Noen kolikkbabyer her?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har baby med kolikk? Her gråter gutten 4-5 timer nesten hver dag. Han er 3,5 uker. Hjerteskjærende for oss som foreldre. Fikk anbefalt minifom-dråper fra helsesøster men forløpig ingen effekt. Svøping med Ergobaby Swaddler har noe beroligende effekt, men ellers mottas tips med takk.

Svoger&svigerinne brukte mye bæresjal/sele og å sittehoppegynge på pilatesball med sin med kolikk. Sjal/sele avlaster armer så en slipper senebetennelse. Ballen gir god bounce slik at det ikke er så slitsomt å gynge hele tiden.

Vet ho også kutta alle melke/meieriprodukter men er usikker på om det gav resultater. Vet noen har nytte av kiropraktor eller tilsvarende med kompetanse på babyer.

Forstår godt at det er fortvilende, prøv å ta vare på dere selv og sov på skift etc om det er nødvendig! Kan være at denne artikkelen kan være god trøst /støtte også? https://www.mother.ly/love/new-parents-stop-feeling-guilty-about-fightingits-normal

Vår første hadde. Husker vi byttet til melkefri mme, vi var hos osteopat og det hjalp litt han hadde en låsning i nakken ihvertfall så han fikk i seg mye luft når han sugde for han slapp mye. Også kjøpte vi en sånn elektrisk huske. Da var han 6 uker og jeg angret for at vi ikke hadde kjøpt det før!

Vi lurer på om vi kanskje har en kolikk baby her.... eller så er det bleieutslettet som får henne til å gråte, eller begge deler :(

Vi har, storebror hadde kolikk, og det kom av låsninger i nakke, dro til kiropraktor og hadde en helt annen baby etter 3 behandlinger! Nå er lillesøsster akkurat 3 uker og vi har samme tendensene nå så vurderer og ringe kiropraktor i morgen! Felles nevner for disse to er styrtfødsel! Så de får seg en kjempe trøkk under fødselen!

Ikke kolikk men har en gutt med mye luftplager. Vi byttet mat til semper lemolac sensipro, begynte med semperdråper og pysventil og vi begynner å se bedring [emoji4] vi har et «babynest» som han også roer bra i [emoji4]
Pysventil var noe jeg fikk anbefalt av helsestasjonen, man får kjøpt de på jollyroom.no og i Sverige om dere bor nærme grensen [emoji4]
Under ser du babynestet, barnet «sitter» litt mer også er det magebånd som strammer over magen på de [emoji4]
40b5d53cfbdd4957ae56ef58b5a00388.png
cb45508cedcff014e4d6fab8cb2a80ad.jpg

Noen som har baby med kolikk? Her gråter gutten 4-5 timer nesten hver dag. Han er 3,5 uker. Hjerteskjærende for oss som foreldre. Fikk anbefalt minifom-dråper fra helsesøster men forløpig ingen effekt. Svøping med Ergobaby Swaddler har noe beroligende effekt, men ellers mottas tips med takk.

Hadde kolikkbaby med første. Ble født i uke 36+6, og var noe dysmatur med 2500 g og 46 cn. Hun gråt 20t i døgnet. Hadde kolikk frem til ca 1 år...

Hadde kanskje prøvd melkeproteinfri diett hos deg dersom du ammer. Tar jo lang tid før man ser noen evt.virkning da det tar lang tid før melkeproteinen er ute ...men mi hadde isåfall melkeproteinallergi som gav magevondt. I tillegg hadde hun reflux.

Vi prøvde også manuellterapeut og kiropraktor. Hun hadde noen låsninger i ryggen.

Ellers bar vi henne i bæresjald den første tiden. Deretter bæresele. Trilleturer hele døgnet og veldig lite søvn...

Vi gav også sukkervann en liten periode.

Hva med å få en legetime for å utelukke medisinske årsaker i første omgang?

All medfølelse til dere ..

Huff, 20 timer høres helt grusomt ut. Og et år?? Jeg kjenner jeg griner bare ved tanken.
Jeg har sluttet å amme pga måtte starte opp på medisiner, men helsesøster mente det var for tidlig å starte opp med melkefri morsmelkerstatning.
Vurderer kiropraktor nå. Og legetime har vi om 3 uker, men mulig må fremskynde. Huff, det er tøft dette. Denne utrøstelige gråten og man føler seg så hjelpesløs. Her holdt han på 6 timer i strekk i går. 20 timer hadde jeg ikke taklet.

Hadde kolikkbaby med første. Ble født i uke 36+6, og var noe dysmatur med 2500 g og 46 cn. Hun gråt 20t i døgnet. Hadde kolikk frem til ca 1 år...

Hadde kanskje prøvd melkeproteinfri diett hos deg dersom du ammer. Tar jo lang tid før man ser noen evt.virkning da det tar lang tid før melkeproteinen er ute ...men mi hadde isåfall melkeproteinallergi som gav magevondt. I tillegg hadde hun reflux.

Vi prøvde også manuellterapeut og kiropraktor. Hun hadde noen låsninger i ryggen.

Ellers bar vi henne i bæresjald den første tiden. Deretter bæresele. Trilleturer hele døgnet og veldig lite søvn...

Vi gav også sukkervann en liten periode.

Hva med å få en legetime for å utelukke medisinske årsaker i første omgang?

All medfølelse til dere ..

20 timer i døgnet?? Hvordan overlever man noe sånt?? Jeg hadde nok satt babien i en kurv utenfor noens hus og rømt til skogs :P

Høres grusomt ut

Førstemann var dysmatur og prematur og gråt 10-12 timer i døgnet før vi kuttet melkeproteiner.
Da han hadde kolikk hjalp det litt med semperdråper (de har bedre dokumentert virkning enn minifom), og vi bar ham i bæresjal dagen lang. Når han var spesielt fortvilet var dans det eneste som hjalp. Hadde en kolikkspilleliste med litt "dramatisk" musikk (klassisk, prog, tango), og beveget meg til musikken med ham i sjalet. Det ga ham sikkert noe annet å tenke på enn smertene, og han roet seg raskt. Nå er han en veldig musikalsk toåring :D

Når lillesøster styrer og gråter på kvelden bærer jeg henne på brystet, tuller henne godt inn i dyna så hun blir varm og tasser frem og tilbake i halvmørket mens jeg nynner alle sangene jeg kan ned i hodebunnen hennes. Når hun har sovnet legger jeg meg i senga med en pute i ryggen og henne på magen. Etter en stund, når hun sover dypt, vipper jeg henne ned i senga (vi samsover).

Det kommer til å gå over, som regel innen 12 uker. Går det ikke over så er det kanskje noe som er galt, men det får dere hjelp av lege til å finne ut av. Dette er uansett midlertidig, ha det i bakhodet. Og sørg for å gi hverandre hvile. Er vanskelig og litt vondt å sove bak lukket dør mens man hører babyen gråte i det fjerne, men det er virkelig nødvendig. Prøv å nyt de gode stundene, lukt på babyen, ha mye nærkontakt og hudkontakt. Det roer barnet og gir foreldrene ny omsorgsenergi. Lykke til, føler med dere!

20 timer i døgnet?? Hvordan overlever man noe sånt?? Jeg hadde nok satt babien i en kurv utenfor noens hus og rømt til skogs :p

Høres grusomt ut

Foreldrene mine tok ut permisjon fra jobb for å hjelpe oss. holdt på å bli gal ja. Så håper at vi slipper kolikk denne gangen...

Huff, 20 timer høres helt grusomt ut. Og et år?? Jeg kjenner jeg griner bare ved tanken.
Jeg har sluttet å amme pga måtte starte opp på medisiner, men helsesøster mente det var for tidlig å starte opp med melkefri morsmelkerstatning.
Vurderer kiropraktor nå. Og legetime har vi om 3 uker, men mulig må fremskynde. Huff, det er tøft dette. Denne utrøstelige gråten og man føler seg så hjelpesløs. Her holdt han på 6 timer i strekk i går. 20 timer hadde jeg ikke taklet.

Det var IKKE 20t i ett år :-p Det startet 3-4 uker etter fødsel. Og den ekstreme kolikken varte til hun var 4 mnd. Så var det "vanlig" kolikk etter det,til ca 12 mnd. Utrolig ,gråt mye,kunne ikke trøstes osv. Da fikk hun påvist reflux og fikk medisin. Har også astma så var mye syk ellers.
Det ble en del trilleturer for å si det sånn :)

Men vi fikk resept på nutramigen da hun var veldig liten. Hvis en tror st babyen kan ha melkeallergi, så bør den vel få melkefri mme? Få time hos en barnelege....

Vi fikk også tilbud om sovemedisin til henne,men tok aldri i mot...

Det var IKKE 20t i ett år :p Det startet 3-4 uker etter fødsel. Og den ekstreme kolikken varte til hun var 4 mnd. Så var det "vanlig" kolikk etter det,til ca 12 mnd. Utrolig ,gråt mye,kunne ikke trøstes osv. Da fikk hun påvist reflux og fikk medisin. Har også astma så var mye syk ellers.
Det ble en del trilleturer for å si det sånn :)

Men vi fikk resept på nutramigen da hun var veldig liten. Hvis en tror st babyen kan ha melkeallergi, så bør den vel få melkefri mme? Få time hos en barnelege....

Vi fikk også tilbud om sovemedisin til henne,men tok aldri i mot...

Høres knall tøft ut! Og dere turte å få en til etter det?

Håper andremann slapp unna

Høres knall tøft ut! Og dere turte å få en til etter det?

Håper andremann slapp unna

Vi tenkte at det er godt for henne med et søsken, ift det meste.... :) Hadde det vært opp til oss tror ikke jeg at vi hadde prøvd på en til nei :-p vi holder pusten nå, og krysser alt for at han (vi) slippe kolikken!!

Vi tenkte at det er godt for henne med et søsken, ift det meste.... :) Hadde det vært opp til oss tror ikke jeg at vi hadde prøvd på en til nei :p vi holder pusten nå, og krysser alt for at han (vi) slippe kolikken!!

Jeg krysser fingrene for dere :) :)

Sniker fra juli-gruppe )))

-Semper dråper
-melkefri morsmelkerstatning ( Neocate har best omtale,totalt melkefri, aminosyrebasert mme)
-anbefaler grupper "kolikk" og "barn med melkeallergi " på Facebook
-bæresjal
- les om stille reflux
-bade med en klut på magen, da blir det extra varmt og godt for magen og mindre smerter, vår prompet godt etter det))
- bær i "kolikk grep"

Hold ut, det blir bedre, vi lover!!

hjelpes. Jenta mi reagerte på at jeg spiste fiskegrateng igår - det varte bare 1 times tid eller noe. Kommer til å bli lenge til jeg spiser melkeprodukter igjen for å si det sånn! Kudos til foreldre med så store utfordringer!

Vår sønn hadde kolikk. Minifom har ingen bevist effekt, dessverre.
Svøping kan hjelpe litt, men det er ganske tilfeldig det også.

Bære, bysse, jobbe med bena hans, massere ryggen, bære i kolikkgrep, amme.
Det var det som funket for oss. Og å kjøre bil, men det er begrenset hvor lenge man kan gjøre det av gangen, siden de ikke skal ligge lenger enn 30 min av gangen før oksygenopptaket hemmes osv.

Bare hold ut, og vit at det går over! <3

Back
Topp