
Veldig vanlige kryssninger er paprika, tomat og sitrusfrukter.
Så jeg ville prøvd å holdt henne unna det noen dager for å se, mens du smører med krem/salve som du får hos legen.
(Flutivate er den beste jeg har brukt, den tar den i løpet av en dag eller to)

har ikke merket så mye på marlene enda, bare litt når det er store forandringer i tempraturen, ellers har jeg litt atopisk eksem selv.

smører med a-derma etter hver gang jeg dusjer. Så med eksemsalve ved utbrudd.
Er viktig med forebygging. Marlene har kun olje i badevannet, også smører jeg henne med mild bodylotion et par dager i uken før leggetid.

STAKKAR lille gutten din. får helt vont av han JEG, så da skjønner jeg hvordan du som mamma`n måtte ha hatt det. så hissig er det IKKE altså...ikke så markert og ikke så utbredt. kom det og gikk det eller ble det værende ei god stund når det først kom? her blusser det plutselig opp ser du, for så å forsvinne etter 2-5 minutter...fikk time til legen torsdag! tusen takk for råd og tips alle sammen, snille dere er[:)] 

en ting til: hva m basseng og klorvann? hun går på babysvømming en gang i uka. bør jeg holde henne unna dette? noen erfaring??

Gullet mitt har atopisk eksem,astma og er allergisk mot egg,melk,soya,peanøtter og nøtter. Jeg smører han hver dag med blå apobase.  Vanligvis 1-2ganger daglig,men blusser det opp øker vi. Blir det ille har vi mildison som vi smører med. Gullet får også eksem av melk og egg. Da får han det rundt munnen først og så sprer det seg til resten av kroppen før han spyr. Spørs på mengden,men for stor dose sender han rett på sykehuset. Har alltid epi-pen med oss.

Snuppa mi hadde det slik også vi var på spesialist og tok en del allergi tester...det viste seg at hun hadde atopisk eksem og allergi mot egg.....
hu fikk noe som heter Phenamin...det er allergi dempende mixur...det hjelper veldig...og nå trur jeg at hun har allergi mot sitrus frukter også...hun blusser opp igjen når hun spiser klementiner....så nå for tiden holder vi oss unna det også....
jeg fikk henvisning til barnespesialist fra helsestasjonen kanskje du kan prøve det du også`??

Når snuppa her hadde elveblest flyttet det på seg, og kom og gikk hele tiden. På det verste så det ut som vi hadde dyppa ungen vår i brennestle.[:(]

ser det er mange av dere som har barn med eksem. en må vel bare tenke at det er såpass vanlig, ikke nødvendigvis noe en har gjort galt. har tenkt om jeg har trigget noe ved feks feil såpebruk og introdusering til masse rare matvarer men en kan jo aldri vite hva årsaken er. veldig god hjelp her inne, nå har jeg litt mer slå i bordet med hos legen. fått time på torsdag.. er så spent!!

ORIGINAL: Luddaliten

ser det er mange av dere som har barn med eksem. en må vel bare tenke at det er såpass vanlig, ikke nødvendigvis noe en har gjort galt. har tenkt om jeg har trigget noe ved feks feil såpebruk og introdusering til masse rare matvarer men en kan jo aldri vite hva årsaken er. veldig god hjelp her inne, nå har jeg litt mer slå i bordet med hos legen. fått time på torsdag.. er så spent!!

tror IKKE du har gjort noe for å trigge de, de er faktisk veldig vanlig, på små barn, men blir mindre vanlig, åå de er mange som vokser de av seg. tror hudlegen sa at 1 % a alle 40 åringer hadde de. ca

så ikke tenk at de er noe du har gjort.
lykke til hos legen.
ville nok værtlitt forsikte med klor vann. prøv å få hu evt bedre først, åå prøv en gang å se.
oddvar var bare 4-5mnd når vi merka de første gang.

Kan det være mandarin? Mange barn reagerer på sitrusfrukter.
Håper hun blir kvitt utslettene fort..

Back
Topp