Noen lærere her?

Spiren2018

Glad i forumet
Mailykke 2018
Hei!

Vi er lærere begge to, og lurer på om noen andre her er i samme bransje. Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjonen? Vi kunne ønske å klare å strekke den (min og hans) frem til sommerferien 2019 slik at vi får bhg start i august. Vi er jo hjemme hele sommeren begge to, så utfordringen vil ligge fra permisjonen vår er over og fram til ca 20. Juni. Supert om noen har noe tips til hvordan man kan tøye det lengst mulig uten å tape altfor mye penger :-)

Får vel forlenget perm med 5 (?) uker ferie, men avspaseringen fra 2018 "mister" jeg vel ?

Jeg er ikke fast ansatt, så går nok noen uker uten lønn på sommeren..
Fra Januar 2019 skal eg være heime 2 dager og han 3 dager i uke istedet for at han tar 10 uker sammenhengende, han ønsker det sånn. Ikke finregna på det, men tror det skal vare til uti juni en gang.. men jeg har termin i månedsskiftet mai/juni da..

Jeg tar min del av permisjonen, 100%, og deretter så mange uker ulønnet permisjon som må til for at det skal holde. Så tar mannen sin permisjon og deretter sin ferie, eventuelt noe ulønnet hvis han må deretter, frem til jeg går ut i ferie i slutten av juni. Dere får jo litt mer trøbbel da dere ikke kan ta hans ferie en annen gang enn din ferie og strekke det på det viset...

Også får dere kontantstøtte i tillegg.

Bruk ferien fra 18 (5 uker, du kan ta 4 uker og 1 dag inne i permisjonen hvis du vil). Ta 100% lønn men spar 20% hver måned, da dekker dere opp de ulønna ukene. Alternativet er vel å ta 80% lønn, da kommer dere fram til juni.

Back
Topp