Noen lærere her?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Noen som er lærere her inne?
Har noen spørsmål i forhold til permisjon... :-)

Jeg er lærer, og lurer også på litt.. Men har pratet med kollegaen min litte grann. Jeg tror vi får ta igjen ferieukene våres i juli, men avspaseringen mister vi dessverre!

Jeg er lærer, og lurer også på litt.. Men har pratet med kollegaen min litte grann. Jeg tror vi får ta igjen ferieukene våres i juli, men avspaseringen mister vi dessverre!

Det var akkurat det jeg lurte på! :-)
Jeg fant ut at min permisjon må begynne senest 2. juli, men da har jeg jo ferie! Dumt å bruke ferien til permisjon.
Men hvorfor mister vi avspaseringen? Kan den ikke overføres til neste år evt.? Det er jo snakk om en del dager.
Må vi melde ifra til Nav om dette med ferie, eller vil det gå automatisk fra arbeidsgiver?
Det er jo arbeidsgiver som betaler ferielønn. For man kan ikke overføre ferien til neste år, om man velger permisjon i juli?

Lærer jeg også. Om terminen er rett begynner permisjonen min samme dag som skolen slutter før sommeren. Har en lærervenninne som fikk baby i juli for noen år siden (i slutten da) og hun hadde noen uker feire i løpet av permisjonen vet jeg. Kanskje jeg skal høre med henne, men det får bli over nyttår ;) Ingen som får vite om spiren enda!

Jeg tror det er for at det skal gå opp. For når vi skal ha ferie i 2014 så kommer vi jo til å avspasere da, uten å ha jobbet inn timene i 13/14. Men lurer også litt på de andre ukebe som høstferie, vinterferie etc. Vi har da strengt tatt krav på mer enn fire uker ferie!

Dette har ikke jeg tenkt på. håper noen har svar. Jeg begynte å jobbe som lærer i høst så jeg vet ikke mye selv:)

Jeg tror det er for at det skal gå opp. For når vi skal ha ferie i 2014 så kommer vi jo til å avspasere da, uten å ha jobbet inn timene i 13/14. Men lurer også litt på de andre ukebe som høstferie, vinterferie etc. Vi har da strengt tatt krav på mer enn fire uker ferie!