Noen lærere her?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva er pensum i norsk, matte og engelsk i fjerdeklasse?
Finnes det noe link til dette?

Når lærer de klokka? Når lærer de den lille multiplikasjonstabellen? Når lærer de den store? Og divisjon satt opp i regnestykke?

Hvilke mål innen lesing og skriving er det for fjerdeklasse?

Og engelsk...?

Er ikke lærer, men jobber på skole, og fikk tilfeldigvis akkurat vite at klokke er pensum i andre del av 2. klassen. Resten vet jeg ikke

Er ikke lærer, men jobber på skole, og fikk tilfeldigvis akkurat vite at klokke er pensum i andre del av 2. klassen. Resten vet jeg ikke

Ja det er det jeg også har fått med meg. De hadde om dette i andre klasse. Nå er det ny lærer fra fjerde og de har igjen om klokka. Og i tredje var de ferdig med hele den lille multiplikastabellen, nå har de lekser i 0,1 og 10- gangen.... wtf:(

Ja det er det jeg også har fått med meg. De hadde om dette i andre klasse. Nå er det ny lærer fra fjerde og de har igjen om klokka. Og i tredje var de ferdig med hele den lille multiplikastabellen, nå har de lekser i 0,1 og 10- gangen.... wtf:(
Hm mye repetisjon? Kanskje han kartlegger elevene, eventuelt ikke er fornøyd med måloppnåelsen de tidligere lærerne har sett seg fornøyd med?

Hei:) Jeg er lærer, men riktignok ikke på barneskolen. Kompetansemålene innenfor hvert fag finner du på Udir sine nettsider. Kompetansemål som direkte tar for seg klokka er så vidt jeg husker knyttet til det man skal kunne i/etter 2.klasse. Pensum og de ulike delmålene vil ofte variere fra skole til skole, ettersom lærerplanene er lokale.

https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/finn-lareplan/

Her har du for eksempel målene i matematikk etter 4.trinn:

https://www.udir.no/kl06/MAT1-04/Hele/Kompetansemaal/kompetansemal-etter-4.-arssteget-

Last edited:
Jeg er lærer i barneskolen. Elevene starter å lære klokka i 2. klasse. Multiplikasjon og divisjon starter de med i 3. klasse. Hvordan multiplikasjons- og divisjonstykker settes opp starter de med i 4. klasse. Alt dette læres i en bestemt progresjon som de ulike læreverkene har valgt. Noe er så klart repetisjon.

Sånn er det her også, tar opp mye av tingene de har hatt.

Vi hadde litt klokke i andre og mye mer og den digitale i tredje. Den 1-5 gangen har de hatt nå i tredje og konseptet med å dele uten å sette opp noe

Klokka repeteres i 3 og 4 klasse og den største delen, altså der de jobber mest med klokka, både anslog og digital er i 3klasse, den lille multiplikasjonstabellen jobber de med i 3 klasse og repeterer i 4klasse før de begynner på den store på mellomtrinnet, altså 5klasse.

Les litt på udir ;)

Klokka repeteres i 3 og 4 klasse og den største delen, altså der de jobber mest med klokka, både anslog og digital er i 3klasse, den lille multiplikasjonstabellen jobber de med i 3 klasse og repeterer i 4klasse før de begynner på den store på mellomtrinnet, altså 5klasse.

Les litt på udir ;)

Ja har lest litt der, men stod ikke alt der som jeg fant.

Takk da vet jeg det :)

Back
Topp