noen lærere her eller andre som kan svare

Jojo, telefoner er det jo selvfølgelig å ta! Men å ringe hjem for å kjefte på foresatte, for at barnet har kastet en kjeks, er ikke en filleting jeg ville brukt kvelden min på. Men om man velger å ringe hjem til barna for hver eneste ting de gjør om dagen, ja - da må man sitte hele dagen i tlf. Prioriteringer er en fin ting :)
Jeg svarte på det du sa om at det alsri var så mange tlf å ta at de ikke kunne ringe tidligere .
 
Jeg er ikke lærer, men hadde aldri ringt til noen så sent på kvelden for å fortelle noe sånt. En ting er å ville gi beskjed, en annen ting er tidspunkt. Hvis det ikke går an å ringe før, så sent en Mail. Håper du gir tilbakemelding på at du ikke ønsker slike samtaler etter et visst klokkeslett.
 
Jeg pleier å få SMS også er det mer til informasjon liksom... Så jeg kan snakke med de om det. - ikke skli på såpe i dusjen i gymmen. - ikke lov å streike på skolen, man kan ikke velge. - bruk bilbelte på bussen osv.
 
Jeg er lærer og hadde ikke ringt så sent på kvelden. Men ift kjeksen, så kan det være ulike grunner til at det blir tatt tak i. Eksempelvis om det tidvis dukker opp noe søtere enn nødvendig i matboksen, saft på drikkeflaska osv. Det kan også være at lærer har blitt oppringt av andre foreldre som synes at deres barn også burde fått lov til å ha med kjeks. Jeg prøver å bare å vise til at det trenger ikke være den ene kjeksen som et problemet, men at den i en sammenheng kan utgjøre en utfordring :)

Det kan også, som nevnt over, være at lærer er utslitt, men til kl 22 på kvelden tenker jeg at hun burde være over det. Det er en del av profesjonsutøvelsen vår.
Tenker at om det er kjeksen i seg selv som er problemet bør det stå på ukeplana at det ikke er lov med kjeks.. lærerene er flinke til å skrive alt på ukeplanen.. ny ukeplan kom ut i dag og det sto ingenting om kjeks eller ei.
Hadde det vært en hel pakke med sjokoladekjeks hadde det vært en ting.. men dette var en liten bixit kjeks, som består av fiber, korn og blåbær..
 
Tror du misforstår her. Jeg sier ikke noe er galt med trådene og jeg sier ikke at DU er drama. Virker bare på trådene som at det er veldig mye som skjer rundt deg og at det må være slitsomt for deg. Var ikke meningen å fornærme deg på noen måte...
Ja, det har vært mye den siste tiden.. det ene tar det andre føles det som. Bruker forumet litt som en "ventil" på de tingene som frustrerer meg.. men har det veldig bra og er fornøyd med livet ellers :)
Greit å kunne få andres synspunkt på ting også, for av og til lurer jeg på om jeg overreagerer, eller om jeg har grunn for å reagere..
 
Ja, det har vært mye den siste tiden.. det ene tar det andre føles det som. Bruker forumet litt som en "ventil" på de tingene som frustrerer meg.. men har det veldig bra og er fornøyd med livet ellers :)
Greit å kunne få andres synspunkt på ting også, for av og til lurer jeg på om jeg overreagerer, eller om jeg har grunn for å reagere..

Det skjønner jeg godt. Helt naturlig at en føler for å lufte seg og ønske andres synspunkt. :)

Bra du har det bra ellers!
 
Det satt noen jenter bak han på bussen som sparket i setet hans flere ganger.. litt sånn ertete, så kastet han en liten bit av kjeksen sin på de..
jentene kastet kjeksen lenger bak i bussen.
Læreren satt lengre bak. Hun eksploderte og kjeftet på gutten min siden han var eieren av kjeksen i utg pkt.
Ikke nok med det. Men fikk streng beskjed fra lærer at det IKKE er lov med kjeks på turdag. ( noe jeg ikke visste om, da jeg har andre barn i skolen det aldri er probl om barna tar med en kjeks i matboksen) det var en bixit kjeks.. sunn fullkornskjeks med blåbær..
Å ringe for å snakke om kjeks kl.22 på kvelden er drøyt. Å ringe for å forklare hvorfor du har eksplodert og kjeftet på en elev er derimot helt på sin plass. På et litt tidligere tidspunkt da ;)
 
Å ringe for å snakke om kjeks kl.22 på kvelden er drøyt. Å ringe for å forklare hvorfor du har eksplodert og kjeftet på en elev er derimot helt på sin plass. På et litt tidligere tidspunkt da ;)
Læreren forklarte ikke at hun hadde kjeftet osv som om det var en feil hun gjorde..
feilen var at barnet mitt hadde kastet en kjeks..
dårlig vurderingsevne tenker jeg når en ringer for småting..
blir som å rope litt "ulv ulv" tenker jeg..
Jeg vil ha tlf når det virkelig er noe. Ikke for slike ting..
 
Læreren forklarte ikke at hun hadde kjeftet osv som om det var en feil hun gjorde..
feilen var at barnet mitt hadde kastet en kjeks..
dårlig vurderingsevne tenker jeg når en ringer for småting..
blir som å rope litt "ulv ulv" tenker jeg..
Jeg vil ha tlf når det virkelig er noe. Ikke for slike ting..
Helt enig med deg! Hvis læreren min skulle ringt hver gang en av oss hadde kastet noe da jeg gikk på barneskolen hadde hun sittet i telefonen hver kveld :p
 
Ja, det har vært mye den siste tiden.. det ene tar det andre føles det som. Bruker forumet litt som en "ventil" på de tingene som frustrerer meg.. men har det veldig bra og er fornøyd med livet ellers :)
Greit å kunne få andres synspunkt på ting også, for av og til lurer jeg på om jeg overreagerer, eller om jeg har grunn for å reagere..

Uff, det er så slitsomt når ting i livet samler seg opp og tar litt overhånd. Been there, done that. Hadde en slik periode i fjor på denne tiden av året som nesten sleit meg helt ut. Da er det godt å ha noen å prate med, noen man kan få råd fra. Bare å bruke forumet til det :) vi er her for hverandre ;)
 
Uff, det er så slitsomt når ting i livet samler seg opp og tar litt overhånd. Been there, done that. Hadde en slik periode i fjor på denne tiden av året som nesten sleit meg helt ut. Da er det godt å ha noen å prate med, noen man kan få råd fra. Bare å bruke forumet til det :) vi er her for hverandre ;)
Ja, det er akkurat det.. og når ting kan føles litt mye så er det lett å kanskje overreagere eller overtenke ting.. og da er det veldig digg å kunne lufte seg litt på forumet, og få gode svar og tilbakemeldinger.
 
Ville spurt læreren om det er flere sånne «småting» som gjør at det blir mye tilsammen. Ville bedt om et møte om hvordan det går sosialt med han. Og at hun må spørre ungen om hva som har skjedd før hun deler ut tilsnakk.
 
Back
Topp