Noen kvalme/spyende her?

Hekla85

Elsker forumet
Lurer på om noen er veldig kvalme eller som spyr og når det eventuelt startet for dere?

Jeg spørr for 1. svangerskapet mitt ble jeg lagt inn for ekstrem svangerskapskvalme da jeg var akkuratt 7 uker, var på legevakta da jeg var 6+3 og fikk vite jeg var gravid :P ....nå er jeg 6+2, så jeg er UTROLIG spent på om jeg kommer til å merke noe verre kvalme denne svangerskapsuka! Må si jeg krysser fingrene for at det ikke skal skje, spesielt siden jeg har ei lita å ta meg av :(

Jeg var litt forfjamset over at jeg var så heldig å slapp symptomene....det skulle jeg aldri ha vært for på dagen i uke 7 slo det til for fult. Har enda ikke kastet opp, men er kvalm 24/7 og brekker meg lett. Får håpe du slipper unna;)

Sier du det ja....Uff, får vel vente på de magiske 7 ukene her og ja :( Skrekk og gru, får krysse fingrene!

Krysser fingrene for at du ikke blir kvalm denne gangen da! :-)
Jeg har vært kvalm siden midten av uke 6, og er kvalm og kaster opp daglig.. Slitsomt til tider, men vi får se det fra den lyse siden, da er det hormoner i sving, og det er jo alltid ett positivt tegn :-)

Camilla A skrev:
Krysser fingrene for at du ikke blir kvalm denne gangen da! :-)
Jeg har vært kvalm siden midten av uke 6, og er kvalm og kaster opp daglig.. Slitsomt til tider, men vi får se det fra den lyse siden, da er det hormoner i sving, og det er jo alltid ett positivt tegn :-)

Takk takk :)

Uff, ja, d e heilt grusomt :( Men har og hørt det at det e et godt tegn for at spiren vokser når man kjenner så sterke symptomer :)

Jeg har ikke merket noe særlig til det før nå de siste dagene..er småuggen og kvalm nesten hele tiden..før var jeg skrubbsulten og kunne spise hva som helst. nå orker jeg ikke tanken på det jeg spist forrige uke og sliter med å finne noe å spise..blir sånn plutselig kvalm..som istad,stod og lagde middag til meg og mannen..og plutselig fikk jeg ikke lyst på det jeg lagde i det hele tatt! Så lagde meg en grovbrødskive isteden:p heheh.. ikke begynt å kaste opp enda heldigvis..

Heidi:) skrev:
Jeg har ikke merket noe særlig til det før nå de siste dagene..er småuggen og kvalm nesten hele tiden..før var jeg skrubbsulten og kunne spise hva som helst. nå orker jeg ikke tanken på det jeg spist forrige uke og sliter med å finne noe å spise..blir sånn plutselig kvalm..som istad,stod og lagde middag til meg og mannen..og plutselig fikk jeg ikke lyst på det jeg lagde i det hele tatt! Så lagde meg en grovbrødskive isteden:p heheh.. ikke begynt å kaste opp enda heldigvis..

Uff, huske det der med middag ja, eg klarte ikkje tanken på middag og det lukta heilt forferdelig!

Vet du kor langt du e på vei?

Jeg føyer meg inn i rekken her... Hadde først bare ømme pupper og litt murringer, men for litt under en uke siden så endret det seg. I midten av forrige uke, ca midt i uke 6... kom kvalmen. Var ikke kjempe dårlig, men kastet opp hver dag da jeg kom inn døren fra jobb... og småuggen resten av kveldene. Nå er jeg i tillegg helt tappet for energi og veldig svimmel hele dagen. Lurer på hvordan jeg skal kunne klare å komme meg på jobb imorgen, har holdt meg på sofaen og i sengen i hele dag.

Uff av meg :( Ikkje kjekt å bli så dårlig :( Unne ingen å spy alltså!

Vel forstår eg har ei UTROLIG spennede uka forann meg, fra 6- 7 uker! Hjelp!
*krysser alt jeg har for ikke å få hyper kvalmen igjen*

Hekla85: 
Trodde jeg var 7uker på fredag,men var da på tidlig ul..hun sa jeg ikke var kommet så langt som jeg trodde, og klarte ikke si hvor eksakt langt jeg er på vei..men mye mer enn 5 uker,mindre enn 7 sa hun.. :/ så jeg tror jeg er sånn 6uker på vei hehe... har endret seg skikkelig! Forrige uke bare kastet jeg i meg mat, og hadde lyst på ALT..nå er det ingenting som frister..mannen min satt og spiste potetgull med grillsmak igår..ohhh..som det luktet! og da han spiste kanelboller til formiddags idag holdt jeg på å brekke meg.. hehe.. ikke vært gravid før så dette er helt nytt for meg..men skikkelig rar følelse å stå å lage middag/lunsj for så å plutselig ikke ha lyst på maten :/ 

Heidi:) skrev:
Hekla85: 
Trodde jeg var 7uker på fredag,men var da på tidlig ul..hun sa jeg ikke var kommet så langt som jeg trodde, og klarte ikke si hvor eksakt langt jeg er på vei..men mye mer enn 5 uker,mindre enn 7 sa hun.. :/ så jeg tror jeg er sånn 6uker på vei hehe... har endret seg skikkelig! Forrige uke bare kastet jeg i meg mat, og hadde lyst på ALT..nå er det ingenting som frister..mannen min satt og spiste potetgull med grillsmak igår..ohhh..som det luktet! og da han spiste kanelboller til formiddags idag holdt jeg på å brekke meg.. hehe.. ikke vært gravid før så dette er helt nytt for meg..men skikkelig rar følelse å stå å lage middag/lunsj for så å plutselig ikke ha lyst på maten :/ 

Å, vel det er kanskje ikke så nøyaktig når man teller termin selv ;)
Kjenner meg igjen i den ja! Middagsmat lukta helt forferdelig 1. svangerskap, for ikke å snakke om når sambo drakk kaffe! Det var den verste lukta ever! Heldigvis så går jo kvalme over i motsetning til strekkmerker, og eventuelt sterke bekkensmerter kan jo vare etter fødsel :(

Det var kvalmen som fikk meg til å ta en test. Positiv test i uke 4, etter å ha vært kvalm i over en uke. Er i uke 7 nå, og gleeeeder meg til kvalme, brekninger og oppkast gir seg :-)

er tidvis veldig kvalm men har også litt kvalmefri iløpet av dagen. Takk og lov. Når jeg gikk med A begynte jeg å spy allerede 2 dager før jeg kunne teste positivt (!) og det vedvarte til dagen etter at hun var født...jeg var ikke menneske det svangerskapet eller den barselperioden så hvorvidt jeg egentlig var ved mine fulle fem når vi planla denne spiren her vet jeg ikke ^^
Men nå er jeg (knock on wood) 8 uker på vei og har så langt bare spydd en eneste gang og det var for at jentungen åpnet boksen med multivitaminene sine rett ved siden av meg og den lukten takler jeg overhodet ikke om dagen. Nå har jeg ferie men blir fryktelig spennende å se hvordan det blir å komme tilbake på jobb, jeg blir spykvalm av røykelukt og jeg omgåes ufrivillig usansynlig mange røykere hver dag på jobb. Og jeg blir bilsjuk for tiden selv når jeg kjører selv og jobben min er å være sjåfør xD

Back
Topp