Noen lærere her?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Noen som er lærere her inne?
Har noen spørsmål i forhold til permisjon... :-)

Jeg er lærer, og lurer også på litt.. Men har pratet med kollegaen min litte grann. Jeg tror vi får ta igjen ferieukene våres i juli, men avspaseringen mister vi dessverre!

Jeg er lærer, og lurer også på litt.. Men har pratet med kollegaen min litte grann. Jeg tror vi får ta igjen ferieukene våres i juli, men avspaseringen mister vi dessverre!

Det var akkurat det jeg lurte på! :-)
Jeg fant ut at min permisjon må begynne senest 2. juli, men da har jeg jo ferie! Dumt å bruke ferien til permisjon.
Men hvorfor mister vi avspaseringen? Kan den ikke overføres til neste år evt.? Det er jo snakk om en del dager.
Må vi melde ifra til Nav om dette med ferie, eller vil det gå automatisk fra arbeidsgiver?
Det er jo arbeidsgiver som betaler ferielønn. For man kan ikke overføre ferien til neste år, om man velger permisjon i juli?

Lærer jeg også. Om terminen er rett begynner permisjonen min samme dag som skolen slutter før sommeren. Har en lærervenninne som fikk baby i juli for noen år siden (i slutten da) og hun hadde noen uker feire i løpet av permisjonen vet jeg. Kanskje jeg skal høre med henne, men det får bli over nyttår ;) Ingen som får vite om spiren enda!

Jeg tror det er for at det skal gå opp. For når vi skal ha ferie i 2014 så kommer vi jo til å avspasere da, uten å ha jobbet inn timene i 13/14. Men lurer også litt på de andre ukebe som høstferie, vinterferie etc. Vi har da strengt tatt krav på mer enn fire uker ferie!

Dette har ikke jeg tenkt på. håper noen har svar. Jeg begynte å jobbe som lærer i høst så jeg vet ikke mye selv:)

Jeg tror det er for at det skal gå opp. For når vi skal ha ferie i 2014 så kommer vi jo til å avspasere da, uten å ha jobbet inn timene i 13/14. Men lurer også litt på de andre ukebe som høstferie, vinterferie etc. Vi har da strengt tatt krav på mer enn fire uker ferie!

Det hadde jeg ikke tenkt på! Ja, hva med høstferien og vinterferien???
Er dette ting Nav må ha kunnskap om, eller må vi selv vite dette for å kunne kreve det?
Vi får informere hverandre om vi finner ut noe mer! Det er jo litt viktig å få det man har krav på! :-)

Jeg tror vi mister avspaseringen ja. Er enig i at jeg gjerne skulle hatt de ukene, men samtidig er det kanskje ikke riktig å få det, for den er jo avspasering for lengre arbeidsuker enn alle andre, og det kan man vel ikke si at man har i permisjon. Da er alles uker "like". jeg vet en kollega av meg regnet mye på dette før permisjon, litt komplisert ift lærervilkår. Vet ikke hvor man søker info om dette?!?

Lærer jeg og :) Man får bare igjen den pålagte faste ferien som er de 4 ukene på sommeren. De blir hengt på på slutten av permisjonen. Avspaseringen vi får gjennom de andre feriene går ut.

Back
Topp