Noen kompe-spisere her??? Trenger hjelp kjapt!

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg våknet opp med en INTENS lyst på kompe!!!  (kompe/komle/raspeball whatever...)
I og med at det ikke akkurat er behagelig å gå langt for tiden, så ringte jeg den lokale matbutikken som jeg vet bruker å ha varm kompe,
men de har de bare varme på tirsdag og torsdag var svaret jeg fikk... Men de hadde kalde da, i kraft!

Fant ikke bilde, og vet ikke om disse pakningene finnes andre steder i landet jeg...?
Er to store komper i en hvit pakning, og så ligger de oppi noe kraft.....

Altså, mitt spørsmål er,
er det noen mulighet å få varmet disse opp uten at de blir tørre og seige????
Jeg ønsker helst ikke å steike dem i dag, så må finne en måte å få varmet dem opp sånn at de er omtrent som når du kjøper dem varme?!?!?

Jeg har ikke mulighet til å lage hjemmelagde forresten.... Har maskinen på ønskelista...

HJELP! Vil ikke måtte vente til i morgen, det er LENGE DET når du bare mååååå ha noe!!!

Hmmm...
Jeg ville egentlig heller brukt en Toro-pakke og laget "egne"... Jeg liker ikke så godt de vakumpakkede - de jeg har smakt som er laget av toropakke er faktisk bedre... Lurer på om det finnes et annet "posemerke" også...
Blir aldri det samme som mormor sine raspeballer uansett - men de vakumpakkede synes jeg er dårligst av alt...! [&:]
Det er jo ikke sikkert at det er de SAMME vakumpakkede da - det kan jo være at de som finnes på din butikk er gode... Da hadde jeg bare spurt i ferskvaredisken hvordan du skal varme dem [:)]

ORIGINAL: En liten morellskatt

Hmmm...
Jeg ville egentlig heller brukt en Toro-pakke og laget "egne"... Jeg liker ikke så godt de vakumpakkede - de jeg har smakt som er laget av toropakke er faktisk bedre... Lurer på om det finnes et annet "posemerke" også...
Blir aldri det samme som mormor sine raspeballer uansett - men de vakumpakkede synes jeg er dårligst av alt...! [&:]

Mamma sine er helt klart best, men de kan jeg ikke få tak i i dag...
Er ikke direkte vakuumpakkede de jeg mener.. de ligger og svømmer oppi en plastboks....
Hmm... Toropakke? Det har jeg aldri prøvd... hmm....

Nei, har ikke prøvd å lage toropakke, men pappa har laget dem etpar ganger. Og da har han hatt både sånne vakumpakkede og toro-raspeballer, i tilfelle toro sine var skikkelig dårlige - men de var absolutt bedre...!

ORIGINAL: En liten morellskatt

Nei, har ikke prøvd å lage toropakke, men pappa har laget dem etpar ganger. Og da har han hatt både sånne vakumpakkede og toro-raspeballer, i tilfelle toro sine var skikkelig dårlige - men de var absolutt bedre...!

Hmm... får vel hale med meg bekkenet mitt ned i butikken og se litt!
Spørre betjeningen om de har noen tips eventuelt.... hehe...

Stikke hull i plastikken og varme i mikroen?

Pleier å funke med de vakuum/svømme i lake-kompene jeg har fått servert hjemme hos min mor (ja, er fra sørlandet [;)])

Vi bruker de posene fra Toro. Mye enklere å lage enn å lage de hjemmelaget fra bunnen.
Jeg bruker bacon inne i raspeballene eller kompene som du kaller det og da blir de namme namm...

ORIGINAL: Tekannefruen

Pleier å funke med de vakuum/svømme i lake-kompene jeg har fått servert hjemme hos min mor (ja, er fra sørlandet [;)])

Hmm... kanskje det er så enkelt ja?
Har alltid tatt de utav jeg, og varmet på en asjett... hmm....
Jeg får prøve, blir det for ille, så får jeg steke dem litt!
Orker ikke vente en halvtime på koking osv, hehe...

ORIGINAL: Nullenusken

ORIGINAL: Tekannefruen

Hmm... kanskje det er så enkelt ja?
Har alltid tatt de utav jeg, og varmet på en asjett... hmm....
Jeg får prøve, blir det for ille, så får jeg steke dem litt!
Orker ikke vente en halvtime på koking osv, hehe...

Eller så varmer du dem i vann, står nok på pakken?

Kok dem i vann med godt med salt i. Er jo sånn de skal varmes, og sånn de blir laget [;)]

Komper/klubb er jo like enkelt å lage som å varme opp, en trenger i alle fall ikke maskin, kun et rivjern og en bolle..

Men de i pakke fra butikken varmer du opp i lake/saltvann noen minutter bare... [:)]

De er IKKE gode, så jeg hadde faktisk bitt tenna sammen og ventet til i morgen. Selv om jeg vet hvor grusomt det føles akkurat nå.[8D]

Back
Topp